Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Vossie
#1236919
Hallo,

In mei ga ik met mijn twee pembroke corgi's een week naar Frankrijk. Een hond gebruikt Carnibest kip en rijst en de andere Rodi hart en pens. Dat soort voer hebben ze waarschijnlijk niet in Frankrijk en ik ben bang dat als ik ze een week op korrels zet dat ze daar last van gaan krijgen.
Hoe stel ik een goede voeding samen die er op lijkt? Kippengehakt met rijst en dan nog wat brood of zo? Weet iemand het franse woord voor kippengehakt?

Gr. Vossie
Door Laura2004
#1236999
Persoonlijk lijkt het mij een goed plan om je hond voor je gaat aan wat barfmateriaal te laten wennen, zoals kippenvleugels, kippenkarkas etc.

Dan kan je dat weekje in Frankrijk voornamelijk kip voeren (met wat vlees en orgaanvlees als je eraan kan komen  ;)). Maar ik zou me niet druk maken over tekorten, want een weekje is niet lang genoeg om tekorten op te lopen, zo zou ik het dus doen  ;)

Hier de Franse barflijst: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 440.0.html
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 19 apr 2009, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Vossie
#1237080
Hallo Laura,

Bedankt voor je link, ik heb het uitgeprint en dat neem ik mee. Fijn om te weten dat een week niet compleet geen kwaad kan. Kan een hond die nooit gebarft heeft met kippenvleugels beginnen?

Groetjes Vossie
Door Laura2004
#1237146
[quote="Vossie"]
Hallo Laura,

Bedankt voor je link, ik heb het uitgeprint en dat neem ik mee. Fijn om te weten dat een week niet compleet geen kwaad kan. Kan een hond die nooit gebarft heeft met kippenvleugels beginnen?

Groetjes Vossie
[/quote]
Ideaal zijn kippennekken, maar als je daar niet aan kan komen zijn kippenvleugels ook prima. Als je het eng vindt, kan je de eerste keren ook de vleugels kapotslaan (wel in een zakje, anders zit heel je keuken onder :P;)
Door Gotan
#1237225
Ik ben net terug van een weekje Frankrijk en in de meeste winkels hebben ze wel vers vlees voor de hond liggen, zijn stukjes rund zonder bot. Verder vond ik rundvlees goedkoper als kip, kiporganen kocht ik wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door