Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door boskat
#1160470
[quote="Laura2004"]
Maar ze zegt toch niets? Ze zegt dat ze van iemand had vernomen dat er 5% spiervlees in zat, ze zegt niet dat het zo is. En als Carnibest niet wil dat mensen gaan gissen dan kunnen ze toch de percentages vrijgeven, of zie ik dat verkeerd?

En zolang ze dat niet doen, want blijkbaar willen ze nu niet de percentages vrijgeven zal er gegist worden en ik zie eigenlijk niet in waarom dat niet mag... ::)

Ik reageerde hier op:

[/quote]
Het is gewoon de geheimzinnigheid die juist vraagtekens oproept, bij mij toch althans.
Ik heb speciaal gemaild om het te vragen omdat ik zo een dingen hoorde en het van hen wou weten wat waar en niet waar was, an als ik dan zo een antwoord ontvang, dan begin ik te denken, misschien is het toch wel waar dan.

Het zal misschien wel geheimzinng zijn ,maar zolang je iets  niet zeker weet,moet je voorzichtig zijn met wat je zegt/schrijft,niet gaan gissen ,maar proberen om het toch aan de weet te komen ,als je dat perse wil.

Je kunt mensen schade berokkenen hierdoor,misschien weet je iets van de Gazeuse affaire ,die door toedoen in dit geval door een tv programma over de kop ging,ten onrechte bleek jaren later?
Wat er nu gebeurt is geruchten verspreiden en dat is niet fatsoenlijk
Dit is een openbaar forum en er zou toch op gelet moeten worden wat je schrijft over wat dan ook,dat dat wel "waar"is ;)
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1160475
[quote="Lizzy"]
Ik snap heel goed dat je niet tegen de geheimzinnigheid kan! Ik denk dat ik dat net zo irritant vind als jij en misschien zelfs nog wel een tandje irritanter. Ik denk dat die fabrikanten niet willen dat jij en ik weten wat er in zit, omdat jij dan op basis van de inhoud zou kunnen besluiten (en bedenken) "dit voer heeft mijn voorkeur boven dat voer" of "dit voer kan nooit zoveel geld moeten kosten, op basis van de inhoud". Etc. En persoonlijk denk ik dat ze het daarom zo lekker vaag houden. En ik ga dan nog een stapje verder want ik zeg "Ook al zeggen ze het wel, dan nog heb ik wantrouwen want het product is niet gecontroleerd en is ook niet controleerbaar". En dat is dan misschien irritant om te lezen maar het is wel de waarheid.... Goed, geef ik je groot gelijk dat je je voorkeur geeft aan een merk dan tenminste zegt "dit zit erin". Dat zou mij ook een fijner gevoel geven dan een merk dat zegt "dat zeggen we niet". Maar OK, ieder z'n persoonlijke meug natuurlijk!
[/quote]

Daar geef ik je 100 % gelijk in, maar Ares zijn uitwerpselen zijn nu perfect, ze rollen van het heuveltje af, heb ze nog nooit zo compact geweten.
En met zijn probleem darmen wil dat al heel veel zeggen hoor.
Want van vers vlees gaat hij ook perfect af
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1160478
[quote="boskat"]
Het zal misschien wel geheimzinng zijn ,maar zolang je iets  niet zeker weet,moet je voorzichtig zijn met wat je zegt/schrijft,niet gaan gissen ,maar proberen om het toch aan de weet te komen ,als je dat perse wil.

Je kunt mensen schade berokkenen hierdoor,misschien weet je iets van de Gazeuse affaire ,die door toedoen in dit geval door een tv programma over de kop ging,ten onrechte bleek jaren later?
Wat er nu gebeurt is geruchten verspreiden en dat is niet fatsoenlijk
Dit is een openbaar forum en er zou toch op gelet moeten worden wat je schrijft over wat dan ook,dat dat wel "waar"is ;)


[/quote]

Ik heb geprobeerd om de waarheid te weten te komen en het zijn zij die niet mee werken.
Heb jij aandelen bij CB of zo ?
Door Laura2004
#1160482
[quote="boskat"]
Hier krijgen de katten kvv en de Spetter ook toen ze er nog was,maar geen slappe ontlasting,is  mooi stevig,dan zit er toch niet teveel aan orgaanvlees in
Vind het knap van je ogen dat die zien wat er in fijngemalen kvv zit:-)
[/quote]

