Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Hertog
#1151055
Zo, ik ben er op tijd bij. De vakantie plannen voor het voorjaar  ;) zijn gemaakt. Het grootste probleem is en blijft de hond. Meestal gaat hij mee tot ons aller genoegen. Per vakantie dag vul ik een zakje met de juiste hoeveelheid brokjes en ter plekke vullen we aan met wat er te krijgen is. Hier beginnen de problemen. Want, hondje lief is een part-time barfer. Wie heeft hier ervaring mee? Waar haal je barf vandaan in het buitenland. Wat eet hij als er geen barf te vinden is? Wat doe je als je met een part-time barfer vertrekt en met een brokkenhond terug komt?
Ik ben benieuwd hoe iedereen dit oplost ik ben toch zeker niet de enige die de hond mee neemt op vakantie?
Berit
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1151293
[quote="Hertog"]
Zo, ik ben er op tijd bij. De vakantie plannen voor het voorjaar  ;) zijn gemaakt. Het grootste probleem is en blijft de hond. Meestal gaat hij mee tot ons aller genoegen. Per vakantie dag vul ik een zakje met de juiste hoeveelheid brokjes en ter plekke vullen we aan met wat er te krijgen is. Hier beginnen de problemen. Want, hondje lief is een part-time barfer.

Maak van hondjelief even een fulltime barfer en je hebt al wat één probleem minder



Wie heeft hier ervaring mee? Waar haal je barf vandaan in het buitenland.

Supermarkt, poelier, slager, vismarkt.  Voor die paar weken hoef je niet vreselijk moeilijk te doen. Stuk kip, wat vlees erbij, eitje, beetje groente, klaar. In 14 dagen loopt je hond geen tekorten op, dus "rommel" maar met wat je krijgen kan

Wat eet hij als er geen barf te vinden is?

Er is altijd wel een supermarkt in de buurt, is het niet vandaag dan was het wel gister.



Wat doe je als je met een part-time barfer vertrekt en met een brokkenhond terug komt?

Terug, je barfhond ophalen.  (gewoon bij thuiskomst weer terugzetten op zijn "oude" menu.

Ik ben benieuwd hoe iedereen dit oplost ik ben toch zeker niet de enige die de hond mee neemt op vakantie?
Berit

Zij die geen zak met brokken menemen of kvv in een koelbox meenemen en ter plekke over een vriezer beschikken lossen het meestal op zoals bovenstaand.

Waar ga je heen?

[/quote]
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1151329
Ik had 2 koelboxen met 42 pakjes smuldier mee op vakantie.
Tijdens m'n vakantie merk ik dan wel weer dat er niks gaat boven BARF  8)
Door flin
#1151334
citaat Angelique:  Terug, je barfhond ophalen.

:2funny: :2funny: :2funny: sorry...'k zit even in tranen...

 
Door Hertog
#1151800
Terug je barfhond ophalen :D Hij is mooi.

Waar ga ik heen? Waar ga ik niet heen. Dat is alle keren anders.
Het blijft wel bij Europa en Oostenrijk wordt het meest bezocht. Deze zomer hopen we een flinke wandeltocht van een aantal dagen in de Oosterijkse bergen te maken. We slapen dan in een berghut, komen dus geen super meer tegen. Dit jaar wil ik nog sjouwen voor Hertog omdat hij dan net een jaar is maar volgende keer krijgt hij een rugzak om en mag hij zijn eigen eten naar boven dragen. Lijkt me geen goed plan om daar stukken vlees voor een week in te doen ;)
Berit
Door Cathelijn
#1152349
Hier barfen we gewoon door (maar doen ook geen meerdaagse trektochten). Het is misschien een keer vaker een supermarkt opzoeken omdat het zo lastig te bewaren is op de camping, maar ja.
Dus ze krijgen vooral dingen die in de supermarkt te krijgen zijn: kip, rund: vis (overal vind je wel diepvriesvis of sardientjes). In veel landen kun je wel meer orgaanvlees vinden dan bij  ons in de super.
En af en toe lopen we eens een slager binnen.
Dit jaar gaan we misschien naar Litouwen. Als de honden meegaan, zal het daar ook wel weer lukken met barfen, daar zie ik niet zo'n probleem in. Ik ga in ieder geval geen brokken of kvv meenemen, dat is me niet goed bevallen.
Door sandrra
#1153415
Bij ons gaan de honden gewoon mee ook naar t buitenland en nemen voor de eerste dagen wat barf mee en verder kopen we dat ter plaatse wel.
Door Jakko
#1159120
Wij maken ook bergtochten en speciaal daarvoor krijgt Jakko Farmfood-brokken voor ontbijt. Het hele jaar door dus, zodat we in de vakantie idd niet zoveel de bergen in hoeven te sjouwen (300 gr. per dag) en het bederft niet. Weer terug wordt het verminderd tot ca. 100 gram en eet hij 'savonds KVV/barf.
Oke, brokken is een verboden woord hier, maar het is voor dit doel wel erg praktisch (en Farmfood is dan nog de minst slechte  ;)).

Groet,
Yvonne
Door Suri&Bohdi
#1159144
ohh op vakantie eet ik ook een week friet en daar ga ik ook
niet doood van , en dat zal voor de hond niet veel anders zijn
Door Cathelijn
#1159259
[quote="Jakko"]
Wij maken ook bergtochten en speciaal daarvoor krijgt Jakko Farmfood-brokken voor ontbijt. Het hele jaar door dus, zodat we in de vakantie idd niet zoveel de bergen in hoeven te sjouwen (300 gr. per dag) en het bederft niet. Weer terug wordt het verminderd tot ca. 100 gram en eet hij 'savonds KVV/barf.
Oke, brokken is een verboden woord hier, maar het is voor dit doel wel erg praktisch (en Farmfood is dan nog de minst slechte  ;)).

Groet,
Yvonne
[/quote]
Maar waarom geef je het dan het hele jaar door? Waarom begin je er niet een paar weken voor de vakantie weer mee?
Door Jakko
#1159988
[quote="Cathelijn"]
Maar waarom geef je het dan het hele jaar door? Waarom begin je er niet een paar weken voor de vakantie weer mee?[/quote]

Omdat je idd altijd de tijd moet nemen om over te schakelen en wij nogal eens spontaan vertrekken + Jakko is niet zo'n ontbijter (ook niet met vlees) en laat vaak de helft staan en dit kan nu gewoon terug in het bewaarblik + ik vind het stiekem toch ook wel makkelijk zo op de vroege ochtend  ;)

Yvonne
Door BOERINNETJE
#1175714
Hoi,

Ik had vorig jaar ook nature diet meegenomen toen ik in Denemarken was ,met mijn honden. Ik vond het niet zo'n succes.
Nu ik volledig over ben op vers ga ik dit jaar Dibo proberen. Dit zit in blikken , en is puur vlees gesteriliseerd. [Renske is ook vers, maar gestoomd] .
Ik had een folder van iemand uit Antwerpen, die haar barf-spullen en kvv in Wetteren haalt.
Dit is de link

http://www.topdog.be/

Ik ga een week voor vertrek half half doen, zodat ze gewend zijn om het daarna een week te eten.

Groetjes, Dominique, LOTTE, ENYA & UNIQUE
Door sandrra
#1176428
Wij voeren 1x per dag dus t ontbijt probleem hebben we al niet.
Je zou misschien aan gedroogd vlees kunnen denken. Goed houdbaar en minder zwaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door