Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gayuk
#1192021
Ik ga zo dadelijk energique 4 halen voor onze Gayuk, en start dan aan het grote kvv avontuur!
Ik heb echter nog  een vraagje: dat overgieten met kokend water: moet dat water bij het vlees blijven of giet je alles terug af,zoals bij groenten ofzo.... Is me nog steeds niet erg duidelijk,vandaar de vraag!
Ben zo benieuwd hoe het gaat lukken..

Groetjes van Ineke en Gayuk
Door pallas
#1192025
Je kan een klein scheutje heet ( gekookt)water over het eten gieten.
Je hoeft dat er dan niet weer af te gieten hoor. Het eten is dan ook meteen op lichaamstemp.
Niet te veel water erbij gieten , dan wordt het zo'n soepje.
Door Gayuk
#1192109
Gayuk is bijna 11 maanden,maar heeft wel vrij gevoelige darmen...
Ben net terug van de dierenzaak met Duck compleet pens voor 3 dagen, ben benieuwd!!!Hoop dat ik een goeie keuze heb gemaakt...

Groetjes van Ineke en Gayuk...
Door pallas
#1192120
[quote="Gayuk"]
Gayuk is bijna 11 maanden,maar heeft wel vrij gevoelige darmen...
Ben net terug van de dierenzaak met Duck compleet pens voor 3 dagen, ben benieuwd!!!Hoop dat ik een goeie keuze heb gemaakt...

Groetjes van Ineke en Gayuk...

[/quote]

Duck bevat wel behoorlijk wat granen. Ik weet niet of de pens compleet daarvan ook veel granen bevat.  :-\
Maar als je hond niet tegen graan kan heb je dus kans dat het met Duck niet goed gaat.
Maar het kan dus ook goed gaan, kwestie van uitproberen.
Door Gayuk
#1192703
Gisteren ben ik dus begonnen aan het grote kvv avontuur, en ik vond het best wel spannend!Het is toch een grote overschakeling naar iets totaal onbekend, na 8 jaar brokken! Komt daarbij dat de verkoper in de winkel helemaal niet enhousiast was over mijn plannen,dus dat begon al in mineur.. :(
Gisteravond zijn eerste portie gegeven, hij at het wel maar echt gretig kon je hem nu niet noemen! Ben er bij blijven staan en hem telkens aangespoord om verder te eten, en ja hoor, na een poosje was zijn bak toch leeg! Joepie!
Vanmorgen ging het eten al héél wat vlotter, ik had zijn "hamburgers" slechts in enkele grote stukken verdeeld, en dat vond ie duidelijk veel smakelijker, want in no time was alles op en likte hij met veel smaak zijn pot helemaal uit!Goed zo, Gayuk! :)
Gister was zijn kakje nog heel goed, vandaag heeft hij nog niks gedaan, dus dat valt tot nu toe ook heel goed mee, ben benieuwd hoe het verder zal gaan... Maar, de start is gezet,en das het voornaamste! Heerlijk toch, zo'n hond die terug met smaak aan zijn etensbak staat!!

Bedankt alvast aan iedereen voor goede raad en tips, zonder jullie had ik het denk ik niet aangedurfd om eraan te beginnen...
Hou jullie op de hoogte!

Groetjes van Ineke en Gayuk
Door pallas
#1192734
Klink allemaal heel goed en lekker ook :)

winkeliers verkopen veel liever brokken omdat ze meetal te weinig weten over kvv en wat ze dan ook nog weten is vaak het verkeerde. (als je vlees voert krijgt je hond tandproblemen en met brokken niet....)
Bovendien moeten de meeste er niet aan denken om de winkel vol met vriezers te zetten..brokken zijn zoveel makkelijker ;)

Wees zelf de wijste en kijk naar je hond en gebruik je verstand, dan ben je geheid goed bezig!
Door Gayuk
#1192789
Ja, dat argument van "brokken zijn beter voor hun tanden" was idd het eerste dat die man zei! Terwijl Gayuk drie kwart van de brokken in zijn geheel doorslikt, en tanden er dus weinig of niet aan te pas komen!
Heb trouwens gezegd dat ik voor de tanden beenderen en kauwstaafjes zal geven, en toen wist die man eigenlijk niets meer te zeggen,ha ha!(Ideetje had ik ook van op het forum, waarvoor dank!!!)

Groetjes van Ineke en Gayuk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door