Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door crutz
#123916
voor Umi dan

omdat we nu onverwachts snel ons huis uit moeten (uiterlijk 1 augustus) en we de sleutel van ons nieuwe huis pas op 29 september krijgen moeten we tijdelijk bij mams bivakkeren
daarom hebben we besloten om Umi tijdelijk bij vrienden onder te brengen (met Ace en Damien trainen we momenteel volop en Delwyn vind ik nog te jong om mee te zeulen en die is ook nog klein genoeg dat ze in een vari kennel van formaat voldoende ruimte heeft en verder kan ik maar 2 kleine kennels (1,5 bij 1,5) bij mn moeder in de garage kwijt en zou Umi dan dus ook in een vari kennel moeten terwijl ze bij die vriend lekker buiten in een kennel van 2 bij 2 kan zitten)

Alleen gaat ze daar dus brokken krijgen (ben allang blij dat hij haar op wil vangen en qua training wordt ze er ook niet slechter van ;D dus wil daar zeker geen punt van maken)
MAAR
zijn er nog dingen waar ik op moet letten,
is t verstandig haar de komende weken al langzaam over te zetten ??? of gewoon cold-turkey op 1 augustus (qua het lusten hoef ik niet bang te zijn, eten=eten voor Umi)
terug zetten op 1 oktober doe ik in elkgeval cold-turkey, dat is hier nog nooit fout gegaan ;)
Door Lizzy
#123920
Ik geloof niet dat ik haar langzaam over zou wennen. Maar ik zou wel zelf de overschakeling naar de brokken doen zodat, mocht ze diarree krijgen, ze bij jullie is en niet bij jullie vrienden (anders moeten zijn de schade opruimen).

Nou, succes met de verhuizing!
Groetjes, Lizzy
Door Truus
#123931
Zou Umi nog wel brokken willen eten? Daar ben ik wel benieuwd naar want hier eten ze het echt niet meer.

Ik zou Umi ook thuis nog even aan de brok laten wennen om te kijken hoe het gaat.
Succes met de dozen inpakken ;)
Door crutz
#123963
[quote="Truus"]
Zou Umi nog wel brokken willen eten? Daar ben ik wel benieuwd naar want hier eten ze het echt niet meer.

Ik zou Umi ook thuis nog even aan de brok laten wennen om te kijken hoe het gaat.
Succes met de dozen inpakken ;)
[/quote]

als t maar eten is, dan maakt t haar echt niet uit ;D t is een echt vreet monster ;D
ben wel benieuwd hoe ze het doet, ze staat nl vanaf 7 wk full-time op vers, hoop dat ze niet echt problemen gaat krijgen met de vertering (koolhydraten vs vet) en ook de hoeveelheid zal wel ff passen en meten zijn in t begin
heb hier in elkgeval nog 1 zak brokken staan (was eigenlijk voor een clubmaatje) en begin daar dan maar een wk van tevoren mee............................
Gebruikersavatar
Door Angelique
#124004
[quote="crutz"]
[quote="Truus"]
Zou Umi nog wel brokken willen eten? Daar ben ik wel benieuwd naar want hier eten ze het echt niet meer.

Ik zou Umi ook thuis nog even aan de brok laten wennen om te kijken hoe het gaat.
Succes met de dozen inpakken ;)
[/quote]

als t maar eten is, dan maakt t haar echt niet uit ;D t is een echt vreet monster ;D
ben wel benieuwd hoe ze het doet, ze staat nl vanaf 7 wk full-time op vers, hoop dat ze niet echt problemen gaat krijgen met de vertering (koolhydraten vs vet) en ook de hoeveelheid zal wel ff passen en meten zijn in t begin
heb hier in elkgeval nog 1 zak brokken staan (was eigenlijk voor een clubmaatje) en begin daar dan maar een wk van tevoren mee............................
[/quote]

Ze zal zich wel aanpassen. Maar wat Lizzy ook zegt, ik zou haar ook bij jou al aan de brokken laten wennen.
Die 2 maandjes daar komt ze wel overheen. Naderhand gewoon vlot terugzetten, nieks aan de hantos.
Prettig geregeld trouwens met die huizen :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#124071
Hier heb ik ze toen ook (zonder problemen) in 1 keer overgezet op brokken. Het ligt ook aan welke brok ze gaan krijgen maar hier is het zonder diaree of wat ook geweest.
Door diana
#125628
ze zijn hier net thuisvan 2 weken pension
en hebben daar dus brokken gehad
ik had wel zelf brokken gehaald hoor zodat ze niet meteen een goedkoop spul zouden krijgen
niks geen problemen
maar ze poepten gisteren dus 3x een baal!!!!!
terwijl dat anders hooguit 2x per dag is .
heb ze meteen weer vlees gevoerd thuis
en doe dat ieder jaar zo .
geen enkel probleem.
Door Ollie
#126922
[quote="Truus"]
Zou Umi nog wel brokken willen eten? Daar ben ik wel benieuwd naar want hier eten ze het echt niet meer.

Ik zou Umi ook thuis nog even aan de brok laten wennen om te kijken hoe het gaat.
Succes met de dozen inpakken ;)
[/quote]

Ik weet zeker als ik ze hier brokken voorzet, dat de bakken meteen leeggegeten worden! Ze vreten hier echt alles sinds ze op vervlees staan ! ;D
Door crutz
#138565
nou ze eet nog steeds brokken (die had ze tenslotte niet meer gehad sinds ze bij de fokker weg is)
heb dr zaterdagavond pas overgezet (vond t anders zo sneu voor haar ;)) en brokjes werden dus net als botten en lappen vlees met dr leven verdedigd (bij kvv heeft ze dat veel minder) en rustig aan opgepuzeld (ze kauwt ze echt :o schijnbaar omdat ze gewend is dat ze op harde dingen (bot) moet kauwen)

gelukkig zondag ochtend geen diarree, dus dat is allemaal goed gegaan ;D
hoor net alleen dat ze toch wel behoorlijk weinig eet, maar ze eet wel, dus dat kan ook de warmte zijn en waarschijnlijk zit ze toch ook sneller vol met van die brokken die uitzetten (geexpandeerd)
Door crutz
#140505
[quote="diana"]
dat vindt ik nou eens superlief :-*
[/quote]
is super lief :-*, maar ze zit tussen Deventer en Zwolle, dus niet echt in de buurt
ben niet meer gebeld en denk dus dat ze inmiddels wel eet (zal vandaag of morgen weer ff bellen)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door