Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kira
#1151618
Ik ben van plan er 1 in Duitsland te bestellen, die van € 22,00. Misschien een idee om verzendkosten te besparen, was € 12,00  en samen te bestellen. Ik woon in de Noordoostpolder maar kom geregeld door het hele land en Ermelo is (voor ons) redelijk in de buurt. We gaan immers ook naar wandelingen op het Roozendaalse veld. Het verpest natuurlijk wel een eventuele verassing van je man, hi hi.  ::) ::) ??? ;) Ik weet of niet of er meerderen willen bestellen.
Door keetje
#1151802
Het schijnt dat mijn man dus al met de verrassing bezig is. Ik ben benieuwd en mag het officieel niet weten! :D
Dus samen bestellen zit er helaas niet in, denk ik. Of ik moet de hele verrassing van manlief verpesten? 8)
Gebruikersavatar
Door nova
#1156368
Droogmachines, in alle soorten, maten en prijsklassen

http://de.shopping.com/xDN-sonstige_kuechengeraete--%5Ed%C3%B6rrautomat-bomann

Onderaan staan nog pagina"s met links

Ik heb zelf de tweede van boven ,ben er best tevreden mee, 250 watt
Wil je grote hoeveelheden drogen om bijv. mee te nemen voor vacantie,  denk ik dat het verstandiger is om een app. te nemen met een zwaarder wattage
Laatst gewijzigd door nova op wo 21 jan 2009, 04:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1156369
[quote="keetje"]
Ik heb er ook totaal geen verstand van.
Maar wil ook eigenlijk een droogmachine aanschaffen.
Is 165 watt, te veel, te weinig?
[/quote]

das heel weinig hoor, tenzij je het niet erg vind om meerder  dagen te drogen voor een aantal roosters vlees.
Door kojak
#1161478
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1161487
Ik heb een snijmachine bij de Makro gekocht voor ongeveer € 30,- Niet een bekend/beroemd merk, maar hij luistert goed ::) ::) ::)

Ik gebruik het vooral voor kipfilet, dat gaat perfect. Bevroren kipfilets een half tot 1 uurtje uit de vriezer en het gaat perfect  :) :) :)

[quote="kojak"]
Ik heb ook even een vraag over de snijmachines. Ik droog minder vaak omdat het zo`n rotklusje is alles in kleine stukjes te krijgen, ik betrap mezelf zelfs al weer zoekende op internet naar goedkope gedroogde snacks  :-X maar die vind ik nog steeds heel erg duur, en ik kan best mijn eigen machinetjes gebruiken (heb er ondertussen zelfs een 2e met veel geluk kunnen krijgen ) en heb hier veelvuldig gelezen dat een snijmachine een oplossing is.

Ik heb het hier even in de zoekmachine gegooit, maar daar kan ik niet veel werkende links van terug vinden. Als ik google krijg ik papier snijders of vlees verwerkings apparaten die kollosaal zijn en rond de 1500 euro. Dat is denk ik ook niet wat hier bedoeld word. Waar kan ik zoiets kopen, wat kost het ongeveer, hoe ziet het er uit en is het werkelijk een "last" dat van je schouders af valt als je zo`n ding gebruikt ?
[/quote]
Gebruikersavatar
Door nova
#1161723
[quote="kojak"]
Ik heb ook even een vraag over de snijmachines. Ik droog minder vaak omdat het zo`n rotklusje is alles in kleine stukjes te krijgen, ik betrap mezelf zelfs al weer zoekende op internet naar goedkope gedroogde snacks  :-X maar die vind ik nog steeds heel erg duur, en ik kan best mijn eigen machinetjes gebruiken (heb er ondertussen zelfs een 2e met veel geluk kunnen krijgen ) en heb hier veelvuldig gelezen dat een snijmachine een oplossing is.

Ik heb het hier even in de zoekmachine gegooit, maar daar kan ik niet veel werkende links van terug vinden. Als ik google krijg ik papier snijders of vlees verwerkings apparaten die kollosaal zijn en rond de 1500 euro. Dat is denk ik ook niet wat hier bedoeld word. Waar kan ik zoiets kopen, wat kost het ongeveer, hoe ziet het er uit en is het werkelijk een "last" dat van je schouders af valt als je zo`n ding gebruikt ?
[/quote]

Marktplaats, en je hebt een scala aan voorbeelden , van huishoudelijk tot industieel
Door Decibels
#1161820
[quote="Janne"]
Nou het is prima gelukt... :) ben er blij mee...

