Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door karin.b
#1224407
Hallo,
Graag zou ik het volgende willen weten
Nieuwe puppyeigenaren zouden willen weten of je ook bv 5 dagen brokken kan geven en 2 dagen vlees in combinatie
Ik weet er geen antwoordt op eigenlijk
Zo ja hoe doe je dat het beste
Een pup van 7 a 8 weken oud die alleen brok heeft gehad is dat dan weer niet heel belastend voor de darmpjes
om ineens ook vers vlees in te passen
Gaan ze dan niet ineens aan de diarree ofzo
Wil wel graag een normaal antwoordt en niet sneren ofzo wat ik best vaak merk hier
Want deze nieuwe baasjes wil ik zo goed mogelijk op gang helpen, zodat ze hopelijk later volledig gaan barfen
of op KVV overgaan
Door Peter79
#1224448
[quote="karin.b"]

Een pup van 7 a 8 weken oud die alleen brok heeft gehad is dat dan weer niet heel belastend voor de darmpjes
om ineens ook vers vlees in te passen
Gaan ze dan niet ineens aan de diarree ofzo

Ik ben met mijn pup van 9 weken van het ene moment op het andere over gegaan op kvv, zonder één enkel probleem.
Sterker nog, de meegeleverde brokken at ze met lange tanden en had ze hele dunne ontlasting van.
De kvv ging erin als koek en ze had daar direkt een prima ontlasting van.


Wil wel graag een normaal antwoordt en niet sneren ofzo wat ik best vaak merk hier

Typisch, nooit iets van gemerkt.
Je wordt hier juist prima en professioneel geholpen.


[/quote]
Laatst gewijzigd door Peter79 op za 04 apr 2009, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1224501
"sneren" vind ik niet echt het juiste woord. Je zit hier op een vers vlees forum forum en kun je soms antwoorden verwachten m.b.t bijv. brokken die misschien niet altijd in het juiste keelgat schieten!!
Pup kopers voorbereiden op een goede weg met hun pup is moeilijk omdat ze al zoveel informatie binnen krijgen. Kan alleen maar zeggen, wijs ze op BP, en komt het allemaal goed. Ik zou zelf voor vers gaan, en waarom........kijk om je heen ;)
Mijn jongste poedel van bijna 2 jaar is afgespeend op brokken met af en toe KVV, en toen we wisten welke pup voor mij zou worden, werd het KVV en kleine beetjes BARF. Vanaf dag 1 bij mij in huis gelijk gedeeltelijk KVV met wat BARF dingetjes en in 3 weken volledig uitgebouwd naar BARF. En ging fantastisch. Geen problemen, geen diaree....niets
Door Lizzy
#1224515
Je vraag staat in de verkeerde categorie, dus met jouw welbevinden: zet ik 'm even in de KVV hoek.
karin.b schreef: Hallo,
Graag zou ik het volgende willen weten
Nieuwe puppyeigenaren zouden willen weten of je ook bv 5 dagen brokken kan geven en 2 dagen vlees in combinatie
Ik weet er geen antwoordt op eigenlijk
Het antwoord is : ja, dat kan. Liever staan ze zo min mogelijk op vers en iedere vers-dag is meegenomen. Een combinatie gaat ook prima.
Zo ja hoe doe je dat het beste
Bijvoorbeeld 5 dagen brok en 2 dagen vers.
Een pup van 7 a 8 weken oud die alleen brok heeft gehad is dat dan weer niet heel belastend voor de darmpjes
om ineens ook vers vlees in te passen
Die van jou hebben toch alleen vers gehad? Pups die afgespeend zijn op vers, zet je op 7 a 8 weken heel makkelijk op ander voer, zonder problemen. Hun darmflora is namelijk beter dan van een brok-puppy, omdat een vers puppy geen steriel voer heeft gehad. Andersom, een pup die afgespeend is op vers, die kan best 1 of 2 dagen wat minder vaste ontlasting hebben wanneer je hem overschakelt. Maar dat is geen ramp hoor, 2 dagen diarree. Mensen zijn te snel panisch van diarree. Als een mens altijd gezond eet en die kiept ineens een flinke zak patat of kaasfondue naar binnen, gaat ook een mens aan de diarree....
Gaan ze dan niet ineens aan de diarree ofzo
Ja, mogelijk. En dat is dus niet zo erg, zie boven. Echt belastend is pas om een pup geen vers en alleen brokken te geven. Tot 11 weken legt puppestein z'n darmflora aan en geef je hem in deze weken alleen steriel voer, heeft pup een minder sterke darmflora dan pups die vers eten.
Wil wel graag een normaal antwoordt en niet sneren ofzo wat ik best vaak merk hier
Want deze nieuwe baasjes wil ik zo goed mogelijk op gang helpen, zodat ze hopelijk later volledig gaan barfen
of op KVV overgaan
Oh gut. Nou, ik ga hier maar verder niet op in.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 05 apr 2009, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door