Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SHIVA
#8451
hoi rene
nu ken ik je wel niet maar als ik het zo lees is er maar een persoon die iets promoot
en dat ben jij over de bibi
ik voer zelf ook bibi sinds een half jaar
maar ik zie ook al een verandering van samenstelling en als bibi zo door blijft gaan ga ik ook over op een ander versvlees voer
dus als je bibi wilt blijven promoten geef dit dan eens door anders blijft er weinig over om nog te promoten

gr shiva
Door Rene_Z
#8452
Nou iedereen reageert gelukkig.
Ine ik begrijp niet hoe jij uit een zin opmaakt dat ik jou verdenk, want dat is absoluut niet zo, ik verdenk helemaal niemand, er valt mij alleen iets op meer niet. Ik pretendeer helemaal niet dat Bibi het beste is, ik vind het alleen grappig dat mensen die 2 of 3 weken een bepaald produkt voeren al kunnen zeggen dat dat het beste is wat er is. Ik zie honden oud worden op alleen brokken wat niet wil zeggen dat ik dat het beste vind. Ik voer versvlees (omdat ik daar in geloof en niet omdat ik het weet want ik weet geen bal van voeding af alleen maar wat ik hier lees, en dat zijn voor 90% mensen die het ook alleen maar van horen zeggen hebben) en hoop dat het goed is, want ik ken meer oude brokken honden dan versvlees honden. Ine hopelijk even goede vrienden aangezien dit zeker niet persoonlijk was bedoeld.
Door 202spots
#8453
Nou iedereen reageert gelukkig. Ik voer versvlees (omdat ik daar in geloof en niet omdat ik het weet want ik weet geen bal van voeding af alleen maar wat ik hier lees, en dat zijn voor 90% mensen die het ook alleen maar van horen zeggen hebben)
Hi Rene ook even 'n kleine reactie van mij...
Er zijn VEEL meer dan 10% van de mensen hier aanwezig die "het" echt niet alleen alleen maar "van horen zeggen" weten wat ze aan hun dieren voeren.
Of ze alles nou zelf samenstellen of kant en klaar geven!
Ik zelf ben nu in het 4de jaar dat ze bij mij alleen maar RAUW eten krijgen.
Ja ik ben begonnen met mensen te geloven die het beter wisten dan ik.
Ja ik heb mezelf er ook in verdiept door ZELF te leren en ZELF te lezen.
En als ik naar mijn honden kijk dan is dat niet van horen zeggen...maar dan ZIE ik met eigen ogen het BEWIJS dat de rauwe voeding resultaat heeft! ;D
Net zo goed als veel andere schrijvers hier op BP,dus vertel me nou niet dat iedereen het hier alleen maar van horen zeggen heeft!
Als je echt geintreseerd ben,dan kan ik je alleen maar aanraden om erover te leren,en dat is iets wat alleen JIJ kan doen.
Als je het makkelijker vind om kant en klaar te voeren,dat vind ik ook prima hoor. ;)

Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou dolgraag is foto's willen zien van de verschillende kantenklaarversvleesvoedingen die verkocht worden.
Wie wil er mij 'n close-up foto sturen van
(in alphabetic order)Bibi,Carnibest,Duck,Energique,Prins,Rodi,en weet ik veel wat er nog meer te koop is.
Op die manier kan ik 'n idee krijgen hoe het er uit ziet.
Tx
Door Angelique
#8454


Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou dolgraag is foto's willen zien van de verschillende kantenklaarversvleesvoedingen die verkocht worden.
Wie wil er mij 'n close-up foto sturen van
(in alphabetic order)Bibi,Carnibest,Duck,Energique,Prins,Rodi,en weet ik veel wat er nog meer te koop is.
Op die manier kan ik 'n idee krijgen hoe het er uit ziet.
Tx
Astublief, een  bakje Carnibest Natuurvoer incl. tevreden gebruikster :D

Afbeelding
Door Lupa
#8455
rene ik voerde bibi al bijna 2 jaar, en nu zit ik aan de 4 dag carnibest, ik zie dat mijn hond niet meer vragt naar extra voer dus??
Door 202spots
#8456
Astublief, een  bakje Carnibest Natuurvoer incl. tevreden gebruikster :D
Thanks Angelique!!
Zo te zien valt het goed in de smaak! ;D
Maar als je volgende keer je camera bij de hand hebt net voordat je het gaat voeren,
kan je dan a.u.b 'n foto maken van alleen het voer? heel dicht bij close-up???
Kben niet lastig he??? ;D
Door Ink
#8457
Op die manier kan ik 'n idee krijgen hoe het er uit ziet.
