Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door **Jolanda**
#1203633
Omdat ik mijn honden af en toe wat extra's wil geven had ik vorige week pens gekocht. Ik had de honden hun normale portie CB gegeven en daarnaast wat pens (ongeveer 170gram per hond, 1 krijgt normaal 1,2kilo CB en de andere 2 ieder 400gram CB).
Nou vroeg ik mij af; kan dit kwaad? Krijgen ze dan niet te veel van 'iets' binnen?(qua voedingswaardes) En kan ik dit regelmatig (1-2x per week) als extraatje geven naast hun dagelijkse porte CB?

Qua hoeveelheid voer in gewicht maak ik me niet druk. Ik vind dat ze best wel eens wat meer mogen hebben dan wat voorgeschreven staat als ik naar hun postuur kijk.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1203726
Een keertje wat extra pens kan niet zo veel kwaad, maar zelf zou ik het niet standaard elke week gaan bijgeven, want er zit al genoeg pens in de Cb.

Wat je bijvoorbeeld wel goed extra kan geven is een lekker rauw visje en eitje en eventueel wat makkelijk vleesbot (lees het bottendocument in de bieb) en wat spiervlees met eventueel wat groente.
Ik zou vooral dingetjes erbij geven wat niet in de Cb zit.
Door *wendy*
#1203746
Als je echt alleen voor pens zou kiezen zou ik het niet erbij maar in plaats van geven.
En dat 1x per week. Dus dan de bak CB in de koelkast laten staan tot een volgende maaltijd.
Door **Jolanda**
#1203757
Oke dankjullie voor de wijze antwoorden!

Voor volgende week had ik van de week al vleesbot besteld. Omdat de honden rustig knagen op een varkensoor en op een gedroogd bot dacht ik dat een vleesbot best wel zou kunnen. De bestelling heb ik aan de verkoper van de DSZ overgelaten, hij voert zelf ook vers en ik geloof dat hij voorheen ook deed barfen, dus hij zal vast weten wat ik het beste kan geven. (daar vertrouw ik hem wel op)
Ik houd natuurlijk wel goed in de gaten of alles goed gaat wanneer de honden aan het knagen zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door