Had 'm in de garage gezet en elke keer als ik met de honden uit ging (dan kom ik via de garage binnen en buiten) dan liepen ze met de neus hoog in de lucht te snuiven waar die heerlijke geur vandaan kwam hihi.
[/quote]

zie dit nu pas....Ik heb deze ook besteld. Duurt het drogen erg lang? En hoe heb je het gedaan?
Door kojak
#1162096
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1162138
[quote="kojak"]
Ik heb ook even een vraag over de snijmachines. Ik droog minder vaak omdat het zo`n rotklusje is alles in kleine stukjes te krijgen, ik betrap mezelf zelfs al weer zoekende op internet naar goedkope gedroogde snacks  :-X maar die vind ik nog steeds heel erg duur, en ik kan best mijn eigen machinetjes gebruiken (heb er ondertussen zelfs een 2e met veel geluk kunnen krijgen ) en heb hier veelvuldig gelezen dat een snijmachine een oplossing is.

Ik heb het hier even in de zoekmachine gegooit, maar daar kan ik niet veel werkende links van terug vinden. Als ik google krijg ik papier snijders of vlees verwerkings apparaten die kollosaal zijn en rond de 1500 euro. Dat is denk ik ook niet wat hier bedoeld word. Waar kan ik zoiets kopen, wat kost het ongeveer, hoe ziet het er uit en is het werkelijk een "last" dat van je schouders af valt als je zo`n ding gebruikt ?
[/quote]

Als ik vlees (filet ) droog dan snij ik het met een mes als het noghalf bevroren is in dunne plakken.
die dunne plakken droog ik en als ze bijna droog zijn knip ik ze met een schaar in kleine stukjes.
nog even nadrogen en klaar :) Scheelt een heleboel snij werk ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#1164407
[quote="kojak"]
Dankjewel, maar daar zie ik er wat staan voor 50 euro zoals deze ;
http://link.marktplaats.nl/221881621
Maar deze is maar 15 euro ;
http://link.marktplaats.nl/219719580
Waar moet ik op letten ? Of is hierin een snijmachine een snijmachine en daarmee basta ?
[/quote]

Ik heb de linken bekeken, en mijn idee is dat de machine van 50 euries een supermarkt of slagerij machine is geweest.
De machine van 15 euries, zo eentje ongeveer heb ik ook gehad in de beginjaren van mijn huwelijk. Ik was niet zo weg van die machine, een hoop herrie en nog geen fatsoenlijke snee brood of plak vlees.
ik denk dat je in deze aan mij dus niet veel hebt  ???
Laatst gewijzigd door nova op vr 30 jan 2009, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#1164873
[quote="kojak"]
Ik heb ook even een vraag over de snijmachines. Ik droog minder vaak omdat het zo`n rotklusje is alles in kleine stukjes te krijgen, ik betrap mezelf zelfs al weer zoekende op internet naar goedkope gedroogde snacks  :-X maar die vind ik nog steeds heel erg duur, en ik kan best mijn eigen machinetjes gebruiken (heb er ondertussen zelfs een 2e met veel geluk kunnen krijgen ) en heb hier veelvuldig gelezen dat een snijmachine een oplossing is.

Ik heb het hier even in de zoekmachine gegooit, maar daar kan ik niet veel werkende links van terug vinden. Als ik google krijg ik papier snijders of vlees verwerkings apparaten die kollosaal zijn en rond de 1500 euro. Dat is denk ik ook niet wat hier bedoeld word. Waar kan ik zoiets kopen, wat kost het ongeveer, hoe ziet het er uit en is het werkelijk een "last" dat van je schouders af valt als je zo`n ding gebruikt ?
[/quote]
Ik vind dat dus ook een moeilijke klus, ben nog altijd op zoek naar vlees dat het makkelijkste snijd, want ik heb een snijmachine, sommige dingen snijden nog niet goed, er staa wel op mijn snijmachine dat het vlees niet diepgevroren mag.
Ja als je kipfilet neemt, maar dat kost wel veel geld he, als ik 4,5 kipfilet op die roosters moet leggen aan € 12 de kilo, als snoepjes ?
Hart vind ik tot hier toe het beste snijden.

[quote="pallas"]
Als ik vlees (filet ) droog dan snij ik het met een mes als het noghalf bevroren is in dunne plakken.
die dunne plakken droog ik en als ze bijna droog zijn knip ik ze met een schaar in kleine stukjes.
nog even nadrogen en klaar :) Scheelt een heleboel snij werk ;)
[/quote]

Dat is misschien een goede oplossing, kan het ook eens proberen met hart.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door