Jij hebt geen idee over welke kvv ik het heb, dus hoe kan jij nu de conclusie trekken dat omdat jouw katten geen diarree krijgen op Carnibest (want ik neem aan dat jij dat aan je katten geeft aangezien je verkooppunt bent), dat er niet te veel orgaanvlees zit in het kvv waar ik het over heb  ::)

Mijn honden zijn barfhonden en zijn een bepaald percentage orgaanvlees gewend, zodra ze iets meer krijgen zie ik dat in de ontlasting, ik heb er niet voor gestudeerd (volgens mij is er geen studie strontologie oid  :P), maar na 5 jaar barfen kan ik wel zeggen dat ik redelijk goed kan zien wat mijn honden hebben gegeten en waar ze teveel van hebben gegeten aan hun ontlasting en bij de paar merken kvv die ze een enkele keer in hun leven hebben gekregen zag hun ontlasting er hetzelfde uit als wanneer ze te veel orgaanvlees hebben gegeten in verhouding. Bij mijn honden zie je ook gelijk een verandering in de ontlasting als ze een keer meer groenten hebben gekregen.

Het is dus geen wetenschappelijk bewijs, maar ik heb wel hersenen in mijn hoofd en kan wel conclusies trekken uit wat ik zie, ontlasting en bijvoorbeeld de prijs en de kleur en geur van voeding. Ik wil geen enkel merk kvv in diskrediet brengen, want ik heb daar totaal geen baat bij en als andere dieren het perfect doen op kvv vind ik dat prima, maar ik mag volgens mij best conclusies trekken en dit hier op barfplaats vertellen.

Er zijn kvv's die een bepaalde prijs hebben en een bepaald uiterlijk hebben, waardoor ik, omdat ik wel vaker gemalen spiervlees heb gezien en geroken, kan concluderen dat deze een grote hoeveelheid orgaanvlees bevatten.

En zolang al die merken kvv zo geheimzinnig doen over de percentages zullen er altijd vervelende mensen zoals ik zijn die allerlei conclusies trekken aan de hand van wat ze zien of ervaren.
Door Laura2004
#1160484
[quote="Martine M"]
Ik heb geprobeerd om de waarheid te weten te komen en het zijn zij die niet mee werken.
Heb jij aandelen bij CB of zo ?

[/quote]
Ze is carnibest verkooppunt  ;)
Door Laura2004
#1160489
Ben ik geruchten aan het verspreiden? Juist omdat dit een openbaar forum is mag ik toch bepaalde produkten in twijfel trekken en de inhoud en kwaliteit van die produkten? Ik mag toch ook schrijven wat ik van brokken vind en waarom ik het allemaal niet vertrouw en dat ik het niet prettig vind dat ik niet weet wat er allemaal in zit of mag dat ook niet?

En ook bepaalde voedingsmiddelen voor mensen vertrouw ik niet, daar kan ik toch ook veronderstellingen over maken zonder het zeker te weten of niet?
Door boskat
#1160492
Nee was het maar waar:-)
Ben wel  CB verkooppunt,meer niet ;)
Ik bedoel hier wel alle kvv`s mee,die de samenstelling niet vrijgeven,op Haaks Barf na dan
Het is misschien wel, roep maar wat,geheimzinnig,oid,dat ze dat niet doen,maar dwingen kun je ze niet,
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1160501
[quote="boskat"]
Nee was het maar waar:-)
Ben wel  CB verkooppunt,meer niet ;)
Ik bedoel hier wel alle kvv`s mee,die de samenstelling niet vrijgeven,op Haaks Barf na dan
Het is misschien wel, roep maar wat,geheimzinnig,oid,dat ze dat niet doen,maar dwingen kun je ze niet,

[/quote]

