Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mir
#1089261
Weer een vraag van mij mbt voeding die ik mijn toekomstige (a.s. woensdag)  pupje wil ga geven. Ik wil in principe KVV gaan geven, maar denk er ook over zo af en toe dit te vervangen of aan te vullen met barf. Ik las dat kippenek goed is om mee te beginnen bij pups. Misschien ben ik wel een echte tut in dat opzicht, maar ik heb ook weinig ervaring met honden en dan zeker niet honden die barfen.  Het lijkt mij heel erg eng om zo´n klein hondje zoiets te geven± kan hij zich niet verslikken in die botten of kan zo´n botje niet blijven steken in zijn slokdarm? of wat mij vroeger altijd gezegd is dat botten kunnen gaan splinteren (of is dit alleen maar het geval bij gekookte botten)  Maar hoe doen jullie dit bij pups als jullie ze de eerste keer zoiets geven?  En kan het of gebeurt het wel eens dat het mis gaat (verslikken en zo)
Alvast bedankt voor de reakties.
Daarnaast de vraag kun je die nekjes gewoon bij een poelier kopen of zo? (ik ben zelf vegetarier en weet van dit soort verkoopadressen dus helemaal niets af)
Door M.P
#1089285
eerst en vooral , word jou pup op vers groot gebracht voor dat je hem mag gaan halen?
zoniet, laat hem dan maar eventjes wennen aan kvv voor je hem nekken, enz wilt gaan geven.
laat zijn maag en darmen eerst maar eens wennen aan gemalen natuurvoer, dan kun je een platgeklopt nekje geven om te beginnen en zo doe je verder....
je zult nog wel reacties krijgen........

groetjes
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1089313
ik snap je bezorgdheid omtrent je nieuwe pup. Valt allemaal best mee als je je maar goed inleest hier op BP. Staat veel geschreven in de bieb over hoe te beginnen met barfdingetjes en pupjes.
En veel vragen ;), er is hier zoveel wijsheid aanwezig :)
Bantu was mijn eerste pup op volledig rauw. Ze is wel afgespeent op KVV en af en toe wat barfdingetjes.