Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1214864
Ik volg dit topic, want ook ik ben aan het uitpluizen wat ik
het beste kan kopen aan kvv, en ook ik vind het bezopen dat
ik zoveel betaal voor carnibest.

Die molen vind ik wel een optie.

Ik ben nu met verschillende merken in de weer, ik
kijk gewoon wat Pep het smakelijkste eet, en let vooral
op de toevoeging van granen.

AHV zit hier om de hoek, maat persoonlijk pas ik daar voor. :-X
#1230045
Ik geef nu al weer een tijdje Kivo, en dan de complete versies ( rund/kip, vis/kip en lam ). Met BARF hoeft ik bij Indy niet aan te komen ( alleen kipkarkas en kippennek blieft mevrouw ), Ziva gaat er steeds vaker op braken  ::) Van de week heeft ze een runderstrot tot 2 x toe opgebraakt en vorige week kwam de eendkarkas er weer uit. Het vervelende.... op de bank  >:( Ik hou het nu dus echt bij KVV, probeer wel wat af te wisselen ( ga weer wat bij Lotgering inslaan ) en ook wat lichte barfdingetjes, zoals kipkarkas en wat lamsvlees. Kivo bevalt me goed, alleen vind ik dat Indy de laatste tijd een wat zurig geurende vacht heeft. Daarom wil ik even een ander merk geven, kijken of het daar aan ligt. Wel vind ik dat Kivo snel dikmakend is. Ik moet echt minder geven dan andere merken, anders dijen de dames snel uit...Die smuldier glutenvrij vind ik ook erg interesant. Eens kijken waar ik dat kan bestellen....
#1238060
Ok,volgende vraag ik had hier van de week de leverancier van Dogshape en we kwamen aan de praat over KVV, ik zei dat ik CB best duur vond en hij vertelde mij dat ik dan Degomeat moest nemen was veel goedkoper en net zo goed als CB :-\
iemand ervaring?
Weet iemand ook wat de calciumbron is van CB?
#1238062
[quote="margreet"]
Ok,volgende vraag ik had hier van de week de leverancier van Dogshape en we kwamen aan de praat over KVV, ik zei dat ik CB best duur vond en hij vertelde mij dat ik dan Degomeat moest nemen was veel goedkoper en net zo goed als CB :-\
iemand ervaring?
Weet iemand ook wat de calciumbron is van CB?
[/quote]

Gemalen kippebot.

Tuurlijk vind hij dat, tis maar een verkopert ;D. Kwestie van uitproberen, als langdurige cb-gebruiker zie jij vlot genoeg of Degomeat net zo goed is.
#1238063
[quote="Angelique"]
Gemalen kippebot.

Tuurlijk vind hij dat, tis maar een verkopert ;D. Kwestie van uitproberen, als langdurige cb-gebruiker zie jij vlot genoeg of Degomeat net zo goed is.
[/quote]

Dat is waar,ik denk dat ik eerst eens een mail ga sturen met de vraag wat er allemaal inzit 8)
#1244716
www.degomeat.be
dit is de hoofdsite van het merk.
Ze hebben voornamelijk enkelvoudige producten en 1 compleet versie. In deze versie zitten vlokken (granen) verwerkt. Bij de enkelvoudige varianten wordt het aanbevolen om het met vlokken of rijst en groenten te mengen.

Ik vind dit dus zelf niet echt wat, omdat die granen er bij compleet al doorzitten. In de enkelvoudige kan ik ook geen calciumbron vinden. Alleen bij de Rood(pens) wordt aangegeven dat er kippennekken in zitten. De overige enkelvoudige varianten zijn, volgens mij, alleen spiervlees. Dus moet je zelf nog allemaal aanvullen.
#1253068
Hoi allemaal,

Ben een nieuwkomer hier
.
Zal me eerst ff voorstellen.
Ik ben Frieda en samen met mijn man de trotse bezitters van 2 rottweilers.
Brokken believen onze dames niet daar halen ze echt hun neus voor op behalve als ze kattenbrokjes kunnen bemachtigen.
De merken die hier langs komen ken ik allemaal maar ik kom nergens BIBI tegen.
Ik geef al jaren BIBI en dat bevalt prima. Daarnaast krijgen ze ook nog geitenrib, vuile pens, kalkoennekken en dat soort lekkere hapjes.
De dames doen het allebei prima en de jongste, nu 20 maanden, at vanaf de fokker natuurlijk brokjes maar rook natuurlijk het verse vlees van de oudste en stond echt op kop in haar bak (liet ze nog toe ook de lobbes) dus begonnen met keurig te mengen maar mevrouw dacht daar ff iets anders over en at het vlees ertussenuit en liet de brokjes liggen dus toen maar meteen over op vlees. Ze is nog nooit ziek geweest, heeft nog nooit gekotst of diarree gehad en heeft echt een gebit zo wit om jaloers op te zijn.

