Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marjan23
#1101581
Zoals ik in mijn voorstel topic al had verteld zijn we bijna 2 maanden geleden begonnen met kvv naast de brok. Sinds vorige week geven we alleen nog maar  kvv.
Toch vraag ik me af of ik het goed doe.

Ze krijgen:
Reu ong 1200 gr verdeeld over de ochtend en de avond
Teefje ong 800 gr      "                                        "
Samen is dit altijd 2 kg per dag. Ik verdeel dus elk dagdeel 1 kilo over beide honden.

Ik haal het vlees bij kivo.

Ik heb geen vaste dagen wanneer ze wat krijgen maar het gaat ongeveer zo:
1.  2 kg kvv
2.  1 kg kvv en 1 kg  vis
3.  2 kg kvv
4.  1 kg kvv en 1 kg pens
5.  2 kg kvv
6.  1 kg kvv en 1 kg vis
7.  1 kg kvv en 1 kg pens

Ze krijgen ieder 2x per week een rauw ei (met bast en al) en ieder 2x per week een halve teen knoflook in kleine stukjes gesneden.
Met wandelen kwijgen ze leverworst (de reu eet tijdens het wandelen echt geen koekjes of wat danook, alleen worst) en het teefje krijgt of worst of koekjes.
En iedere dag geef ik ze nu een pensstaafje (weet niet of ik nu teveel pens aan het geven ben). En als er brood over is geef ik ze dat ook. Dit zijn meestal 2 tot 3 keer per week een paar sneetjes.

Daarnaast lees ik het een en ander over tafelresten bij barf. Maar wat word verstaan onder tafelresten!
Is dat letterlijk het eten van jezelf dat over blijft, een gedeelte daarvan (ik meen dat een hond geen aardappelen mag) of is dat iets heel anders?

Als ik de voeding beter kan aanpassen of als ik iets geef wat echt niet goed is hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1101592
als je alleen kvv  geeft, hoef je niet zo nauw te kijken.
kivo heb ik ook gegeven(en soms nog), ik vindt het goed spul!
maar je geeft ook 2 keer pens in de week, pens zit ook in de kvv, kan je beter iets geven wat niet in de kivo zit.
bv spiervlees van geit of eendkarkas, of konijn, haas, parelhoen enz....ook goed voor de tandjes!
Neem aan dat je de kivo-vis geeft? Is ook goed hoor maar ik zou gaan voor rauwe sardientjes eventueel met wat huttekase erbij.
Ei is prima!!
Waarom geef je knoflook?
zou de leverworst trouwens achterwege laten, tuurlijk lusten ze dat maar je kan ze dan beter wat gedroogd vlees geven(ook te koop bij de dsz).
Ook met het geven van brood zou ik stoppen, dat voegt niets toe.
pensstaafjes zijn prima!
Met tafelrestjes bedoelen we de groente die overblijft(zonder kruiden/zout!)
Door marjan23
#1101648
Het spiervlees, hebben ze dat ook bij kivo. Dacht namelijk van niet. Waar moet ik dat halen en hoeveel geef ik daar dan van?
En de sardientjes hetzelfde verhaal. Waar haal je dat en welke hoeveelheid moet ik ze dan geven?

De reu is heel kieskeurig in wat hij wel en niet eet tijdens het wandelen. We geven de worst/koekjes als beloning. Ik kan hem allerlei lekkers geven, maar hij haalt zijn neus op en draait weg. Alleen met leverworst kan ik hem dan blij maken.
Binnen krijgt hij wel gewoon koekjes etc.
Het teefje doet daar niet zo moeilijk over, die eet alles!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1101682
misschien kleine stukjes kaas?
nee, bij cor hebben ze dat niet, maar je kan bv de sardientje(rauw) op de markt halen.
de rest van het vlees, moet je even kijken of je misschien een keertje met iem mee kan bestellen.
kijk even op het lijstje van leveranciers, misschien zit er wel iem bij je in de buurt!
Ik zou hetgeen wat je buiten de kivo wilt geven wel van de hoeveelheid kivo aftrekken..
Je kan bv een dag de kivo laten schieten en dan spiervlees tesamen met een karkasje en bv een eitje geven..
of een keertje de avond maaltijd laten bestaan uit de sardientjes met huttekase en dan de kivo laten vervallen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door