Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1124724
[quote="Angelique"]
Ik heb alleen rechtstgedraaid Afbeelding ....is da ook goed?
[/quote]

ow sorry  :-[ voor de late reactie, ik hoop niet dat het te laat is en dat je die rechtsgedraaide paardenmelk toch hebt gegeven, want dat moet je dus echt niet doen. Daar zit nl een overdosis metabool actieve taurine in met als gevaar een acute elektrostatisch overprikkeling van het hart :nerves: waardoor het hart in een visuele cirkel komt en daarin blijft hangen. En dat is natuurlijk heel gevaarlijk. Vooral de melk van pas ontwormde overjarige prezwalskipaarden zonder hoefijzers is berucht. Als het 2 uur geleden is zou je je honden nog kunnen redden door ze groene zeeuwse mosselen te geven waardoor ze gaan braken.
Ow jeee..... :nerves: als het maar niet te laat is. :nerves:






(sorry ik word zo melig van deze topic  ;D )
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1124786
[quote="Too"]
@*Dorothea*    had je niet even kunnen bellen?? Nou heeft ze t toch weer gegeven
[/quote]

ze was in gesprek, ik denk dat ze 112 aan de andere lijn had.....
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1124841
[quote="Hitam"]
Paardenmelk bevat veel immunoglobulinen. Ik ben er mee aan het experimenteren bij zieke dieren, maar voor gezonde dieren lijkt het me niet zo zinvol.
[/quote]

Immunoglobulines worden toch alleen opgenomen door de darm van pasgeboren dieren?
Door Pinky
#1124905
Leuk topic  ;D ik heb me slap gelachen.

In het verhaal van bollie komt ook nog de term "Fructo Oligosachariden" voor (die ontzettend dure grondstof), dit is een soort polysacharide maar dan dus afkomstig uit fruit (zetmeel is ook een voorbeeld van een polysaccharide, maar deze is afkomstig uit meelproducten. Het is een keten van meerdere bolletjes sacharide (=glucose) achter elkaar). Deze fructo-oligosachariden vallen in de groep oplosbare vezels en al deze vezels leveren in de darmen voedingsstoffen aan de goede bacterien uit de darmflora. Deze zitten echter in alle soorten groenten en fruit, dus wanneer je bijvoorbeeld groentemix of fruitmix geeft dan krijgt je beestje hier ook al het een en ander van binnen.

Fructo = dat het afkomstig is uit fruit
Sacharide = glucose
Mono-sacharide = enkel bolletje glucose (zoals fruitsuiker of kristalsuiker)
Di-sacharide = twee bolletjes glucose (zoals melksuiker)
Oligo-sacharide = meerdere bolletjes glucose aan elkaar (dit oplosbare vezel uit fruit bijvoorbeeld)
Poly-sacharide = heel veel bolletjes glucose achter elkaar, meer dan oligosacharide (zetmeel uit bijv. rijst of brood)
Door conleeuw
#1124970
;D ;D jullie zijn wel lekker melig.... overiginds, als ze bedoellen coccodiosis dan is dat iets wat ook bij lammeren elende veroorzaakt, dus komt ook in schapen voor... maar dat terzijde.... wat dan van de haaienvinnen :o :o vooral een millieuvriendelijke product dit :o :o :o :P
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1124975
[quote="conleeuw"]
;D ;D jullie zijn wel lekker melig.... overiginds, als ze bedoellen coccodiosis dan is dat iets wat ook bij lammeren elende veroorzaakt, dus komt ook in schapen voor... maar dat terzijde.... wat dan van de haaienvinnen :o :o vooral een millieuvriendelijke product dit :o :o :o :P
[/quote]

maar Connie dat heet toch coccidiose?
Door conleeuw
#1124984
[quote="*Dorothea*"]
maar Connie dat heet toch coccidiose?
[/quote] :-[ :-[ sorry, foutje van de baas ::) :-[ je heb groot gelijk, ik wilden dat ook neerzetten maar had gecopy en paste, omdat mijn spelling toch altijd fout is :( ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1125001
[quote="*Dorothea*"]
Immunoglobulines worden toch alleen opgenomen door de darm van pasgeboren dieren?
[/quote]
Klopt, maar op de een of andere manier versterken ze ook bij volwassen dieren het immuunsysteem.
Gebruikersavatar
Door pike
#1125098
Fructo-oligosacharide (FOS)

Een polysacharide die van nature in kleine hoeveelheden voorkomt in groenten en fruit, tarwe en haver, opgebouwd uit maximaal 10 fructose moleculen en 1 glucose molecuul.

Ook wel oligofructose genoemd.

Op industriële schaal wordt oligofructose gewonnen uit de cichoreiwortel. Oligofructose heeft een zoete smaak en is niet verteerbaar voor spijsverteringsenzymen: het heeft in de darmen dan ook hetzelfde effect als een voedingsvezel.

(bron: www.suikerinfo.nl)
Door Iris73
#1125641
Coccidiosis... dat komt voor bij in ieder geval kippen en konijnen. Van de "kippenversie" weet ik niet zoveel, maar bij konijnen komt het voor in darmen en lever. Het is een een-cellige parasiet en schadelijk voor de "gastheer", reden waarom ik mijn konijnen er preventief tegen behandel. Ik weet wel dat veel voeders voor "slachtkonijnen" (dat zijn de mijne dus niet!) een z.g.n. coccidostaticum bevatten, dat een een soort antibioticum dat "coccidiën" tegengaat. Voer je dus konijn, dan is de kans redelijk tot groot dat er zo'n antibioticum in zit. En hoewel het op die zakken konijnenvoer (brokken!) wel vermeld staat, staat het niet op het konijn dat je voert aan je hond of kat.

Of coccidiën ook schadelijk zijn voor honden en katten weet ik niet. Het probleem als je zoekt op deze onderwerpen is, dat je van die buitengewoon wetenschappelijke teksten vindt, die je als niet-wetenschapper niet gemakkelijk begrijpt.

Net even gegoogled, coccidiën komen ook voor bij jonge herkauwers (kalveren bijv.), met name in de darmen. Coccidiose veroorzaakt o.a. diarree en kan dodelijk zijn.

Ik twijfel zelf over het nut van die paardenmelk... melk is iets voor jonge dieren, niet voor volwassene, zeker niet de melk van een andere soort! Dat is iets tegennatuurlijks dat alleen wij (westerse) mensen doen. Het is niet voor niets dat over de hele wereld genomen, de meeste (volwassen) mensen lactose-intolerant zijn. Voor sommige dieren, zoals egels, is melk zelfs dodelijk!
Door Cindy de Wolf
#1165764
Ook ik heb gepoogd om te achterhalen wat erin zit a) aan calciumleverancier (bot of supplement) en B) aan vleessamenstelling. Tenslotte staat op de site kip/rund/zalm. Ja, wat van kip/rund/zalm en zit er überhaupt wel orgaanvlees in?? Ik kreeg een mailtje terug dat op de site alles vermeld staat :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ en dat er zeker geen pens in zit vanwege alle mogelijk worminfecties. Nou dan had hier na bijna 5 jaar vers voeren moeten krioelen van wormen ;) ;D  Ik kan zeker niet lezen, blond enzo ;)
Door Cindy de Wolf
#1166420
Ze hebben op aandringen van mij e.e.a. nagevraagd bij de fabrikant, en er zit een natuurlijke calciumbron in; gemalen kippenruggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door