Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gino
#1158933
Een dierenwinkelverkoopster vertelde mijn dochter dat smuldier goedkope winkelvoeding is en dat het niet zo goed was.


nu heb ik niet zo`n ervarring, maar wat is hier nu weer waar van??? :o
Door Gino
#1158950
nee gelukkig niet, ze is net begonnen en we hebben voor zeker 2 weken samen gekocht, maar ze kwam wel van mam wat nu.

En ik zei gewoon lezen en kopen wat je nodig heb.Ik had dat ook gezegt toch ze moeten verdienen.
Door Suri&Bohdi
#1159148
ik voer al een hele tijd smuldier, mede omdat dat het enige merk is wat
ze graag eten, en ik krijg niets als complimenten over hoe goed mijn honden
eruit zien zelfs de da vroeg of ik biefstukkem voerde :D en ze doen het er ook erg goed op hoor..

laat je niet mislijden door de prijs..iets wat heel duur is, hoeft niet persee
ook heel goed te zijn,,en ik heb voorbeelden genoeg ;D :D ;)
Door Laura2004
#1159216
Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat jouw maatstaven zijn om iets als rommel te bestempelen. Ik zelf barf, ik heb niet veel met kvv (ondanks dat ik honder keer liever kvv zou geven dan brokken!), mijn honden krijgen, rauwe botten, rauw vlees, orgaanvlees (lever, niertjes, pens, hart etc.) en rauwe gepureerde groentes, dat is voor mij goede voeding. En dus voor mij zou een kvv al die ingrediënten moeten bevatten en het liefst ook in de verhoudingen die ik geef (die kvv bestaat volgens mij niet). Ik zou een kvv die niet zo is samengesteld niet direct rommel noemen, maar het zou niet voldoen aan wat ik vind dat mijn honden moeten eten.

Maar als jij (of je dochter) bijvoorbeeld genoegen neemt met een kvv die voor een groot deel uit pens en ander orgaanvlees bestaat en die bijvoorbeeld een calciumsupplement bevat ipv gemalen botten (ik weet niet of dit bij smuldier het geval is hoor ;)), dan is dat prima, dus het is aan jou om te beslissen of je iets 'rommel' vindt of geschikte hondenvoeding  ;)

Het gaat er dus om om wat voor eisen jullie stellen aan de voeding van je hond en wat jullie goed en slecht vinden, niet wat de verkoper goed of slecht vindt of niet wat bp-leden goed of slecht vinden.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 24 jan 2009, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nouchka
#1159400
Ik geef al een tijdje Smuldier en ze doen het er super op. Ze lusten het graag en zien er goed uit.  Ik vind het er ook vrij smakelijk uit zien (naar hondse normen ::))
Maar ga nu toch overschakelen op barf, gewoon omdat ik wil weten wat ik voer.  En ook omdat ik nogal moeite heb met het calciumsupplement.
En ook om de tandjes wat meer te onderhouden, want zo met Smuldier hebben ze natuurlijk niets meer te knabbelen.
Door oebaya
#1159416
Zelf ervaring met 4 honden op Smuldier. Doen het prima. Mijn zus voert op mijn advies nu rauw en ook Smuldier, resultaat binnen een maand prachtig glanzen en minder verharen (zijn 2 grote honden). Vriendin van mij met 5 grote honden voert ook Smuldier. Honden zien er puik uit en ook puppen worden opgekweekt op Smuldier. Verloopt allemaal prima.
gr.
Nicolette
Door annielaumen
#1159512
Astrid krijgt ook af en toe smuldier
Meestal als de vriezer ver leeg is
Of in vakanties lekker makkelijk
Ook is het te koop in veel supermarkten
En Astrid vindt het lekker
Door flin
#1159533
katzels hier krijgen ook regelmatig de enkelvoudige smuldier:
de rund; gemalen kop-lipvlees van rund, zonder toevoegingen
de kip: gemalen kipkarkas, zonder toevoegingen
hart; gemalen hart...zonder toevoegingen
zo-ook rodi enkelvoudig...rundvlees, en lamshart

dat scheelt voor mij nogal in prijskaartje...! :)

de complete versies ben 'k dan minder over te spreken, omdat er graan, zonnebloemolie en calcium supplement  inzit...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1159540
In afwachting van herby en met een lege vriezer, eten ze hier ook al een weekje de door mijzelf opgeleukte enkelvoudige versies van smuldier.
Ik moet zeggen dat ik die enkelvoudige versies er een stuk smakelijker uit vind zien, dan bv rodi, duck of energique. Zo af en toe in tijden van nood smuldier vind ik voor mezelf wel acceptabel, maar de hoofdmoot blijft toch BARF.
Door Jolly
#1159568
[quote="*Dorothea*"]
In afwachting van herby en met een lege vriezer, eten ze hier ook al een weekje de door mijzelf opgeleukte enkelvoudige versies van smuldier.
Ik moet zeggen dat ik die enkelvoudige versies er een stuk smakelijker uit vind zien, dan bv rodi, duck of energique. Zo af en toe in tijden van nood smuldier vind ik voor mezelf wel acceptabel, maar de hoofdmoot blijft toch BARF.
[/quote]

ik sluit me hierbij aan, al is mijn hoofdmoot de laatste tijd Bibi met barf.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1164331
[quote="*Dorothea*"]
In afwachting van herby en met een lege vriezer, eten ze hier ook al een weekje de door mijzelf opgeleukte enkelvoudige versies van smuldier.
Ik moet zeggen dat ik die enkelvoudige versies er een stuk smakelijker uit vind zien, dan bv rodi, duck of energique. Zo af en toe in tijden van nood smuldier vind ik voor mezelf wel acceptabel, maar de hoofdmoot blijft toch BARF.
[/quote]
Waarmee leuk je het zoal op????
Gebruikersavatar
Door nova
#1164403
Ik geef ook wel eens de enkelvoudige versies van smuldier.
De pens gebruik ik wel eens om wat anders te verdoezelen, en op die manier heb ik mijn dames wel aan lever-eten gekregen ::)
Rundvlees van smuldier wordt hier ook wel een gegeven in  "crisis situaties" ;D
Maar liever geef ik wat ik zelf samenstel
Door petra-amsterdam
#1165925
Smuldier rommel? O jee...ik ga het meteen de kliko inkiepen ;D

Ach, ,t zal geen creme de la creme zijn onder de kvv merken maar mijn  honden doen het er, als basis, al jaren heel best op.
Alleen mijn DH pup krijgt, tot ze uitgegroeid is Carnibest ivm de natuurlijke calciumbron.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door