Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ilse frettenbende
#1231049
Mijn honden zitten nu ruim 1,5 week op KVV

Ik voer van smuldier compleet en rodi compleet afwisselend en wil binnenkort carnibest daaraan toevoegen. Smuldier en Rodi kon ik in de supermarkt krijgen dus was makkelijk. Carnibest wil ik nog even bellen om een afsprak te maken als ik veel afneem want ik moet voor de honden van carnibest 3 rollen van 1 kilo per dag voeren, dat wordt aardig duur als ik dat voor 4 euro per rol moet kopen.

Vandaag is 1 van de honden erg misselijk , vanochtend gal gespuugd. en vanavond zijn we even weg geweest toen we thuis kwamen had ie 3 enorme plassen gebraakt echt niet normaal. Veel water erbij. Zo'n grote plassen braaksel heb ik nog nooit gezien heb er zelfs een foto van gemaakt voor op mijn werk(dierenkliniek) zelfs daar heb ik ze nog nooit zo groot gezien.

Het braaksel bestond uit veel water en stukjes vlees.

Heeft iemand dit vaker gezien bij een hond op KVV, dat ze zo'n enorme plassen braken?
Door Suri&Bohdi
#1231068
moet zeggen dat het hier ook meer lijkt als ze braken... van toen ze nog op brokken stonden
denk dat het komt omdat er veel meer vocht inzit..
brokken was zo'n droge compacte massa en dit zal door het al het vocht meer uitlopen
waardoor het meer lijkt...

Moet zeggen hoe ranzig ook, meestal vreten ze het weer op dus het opruimen valt wel mee ;D
Door ilse frettenbende
#1231088
Nou die van mij hebben het laten liggen en ben een half uur bezig geweest, 3 keer nieuwe emmer sop gehaald. :-\

Bij brokken is het natuurlijk zo dat het voch in die brok getrokken is, dus logisch dat het minder is.

Maar dit had ik nog nooit gezien dus was wel ff schrikken, maar aangezien er erg veel vocht tussen zat en de rest vlees was dacht ik zal vast niet zo veel kwaad kunnen. Ik heb wel een foto gemaakt die ik ff op mijn werk laat zien, anders denken ze nog dat ik overdrijf over de hoeveelheid haha..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door