Ahhhhh ... had dat dan effe gezegd toen je hier was! Dan had je alle varianten life kunnen zien!
OK, ik weet maar 1 oplossing ..... Kerst vieren in NL  ;D!
Door ine
#8458
Nou iedereen reageert gelukkig.
Ine ik begrijp niet hoe jij uit een zin opmaakt dat ik jou verdenk, want dat is absoluut niet zo, ik verdenk helemaal niemand, er valt mij alleen iets op meer niet. Ik pretendeer helemaal niet dat Bibi het beste is, ik vind het alleen grappig dat mensen die 2 of 3 weken een bepaald produkt voeren al kunnen zeggen dat dat het beste is wat er is. Ik zie honden oud worden op alleen brokken wat niet wil zeggen dat ik dat het beste vind. Ik voer versvlees (omdat ik daar in geloof en niet omdat ik het weet want ik weet geen bal van voeding af alleen maar wat ik hier lees, en dat zijn voor 90% mensen die het ook alleen maar van horen zeggen hebben) en hoop dat het goed is, want ik ken meer oude brokken honden dan versvlees honden. Ine hopelijk even goede vrienden aangezien dit zeker niet persoonlijk was bedoeld.
Hahahaha, ja hoor, even goede vrienden, René!!!!
En ja, er zijn zat honden, die oud zijn geworden op brokken, waaronder mijn eigen Dikkie! Bijna 12 jaar!!!
Toevallig heb ik vandaag gehoord, dat het gezwel in z'n darm héél snel van goedaardig naar kwaadaardig kon veranderen. Onze DA heeft (misschien) héél toevallig een andere labrador, van dezelfde leeftijd, in z'n praktijk gekregen, die dezelfde darmproblemen heeft!!
Hiermee wil ik niet zeggen, dat dat door Bibi of Carnibest voorkomen had kunnen worden.
Maar, zoals velen van ons weten, Versvlees is gewoon het normale voer voor onze honden en katten. Welk merk, dat is een keuze van de baas! Deze kijkt of de hond het er goed op doet!! Dat is het belangrijkste!!
René, succes met je nieuwe kereltje!!
Door moniek
#8459
Nou, ik behoor dus tot de 10 % van de mensen die (sinds kort) vers-vlees-voeding geef omdat ik geloof wat andere mensen , bv hier op dit forum zeggen, namelijk dat brokken ongezond zijn en vers-vlees niet. Je moet toch ergens mee beginnen hè. Ik ben natuurlijk ook bezig me verder te verdiepen in alles wat met hondenvoeding te maken heeft en leer steeds meer erover. Dagenlang struin ik het internet af om info te zoeken over versvlees en brokken ed en kan niet anders dan tot de conclusie komen dat versvlees geven heel logisch en gezond is en dat brokken dat niet zijn. Hopelijk kan ik over een tijdje zelf ook meer mijn zegje doen over het hoe en waarom maar tot die tijd ga ik gewoon uit van alles wat de mensen op deze site zeggen en schrijven. Mensen die erg veel weten over voeding en al tijden ervaring ermee hebben. Ik geloof niet dat daar iets mis mee is. Ik bedoel, mensen die brokken voeren doen dat toch ook omdat ze "geloven" wat er op de verpakking staat  (compleet/hoogwaardig/gezond, blablabla), nou, ik geloof dus wat ze hier zeggen en probeer er zelf zo wijs mogelijk in te worden. Ik voer nog niet zolang vers-vlees maar kan wel zeggen dat het mij en mijn honden prima bevalt in die korte periode dat ik het doe. Ik heb ook wel eens gesprekken of discussies met anderen over voeding en probeer dan ook aan anderen uit te leggen waarom vers beter is. Ik kom natuurlijk lang niet zo goed beslagen ten ijs als vele anderen hier maar misschien dat ik mensen wel aan het denken kan zetten erover. Wat ik wel moeilijk vind is dat mensen die brokken voeren gewoon niet geloven dat er in brokken zoveel puin ed verwerkt is en dat het bestanddelen bevat die honden geeneens nodig hebben of zelfs slecht voor ze zijn. Verwijs ik ze naar internetsite's, bv hier of de rauwvoerpagina ed dan krijg ik als antwoord dat dat gewoon manieren zijn voor versvleesproducenten om reclame te maken voor hun producten. Veel brokken-voerders hebben gewoon de heilige overtuiging dat wat op de verpakking staat van de brokken dat dat ook werkelijk zo is en hebben ook alle vertrouwen in zogenaamde keuringen en onderzoeken van diverse laboratoria. Dat er allerhande afvalproducten ed in brokken verwerkt worden geloven ze al helemaal niet, laat staan dat er zelfs gifstoffen inzitten. Velen denken ook dat rauw voeren zelfs gevaarlijk is en als ze al eens een stukje vis of vlees geven wordt dit gebakken of gekookt om de "schadelijke bacterien" uit te schakelen :-/ :-/.