Je kan ze misschien niet dwingen, maar dan kunnen ze ook niet vermijden dat mensen vraagtekens gaan zetten bij de samenstelling.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1160509
[quote="Laura2004"]
Mijn honden zijn barfhonden en zijn een bepaald percentage orgaanvlees gewend, zodra ze iets meer krijgen zie ik dat in de ontlasting, ik heb er niet voor gestudeerd (volgens mij is er geen studie strontologie oid  :P), maar na 5 jaar barfen kan ik wel zeggen dat ik redelijk goed kan zien wat mijn honden hebben gegeten en waar ze teveel van hebben gegeten aan hun ontlasting en bij de paar merken kvv die ze een enkele keer in hun leven hebben gekregen zag hun ontlasting er hetzelfde uit als wanneer ze te veel orgaanvlees hebben gegeten in verhouding. Bij mijn honden zie je ook gelijk een verandering in de ontlasting als ze een keer meer groenten hebben gekregen.

Het is dus geen wetenschappelijk bewijs, maar ik heb wel hersenen in mijn hoofd en kan wel conclusies trekken uit wat ik zie, ontlasting en bijvoorbeeld de prijs en de kleur en geur van voeding. Ik wil geen enkel merk kvv in diskrediet brengen, want ik heb daar totaal geen baat bij en als andere dieren het perfect doen op kvv vind ik dat prima, maar ik mag volgens mij best conclusies trekken en dit hier op barfplaats vertellen.

Er zijn kvv's die een bepaalde prijs hebben en een bepaald uiterlijk hebben, waardoor ik, omdat ik wel vaker gemalen spiervlees heb gezien en geroken, kan concluderen dat deze een grote hoeveelheid orgaanvlees bevatten.

En zolang al die merken kvv zo geheimzinnig doen over de percentages zullen er altijd vervelende mensen zoals ik zijn die allerlei conclusies trekken aan de hand van wat ze zien of ervaren.
[/quote]

Ik had het niet beter kunnen formuleren en geloof me, ik heb bijna een diploma in die studie  :)
Door boskat
#1160520
En zolang al die merken kvv zo geheimzinnig doen over de percentages zullen er altijd vervelende mensen zoals ik zijn die allerlei conclusies trekken aan de hand van wat ze zien of ervaren.
[/quote

Maar zelfs als de percentages bekend zijn ,wordt er nog  gezegd :
En ik ga dan nog een stapje verder want ik zeg "Ook al zeggen ze het wel, dan nog heb ik wantrouwen want het product is niet gecontroleerd en is ook niet controleerbaar".

Waarom moeten de kvvfabrikanten dan  die percentages geven,als degene (Haaks Barf)die het wel doet ,ook niet geloofd wordt????
Je moet je dieren voeren waar ze het goed op doen of dat nu kvv a is of kvv b of barf,
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1160527
het is in princiepe wel controleerbaar als je dat echt wil (kost wel geld), en ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier moet de informatie op de verpakking wettelijk gezien wel juist zijn.
Door boskat
#1160579
[quote="Martine M"]
het is in princiepe wel controleerbaar als je dat echt wil (kost wel geld), en ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier moet de informatie op de verpakking wettelijk gezien wel juist zijn.
[/quote]

Ik dacht hier ook  :)
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1160629
ik ga hier later nog even op voort want ik weet dat je een analyse kan laten maken, want een vriendin van mij heeft dit gedaan met brokken voer.
Maar heb dus even gevraagd waar het juist is.

Nu wat je artikel betreft , ik kan direct een paar filmpjes hier zetten van een nederlandse reportage over dieren voeding vooral blik en brokken maar ook kvv dat inderdaad toont hoe de mensen rond de tuin gelijd worden, maar wat erop het blik stond (in kleine lettertjes zit er wel in.

Voorbeeld, in grote letters "boordevol vlees" kleine letters 5 % lam, als je kijkt zie je veel meer vlees en blijkt dat ze een pattent hebben op een substantie die op vlees gelijkt (of dergelijk)
Maar de kleine letters kloppen dus wel.

Waarmee ik maar wil zeggen dat het toch niet voor niets zal zijn dat de kleine lettertjes kloppen

En het is maar een vraag hoor, maar dat artikel is ook al 5 jaar oud, is dit dan nog altijd van toepassing ?
Laatst gewijzigd door Martine M op zo 25 jan 2009, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door