Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mir
#1089261
Weer een vraag van mij mbt voeding die ik mijn toekomstige (a.s. woensdag)  pupje wil ga geven. Ik wil in principe KVV gaan geven, maar denk er ook over zo af en toe dit te vervangen of aan te vullen met barf. Ik las dat kippenek goed is om mee te beginnen bij pups. Misschien ben ik wel een echte tut in dat opzicht, maar ik heb ook weinig ervaring met honden en dan zeker niet honden die barfen.  Het lijkt mij heel erg eng om zo´n klein hondje zoiets te geven± kan hij zich niet verslikken in die botten of kan zo´n botje niet blijven steken in zijn slokdarm? of wat mij vroeger altijd gezegd is dat botten kunnen gaan splinteren (of is dit alleen maar het geval bij gekookte botten)  Maar hoe doen jullie dit bij pups als jullie ze de eerste keer zoiets geven?  En kan het of gebeurt het wel eens dat het mis gaat (verslikken en zo)
Alvast bedankt voor de reakties.
Daarnaast de vraag kun je die nekjes gewoon bij een poelier kopen of zo? (ik ben zelf vegetarier en weet van dit soort verkoopadressen dus helemaal niets af)
Door M.P
#1089285
eerst en vooral , word jou pup op vers groot gebracht voor dat je hem mag gaan halen?
zoniet, laat hem dan maar eventjes wennen aan kvv voor je hem nekken, enz wilt gaan geven.
laat zijn maag en darmen eerst maar eens wennen aan gemalen natuurvoer, dan kun je een platgeklopt nekje geven om te beginnen en zo doe je verder....
je zult nog wel reacties krijgen........

groetjes
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1089313
ik snap je bezorgdheid omtrent je nieuwe pup. Valt allemaal best mee als je je maar goed inleest hier op BP. Staat veel geschreven in de bieb over hoe te beginnen met barfdingetjes en pupjes.
En veel vragen ;), er is hier zoveel wijsheid aanwezig :)
Bantu was mijn eerste pup op volledig rauw. Ze is wel afgespeent op KVV en af en toe wat barfdingetjes.
Ik ben begonnen met KVV (Carnibest) en heb iedere keer wat nieuws toegevoegt aan barfdingen (kippenekken, kippevleugels (wel even inknippen) parelhoen, kwartel, eend, konijn, sardien, pens, enz)
In het begin heb ik alles bewerkt met een hamertje (behalve sardientje ;)). Toen ik zag hoe ze at, en het goed wilde kauwen, ben ik voorzichtig aan alles zo gaan voeren, even vastgehouden maar ze at heel netjes dus heb ik dat ook snel gelaten maar wel in de buurt gebleven.
Botten die bewerkt worden, gaan splinteren.

Tja en of het voeren van botten e.d niet zonder gevaar is, zal een ieder zijn eigen mening over hebben.
Ik vind dat het allemaal best meevalt als je maar weet wat je doet, waar je mee bezig bent en je heel, heel, heel goed inleest over het wel wee van het rauw vlees wereldje. Maar dat is mijn mening.
Moet je eerlijk zeggen dat ik het met Bantu in het begin ook best "eng" vond (mijn andere honden stonden al bijna 1 1/2 jaar op volledig rauw) maar als je je hondje ziet genieten van zijn maaltijd, ben je dat snel vergeten!!
Zoals Lizzy destijds tegen mij zei "het is een genot om te zien, als je je pupje van 8 weken een kwarteltje ziet "vermoorden ;)". En dat klopt echt!!!!!
Veel succes en probeer er van te genieten want je pupje is zo een grote hond
Hij zal je dankbaar zijn :)
En waar je alles kunt krijgen, gewoon eens rond gaan vragen hier en daar, en hier BP zijn ook alle adressen te vinden bij jouw in de buurt
Laatst gewijzigd door *Monique op zo 09 nov 2008, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Beppie1
#1089343
Wij hebben onze pup eerst laten wennen aan kvv. Carnibest in ons geval. En na een week heeft ze haar eerste platgemepte nekje gekregen(mijn zus haar hond barft ook, en zij bracht op visite nekjes voor haar mee, de meeste poeliers of op de markt die hebben het ook)
Ze heeft gesmult!! Echt genoten, en ik ook. Eerst is het raar dat gekraak, maar je gaat ervan genieten!! ECHT!!!

Aiji eet nog steeds met smaak kippenekjes, en onze fokker is steeds enthousiaster geworden over vers voeren. Nu voert ze haar hondjes half brok(tot het op is) en half vers/kvv. Daar zijn nu ook de eerste kippenekjes binnengekomen, en de moeder van aiji heeft gesmult!!! En die is echt zo moeilijk met eten!!!

Lees veel erover, vraag vooral veel(heeft mij veel geleerd, en leert mij nog veel) en je zult zien, jouw pupsel gaat ook genieten!!!
Veel leesplezier, knuffelplezier vanaf woensdag!!!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1089620
toen wij onze vince haalde is ie direct op kvv gegaan en na 2 dagen kreeg meneer zijn eerste kippenekken.
Eerst sloeg ik ze plat met een hamer omdat ik het ook niet dorste, maar dat ging zo goed dat ik ze de keer erop gewoon heb gegeven. Hij ging er keurig bij liggen om ze op te knagen.
Je kan ze ook effies vast houden en kijken hoe je pup er straks aan knaagt, doe dan wel even een washandje om, weet uit ervaring hoe vreselijk scherp de tandjes zijn..
Door Bonny
#1089656
Ik had in eerste instantie mijn pup kippenvleugels willen geven om te beginnen, wel ingeknipt.Maar heb hier toch van afgezien, hij wilde gelijk de vleugel helemaal naar binnen werken.  :D Heb hem toen een karkasje gegeven van parelhoen .Hier kluift hij lekker aan, en gaat heel goed.Hij is nu 11 weken, en alle karkasjes gaan er goed in.
Door Nynke
#1089986
wat voor pup krijg je ?  Ik bedoel; het verschil tussen een Maltheserpupje of een Sint Bernhard is best groot  ::) ::) en dat telt toch best mee lijkt mij. Sowieso moet je hondje eerst wennen aan rauw eten als hij bij de fokker br*kken krijgt.
Door minischnauzer lisa
#1090947
ik heb 2 bouviers en 2 dwergschnauzers,en de dwergen kunnen niet tegen de kippennek.
ze gaan ad diaree en de jongste had er n hoop bloed bij,ik denk dat zij niet goed genoeg gekauwd heeft ondanks dat ik het uit de hand voer en ze niet het hele ding in 1 keer op kunnen eten.
de bouviers hebben nergens last van.
ik ga nu id bibliotheek snuffelen voor ander bot,want ze moet toch knagen,want nu krijgt ze alleen carnibest.
Door kojak
#1091077
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door