Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#1163587
[quote="M.P"]
die jonge gast van bibi zelf heeft me dat gezegd, kan niet op de naam komen.

ivm die %, daar zijn geen berekeningen voor, ik ben mijn cursussen nog eens gaan zoeken en toch nog iets gevonden.

normaal gezien moeten de ingredienten in volgorde van de belangrijkheid (hoeveelheid aanwezig) vermeld worden.
zoals bv , vlees , granen, vetten.
bij sommigge merken staat er ook nog deze zaken voor( normaal zou dat moeten)

bevat ; min. 4%
met ; tussen 4 a 14%
rijk aan   14 a 26%

dit is wat men van sommigge voedingen kan aflijden, dit geld voor zowel menselijk als dierlijke voeding.


groetjes
[/quote]

ja, hoho, wacht eens even.
deze percentages worden gebruikt om aan te tonen hoeveel er van een bepaald dier in een blikje oid zit. als er minimaal 4% lam inzit, dan mag op dat blikje 'bevat lam' worden gezet. zit er tussen de 4 en 14%, dan mag er op dat blikje 'met lam' staan. zit er tussen de 14 en 26% lam in het blikje, dan mag 'rijk aan lam' op het etiketje prijken.
dit heeft echt helemaal niets met hoeveelheden spiervlees of orgaan te maken! dat gaat alleen om blikjes e.d. en welke smaak. al gooien ze er 20% lamsharen of vellen oid in, dan is dat blikje 'rijk aan lam'. dat er voor de rest van alles en nog wat in kan zitten, dat boeit voor dat etiket niet.

aangezien wij hier geen blikjes en brokken voeren, hebben wij weinig met die percentages en de bijbehorende terminologie te maken.
Door M.P
#1164172
je kunt gelijk hebben, maar ik weet het niet, de meeste die hun hond eten geven lezen niet wat er in zit , en weten niet wat het bedoeld, dus waarom zou het niet kunnen.....
juist hetzelfde als die 30% en dan maar 10 a 13%, ik geloof er minder en minder in..

maar ja .

groetjes
Door Lizzy
#1165958
Waar geloof je minder en minder in? Vind je het heel erg dat ik je nogal vaag vind? Je doet allerlei uitspraken die je totaal niet kunt onderbouwen, je vergelijkt brokken analyses voor KVV analyses, je praat met "jonge gasten bij Bibi" waarvan je de naam niet weet, kortom: het is allemaal tamelijk vaag en ik begrijp niet zo goed wat je punt nu eigenlijk is.....?
Door M.P
#1166031
het was dorotha haar zoon, maar die zijn naam ken ik niet meer, ik vroeg gewoon wat de % ongeveer zijn wat er in zit,
je zegt dat het vaag is wat ik bedoel, op sommige forums word gezegd dat er 30 a 35 %spiervlees in zit en ik kreeg te horen iets anders, ja , wat is het dan, in die dingen geloof ik minder en minder, de waarheid erover, ik zal het misschien slecht geschreven hebben , sorry daarvoor...
jij zegt dat brok an. en kvv an. niet hetzelfde mag gedaan worden, mij hebben ze verteld dat wat ik beweerde ( met , bevat ) dat het voor alles gelde, daar ben ik ook maar op verder gegaan , dan ben ik momenteel in de war ....
Door Lizzy
#1166044
[quote="M.P"]
het was dorotha haar zoon, maar die zijn naam ken ik niet meer, ik vroeg gewoon wat de % ongeveer zijn wat er in zit,
je zegt dat het vaag is wat ik bedoel, op sommige forums word gezegd dat er 30 a 35 %spiervlees in zit en ik kreeg te horen iets anders, ja , wat is het dan, in die dingen geloof ik minder en minder, de waarheid erover, ik zal het misschien slecht geschreven hebben , sorry daarvoor...
jij zegt dat brok an. en kvv an. niet hetzelfde mag gedaan worden, mij hebben ze verteld dat wat ik beweerde ( met , bevat ) dat het voor alles gelde, daar ben ik ook maar op verder gegaan , dan ben ik momenteel in de war ....
[/quote]

Aha, dus de zoon van Dorotha heeft gezegd dat er niet 30% a 35% spiervlees in Bibi zit maar 10% a 13%? Dat lijkt me erg weinig en ik kan me dat ook niet voorstellen. Maar goed, weten doe je het inderdaad niet. Niet met Bibi, niet met geen enkel KVV merk. En tja, dat is inderdaad gewoon een groot nadeel van een fabrieksvoer.... De fabrikant verteld niet wat er in zit of ze roepen maar wat, wat toch niet controleerbaar is.... Maar ja, als je kiest voor KVV (of een ander fabrieksvoer): dan moet je dat accepteren.
Door M.P
#1166050
accepteren zeg je , spijtig, maar je hebt gelijk,  ik hoop toch dat er een paar zijn die een beetje eerlijk zijn over hun voeding , dat zal wel.

groetjes
#1195015
In Haaksbarff    zit 55 procent spiervlees  15 pr  bot 15 orgaan rest  gepureerde groente
voorbeeld          in  geit zit enkeld    bot spiervlees en orgaan van geit  dus niet van een andere diersoort .
Ik voer het om de andere dag afwisseld met  barff zoals kippenekken  geiten ribben enz,
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1195169
Wij zijn ook heel tevreden met HB, temeer omdat het zonder toevoegingen is en slechts 1 diersoort per worst bevat...voor honden met een gevoeligheid dus heel handig en controleerbaar.
Daarnaast zijn de verhoudingen goed, eet mijn hond het erg graag en ziet het er in mijn ogen goed uit.....
Tja, de prijs...dat is een beetje jammer, maar alles heeft zijn prijs  ;)
Door Bullmastiff gek
#1195199
Ja, ik denk dat het om het even is, zowel Hb, als Carn. zijn allebei prima kvv's,
Mijn ervaringen met Hb, waren niet zo positief, vond met name de rund erg zurig ruiken,
Erg duur, (dat vind ik het weer niet waard, ) want het is prima kwaliteit maar ik denk dat er Kvv's zijn die minstens net zo goed zijn , maar die gewoon veel prijsvriendelijker zijn.
Nu merk je dat wel niet met een klein tot middel grote hond, maar in mijn geval praten we over ruim 65 kilo, en 30 kilo,
Prijs speelt dan echt wel mee!  want ik voer als ik alleen kvv geef ruim  2,5 kilo per dag.
En mijn honden vonden het niet lekker,, Mack vrat het gewoon niet. En de ander vrat het echt met heeele lange tanden, terwijl ze normaal altijd echt aanvallen op hun eten, Quirro lustte het helemaal niet, hij ging geen eens kijken ???
Dus dat is voor mij al een rede om iets niet te geven..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1195471
Yuki eet een kilo per dag en vindt HB erg lekker, behalve zalm. Rund mag ie niet, dus geen idee ook hoe dat ruikt  ;)
Yuki mag geen granen en geen zonnebloemolie, dus er bleef voor mij niet zoveel over als HB....
Heb gewoon salarisverhoging gevraagd....en gekregen  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door