Bibi bestond (voorzover ik de info heb en die goed is) nog voor Carnibest. Er is toen iemand weggegaan bij Bibi en die is begonnen met Carnibest.
Bibi is een stuk goedkoper dan Carnibest nadeel is alleen dat het niet overal verkrijgbaar is.
hierbij de link voor hun site http://www.bibidiervoeding.nl/

Hoop jullie hiermee geholpen te hebben!!!

Ga nog ff verder rondneuzen op de site.

Groetjes

Frieda
#1253169
ik geef ook bibi aan een paar katten, naast barf, de bibi kan ik voor een redelijke prijs kopen,
en andere katten lusten alleen cb. 
smuldier koop ik af en toe,
maar er liggen ook kilo's muis en rat en gerbil, kwartels enz. in de vriezer, da's duur, 
en dan de goedkopere spullen van Herby, spiervlees, botmixen, eend, konijn, kippennekjes, karkassen e.d.
duiven en 1dagskuikens zijn ook lekker goedkoop.

voor kip-orgaantjes hoorde ik laatst een goedkoper adres.

Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit wat het kost, of ik nou een paar tientjes meer of minder kwijt ben,
ik kijk daar niet zo naar.
Voor een 10 kilo zak royal canin br*kken betaalde ik ook achterlijk veel.
En nu eten ze maar lekker wat ze willen, en als dat de dure cb is, so be it.
ik heb nou eenmaal een paar katten die willen geen barf, alleen kvv ... ben al lang al blij dat ze dat eten!

Zelf malen zie ik niet gebeuren hier, de familie heeft t druk genoeg met dit allemaal regelen en ik zelf kan niet zo veel.
Laatst gewijzigd door ibbi op za 09 mei 2009, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#1253388
[quote="Schumina"]
Hoi allemaal,

Ben een nieuwkomer hier
.
Zal me eerst ff voorstellen.
Ik ben Frieda en samen met mijn man de trotse bezitters van 2 rottweilers.
Brokken believen onze dames niet daar halen ze echt hun neus voor op behalve als ze kattenbrokjes kunnen bemachtigen.
De merken die hier langs komen ken ik allemaal maar ik kom nergens BIBI tegen.
Ik geef al jaren BIBI en dat bevalt prima. Daarnaast krijgen ze ook nog geitenrib, vuile pens, kalkoennekken en dat soort lekkere hapjes.
De dames doen het allebei prima en de jongste, nu 20 maanden, at vanaf de fokker natuurlijk brokjes maar rook natuurlijk het verse vlees van de oudste en stond echt op kop in haar bak (liet ze nog toe ook de lobbes) dus begonnen met keurig te mengen maar mevrouw dacht daar ff iets anders over en at het vlees ertussenuit en liet de brokjes liggen dus toen maar meteen over op vlees. Ze is nog nooit ziek geweest, heeft nog nooit gekotst of diarree gehad en heeft echt een gebit zo wit om jaloers op te zijn.

Bibi bestond (voorzover ik de info heb en die goed is) nog voor Carnibest. Er is toen iemand weggegaan bij Bibi en die is begonnen met Carnibest.
Bibi is een stuk goedkoper dan Carnibest nadeel is alleen dat het niet overal verkrijgbaar is.
hierbij de link voor hun site http://www.bibidiervoeding.nl/

Hoop jullie hiermee geholpen te hebben!!!

Ga nog ff verder rondneuzen op de site.

Groetjes

Frieda

[/quote]

Als je geen Bibi hier bent tegengekomen, dan heb je niet goed gesnuffeld :) Omdat het al een wat ouder bestaand merk is zijn er niet zoveel aktuele topics over, maar ze staan wel degelijk al jaren hier in het lijstje van de versvoerfabrikanten.
#1253626
[quote="Lizzy"]
Ik houd daar dus niet van, van fabrikanten die daar heel moeilijk en geheimzinnig over doen, als of we het hier over een Staatsgeheim hebben. [/quote]

Toch doen Pepsi en Coca cola dit al jaren en mensen blijven cola drnken.... ;)

Maar om even on topic te blijven: ik vind Bibi een goed kvv met een uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding. Als ik over zou moeten gaan op kvv dan was voor mij de keuze makkelijk. Ik zou dan wel afwisselen tussen rund, kip en lam en als je daarnaast af en toe een makkelijk barf-hapje geeft dan denk ik dat je een prima basis hebt.
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op zo 10 mei 2009, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door