Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Janne
#1112090
Hoi,

Ik heb even een vraagje mijn teef heeft momenteel een endeldarm infectie, nu is het ook zo dat ze vaak harde poep heeft, niet alleen compact en vast, maar soms poept ze gewoon een aantal keutels, en dan moet ze eerst ook echt persen voordat ze komen....

Ze eet KVV van kivo maar heeft iemand van jullie tips wat ik haar eventueel extra kan geven om het wat zachter te maken?

ik hoor het graag, gr Rianne
Door Lizzy
#1112211
Ik vind eerlijk gezegd dat een hond zonder kunst en vliegwerk goed moet kunnen poepen op een merk voer. En ik zou dus zelf een ander merk proberen.

Tijdelijk kun je laxerende dingen geven zoals : olijfolie, lever, rauw ei, gekookte of gemalen bladgroente, gedroogde pruimen.
Door *wendy*
#1112231
[quote="Lizzy"]
Ik vind eerlijk gezegd dat een hond zonder kunst en vliegwerk goed moet kunnen poepen op een merk voer. En ik zou dus zelf een ander merk proberen.[/quote]

Zo is een kennisje van mij met Bibi gestopt. Op CB ging het altijd goed en met Bibi ging het poepen ook zeer lastig.
Nu weer terug op de CB en het gaat weer als vanouds.

Ik denk dus ook dat het merk gewoon "niet goed" is voor jouw hondje.
Door dogsunlimited
#1112269
1 van mijn honden had een paar jaar terug een zware endeldarminfectie. Heb hem terug gezet van zelf samenstellen naar KVV (CB), dat beviel niet meer. Grof gemalen pens/boekmaag, gemalen vis, gemalen gehakt van karkassen van duidelijke oorsprong en veel ruw vezel in de vorm van kruiden (vooral brandnetel), groente/pittenmix en extra vocht ging erg goed. Olieën helpt hier niet, daar raakt hij van aan de schijt en zet enorm aan. PB werkte bij hem erg goed. Ik heb weer opgebouwd naar zelf samenstellen en geef hem alleen jonge karkassen en (wild) gevogelte plus kleine prooidieren. Af en toe een geitennek. Wat ik door de tijd heen heb gemerkt is dat vocht een belangrijke rol speelt om de ontlasting goed te houden en de twee vastendagen hebben ook veel goed gedaan. Hij drinkt te weinig en ik gaf en geef nog regelmatig 's avonds vocht bij in de vorm van honingwater. Sinds mijn hond ontgift is in 2007 ivm zijn vaccinosis, zijn ook de problemen met zijn terugkerende endeldarmontstekingen (hopelijk blijvend) verleden tijd.
Sterkte met je hondje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door