Ik hoop dat ik ooit nog eens zoveel verstand van voeding krijg dat ik andere mensen ervan kan overtuigen dat vers-vlees gewoon beter en gezonder is. Tot die tijd vertrouw ik op jullie ervaring, kennis en kunde en geef ik mijn viervoeters dus gewoon vers. :) :) omdat ik erin geloof.
Laatst gewijzigd door moniek op do 23 okt 2003, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#8460
Nou iedereen reageert gelukkig.
Ine ik begrijp niet hoe jij uit een zin opmaakt dat ik jou verdenk, want dat is absoluut niet zo, ik verdenk helemaal niemand, er valt mij alleen iets op meer niet. Ik pretendeer helemaal niet dat Bibi het beste is, ik vind het alleen grappig dat mensen die 2 of 3 weken een bepaald produkt voeren al kunnen zeggen dat dat het beste is wat er is. Ik zie honden oud worden op alleen brokken wat niet wil zeggen dat ik dat het beste vind. Ik voer versvlees (omdat ik daar in geloof en niet omdat ik het weet want ik weet geen bal van voeding af alleen maar wat ik hier lees, en dat zijn voor 90% mensen die het ook alleen maar van horen zeggen hebben) en hoop dat het goed is, want ik ken meer oude brokken honden dan versvlees honden. Ine hopelijk even goede vrienden aangezien dit zeker niet persoonlijk was bedoeld.
hoi rene,
ik zal nooit beweren dat een bepaald product het beste is.
het beste product is voor mij het product waar mijn hond goede ontlasting op heeft, geen honger en het graag eet.
dat mijn hond het slecht op bibi ging doen geldt niet voor alle honden en dat mijn hond het nu goed doet op carnibest wil ook niet zeggen dat alle honden het er goed op doen. is naar mijn idee toch hondafhankelijk.
bibi was dit helaas niet meer. buiten carnibest om heeft hij alle merken al gehad en toen ik bibi ging geven ging het eidelijk goed.
tot 1 a 1,5 maand geleden.
aangezien ik ene hond heb met en zeer zwak maag darmstelsel en nog steeds herstellende van een jaar lang ellende, ziek zijn en noem het maar op, kan ik voor mijn hond gerommel met voer dus niet gebruiken.
zijn situatie staat dit simpelweg niet toe en zijn darmen kunnen er gewoon niet tegen.
dus ga je verder zoeken. zolang hij het goed doet op carnibest prima, maar gaat ook daar (hopelijk niet) iets aan veranderen waardoor hij het er niet meer goed op doet, dan is de samenstelling simpleweg niet meer geschikt voor mijn hond. en moet ik weer verder zoeken.
dat is nu eenmala hoe het werkt toch
Door jeanne
#8461
Ik heb de eerste driekwart jaar bibi gevoerd, met volle tevredenheid hoor! Maar omdat degene waar ik het altijd haal, overstapte op carnibest, heb ik dat ook gedaan. Merk eerlijk gezegd niet veel verschil aan mijn hond hoor. Carnibest krijgt ze nu denk ik een half jaar, (of langer?) En twee dagen in de week, krijgt ze een lekkere zelfklaargemaakte maaltijd. Ik kan dus niet oordelen over de kwaliteit van bibi nu.
Door Jolly
#8462
Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou dolgraag is foto's willen zien van de verschillende kantenklaarversvleesvoedingen die verkocht worden.
Wie wil er mij 'n close-up foto sturen van
(in alphabetic order)Bibi,Carnibest,Duck,Energique,Prins,Rodi,en weet ik veel wat er nog meer te koop is.
Op die manier kan ik 'n idee krijgen hoe het er uit ziet.
Tx
Dory, ik ga wel ff foto's maken van de bibi en zal diegene die ik al heb wel ff mailen naar je.
Door Lupa
#8463
jolly,zou je de foto ook hier op kunnen  zetten?
Door 202spots
#8464
Dory, ik ga wel ff foto's maken van de bibi en zal diegene die ik al heb wel ff mailen naar je.
Thanks Jolly! heb ze ontvangen!8)
Wanneer ik nog meer verschillende merken krijg,dan zal ik ze allemaal bij elkaar zetten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door