Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#1133244
[quote="cairodyn"]
Ik woon in Lelystad maar heb wel een vriendin die wel eens naar duitsland gaat. Zou graag een goed merk willen weten en wat het dan ongeveer kost
[/quote]

Ben je nog zoekende, google eens op fruitdroger.
Krijg je legio links ;)
Door Hertog
#1135498
De stukjes over de droogmachine gelezen. Is het drogen van vlees de oplossing voor de vakanties? Hoe lang kun je het gedroogd bewaren? Moet je het dan nog wel koelen? Wij gaan graag ver en lang op vakantie en de hond gaat mee. Momenteel eet hij daarom nog altijd deels brokjes )(en brrr blik) omdat die goed mee te nemen zijn. Het lukt ons niet altijd om aan Barf vlees te komen in het buitenland of als we een bergwandeling met div. overnachtingen gaan maken dan hebben we ook een probleem.
Nou ik ben benieuwd.
Berit
Gebruikersavatar
Door nova
#1135561
Ik heb dus sinds kort een droogmachine, maar grote stukken drogen zal moeilijk worden in een app. als het mijne, das meer voor snackjes.
Ik denk dat het ook moeilijk zal worden om alleen gedroogd materiaal mee te nemen als enig voedsel.
Wellicht zijn er mensen hier die er meer ervaring mee hebben  ;)
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1138671
[quote="nova"]
http://debbie.hiking-info.net/trekkingtips/id/drogen_van_voeding

Hierbij de link van een ander merk droogmachine
[/quote]

Ik heb er nog naar gekeken in de colruyt maar toen ik hem wou kopen hadden ze hem niet.
Ik heb hem dus ook in Tsjechië gekocht.
Het lijkt me het zelfde toestel en de prijs ook ongeveer, ik heb er ineens nog roosters bijgekocht.

Ik laat hem ook niet 's nachts opstaan hoor, ben ook nogal een bangerik.
En ik heb geen schuur en de honden lopen 's nacht over de hele gelijkvloers inclusief garage, begrijp je ?
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1138672
in normale omstandigeheden als het vlees goed gedroogd is, moet je het niet emer koelen, ik doe het altijd in een open pot, dan kan het nog wat uitdampen.
Maar als je naar een heel warm land gaat dan denk ik toch dat je het beter koelt hoor.
Voor op reis, 't ja, ik weet niet, als je zo een hond van 40 kg hebt, dan moet je heel veel dorgen voor je vertrekt en een plaats maken in je auto :)
in theorie zou het kunnen denk ik, als je er groenten bijgeeft en verschillend vlees droogd.
Door Janne
#1140333
Nou het is prima gelukt... :) ben er blij mee...

Had 'm in de garage gezet en elke keer als ik met de honden uit ging (dan kom ik via de garage binnen en buiten) dan liepen ze met de neus hoog in de lucht te snuiven waar die heerlijke geur vandaan kwam hihi.
Door miepie
#1149890
daarom zei ik al ik weet niet of het een goeie is de keners die weten waarschijnlijk wel of dit apparaat de goede capiciteiten heeft.

Ik ben maar een leek op dit gebied maar zag hem toevallig staan op deze site.
Ik koop meestal gedroogde spullen van Carnibest.


groeten Simone
Door keetje
#1150010
Ik heb er ook totaal geen verstand van.
Maar wil ook eigenlijk een droogmachine aanschaffen.
Is 165 watt, te veel, te weinig?
Gebruikersavatar
Door kira
#1150254
mijn bankhankhelft komt opeens, moeten we niet zo'n droogmachine? Ja dat moeten we dus nu. Zat te kijken op die duitse site naar de machine van 22 euro die het volgens de reactie's van sommige aardig doet. Wil die bestellen, maar is er nog iemand uit mijn buurt die die ook wil, dat scheelt dan weer 12 euro verzendkosten. Weet niet of je in de buurt woont Keetje?
Door keetje
#1151038
kwoon in ermelo, op de veluwe, dus niet echt in de buurt van duitsland.
Ik heb mijn man lekker zitten maken en die zei geheimzinnig dat hij wel eens rond zou gaan kijken. Ik heb stille hoop dat ik er 1 kado krijg! :) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door