Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door millyckk
#1086386
[quote="trimsalon"]
ja hoor...... :-[ ook ik was zo'n "twijfelaar"/ Heb BP en Annemarie (nitus)  gebombardeerd met vraagtekens enz enz enz........
Maar is allemaal goed gekomen hoor :D :D
[/quote]

Dat heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen, hi-hi!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1086425
[quote="trimsalon"]
ja hoor...... :-[ ook ik was zo'n "twijfelaar"/ Heb BP en Annemarie (nitus)  gebombardeerd met vraagtekens enz enz enz........
Maar is allemaal goed gekomen hoor :D :D
[/quote]

oja, praaaat me er niet van ::) :P ;D, gelukkig was je een snelle leerling ;) :-*.
Door Nyncke
#1086618
Ik vind het leuk om te lezen dat het kennelijk ook een hoop mensen aan het denken zet.

Je hoeft niet perse een botte bijl te gebruiken om iets over te brengen. In mijn ogen is het niet logisch om bot te zijn omdat dit een versforum is.
Het kan op een andere manier, ja vanaalst, jij ook ;)

Verder wil ik het hierbij laten, ik heb gezegd wat ik te zeggen heb.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1086704
[quote="Nyncke"]
Het kan op een andere manier, ja vanaalst, jij ook ;)

[/quote]
??? ????????
Luister eens, als iem. mijn manier van schrijven niet bevalt, dan lees je toch gewoon lekker over me heen.
ik ben wie ik ben  en daar zou je het mee moeten doen.
vindt het helemaal nergens op slaan ons/mij anders voor te doen dan wie we zijn.
Ga niet ieder woordje op een weegschaal zetten, dat doe ik liever met het vlees :)
Nogmaals is het een versforum en als je vragen omtrent brokken heb, dan zit je hier goed fout.
Maar nogmaals, wees vrij je honden brokken te voeren!
en voor de rest sluit ik me nu aan bij angelique
Door Boefies
#1086763
Sluit ik mij bij aan, maar die discussie is er vaker.
Je voert vers met een bepaalde gedachte gang en dan is het niet raar als het verkeerd valt bij forum leden dat je brok voert uit gemakt zucht.
Door ElineBP
#1086934
Ik ben hier ook nog redelijk nieuw en ik moet zeggen dat ik soms ook wel wat schrik van de toon van de antwoorden. Natuurlijk geef je een eerlijk antwoord, maar het ligt er ook wel een beetje aan hoe je het brengt :) Voor mensen bij wie het de eerste stap is om hier eens te gaan lezen en informatie te vragen, kan zo'n reactie ze naar mijn idee juist afschrikken. En dat terwijl de reacties juist bedoeld zijn om mensen te overtuigen van waarom wij kiezen om vers te voeren :)

Ik ben ook begonnen met een combi van brok en KVV. Het aandeel KVV is steeds groter geworden en nu zit ik op een combi van KVV en Barf (of hoe je het ook wil noemen). Brokken heb ik alleen nog achter de hand voor als mijn voorraad op is, maar dat is niet meer nodig zodra ik een grotere vriezer aangeschaft heb (ben op zoek, dus als je een vriezer te koop hebt?????? :D ) en dan gaan de brokken er helemaal uit (in de praktijk krijgen ze nu echt nog maar sporadisch een dagje brok).
Door svdz
#1087015
Hoi,
Ik ben hier ook vrij nieuw, 19 augustus postte ik mijn 1e bericht, drie dagen daarvoor ben ik lid geworden. Maar voor ik besloot lid te worden heb ik me eerst ongeveer 2 maanden verdiept in de materie. Ik heb hier heel veel gelezen via de zoekfunctie, heb ook op andere fora gekeken en veel gegoogled.
Als je dat vooraf doet, kun je je eigen keus beargumenteren en begrijp je reacties beter, dus dat lijkt me wel een aanrader als je ergens (voor vers bv) voor gaat.  Als je eenmaal lid bent, kun je ook op een bepaalde gebruiksnaam zoeken door het profiel te bekijken, je kunt dat zien waarom mensen specifies voorstander zijn, veel mensen hebben al heel wat meegemaakt qua voedingsgerelateerde klachten e.d. wat door vers voeren flink verbeterd is!! Ook kun je zien dat er heus BP-ers zijn die in het begin twijfelden. ;)

Op mijn eerste bericht kreeg ik als ik het mij goed herrinner ook vrij pittige reacties, maar ik kon dat begrijpen (en was het er achteraf mee eens), het was gewoon niet slim hoe ik begonnen ben (steeds verschillende voedingen alwisselen) en die duidelijke reactie dat dat idd niet slim was en dat mijn hondje heus niet meteen helemaal geen vers kan verdragen... Dat was gewoon voor mij een zetje, om er nog beter voor te gaan. Daar kun je ook steun uithalen namelijk. En ik vind dat je hier gewoon goed en snel geholpen. Dat vind ik super hoor, hier! :thumbup:

Oh en misschien nog een tip voor 'reactie-schrijvers'. Hou het bij jezelf! Ik zeg niet dat dat niet gebeurd hier hoor, maar ik heb ervaren dat dat heel erg helpt om boze reacties te voorkomen (ook in real-life). Dus: ik (!) zou dat niet zo doen, bij mij(!) is dat zo uitgepakt i.p.v. zo moet je het doen.
Door Boefies
#1087156
Als mijn voorrraad KVV op is of ik ben het vergeten uit de vriezer te halen dan loop ik naar de super markt en geef ik ze gewoon wat vlees. En als zoet houdertje even iets op op te knagen.
Of ik kook een bevroren visje even snel, das nog altijd beter dan brokken.
Maar brokken....nee ook niet voor achter de hand.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1088463
ik ben ook een twijfelende beginner geweest, en ik zag eerst de bomen door het bos niet meer. er is zoveel informatie hier te vinden, maar niet alles is precies op je eigen situatie toepasbaar (ik heb 2 katten en geen honden bv).
ik heb eerst veel gelezen, en ben toen eens gaan frunniken met menu's. uiteindelijk een goed basismenu gemaakt. en toen viel het kwartje bij mij. hiet is niet alleen je diertjes die je over moet zetten, het overzetten van jezelf neemt meestal meer tijd in beslag. ondanks dat het me zeker door meerdere mensen is verteld hoe en wat te doen (en ook waarom), ging het licht pas aan door het zelf te doen.
ik kon zo zien hoe mijn katten op verschillende dingen reageerden.

om even ontopic te blijven.
ik raad de combi brok en kvv in meeste gevallen af. ik heb geen honden, en snap dat niet zo, dus redeneer meestal vanuit de positie als katteneigenaar.
kvv (en vers) maakt het maagsap zuur en brok maakt dit basisch. de kans is dan groot dat er klachten met de spijsvertering ontstaan. denk dan aan kotsen enzo. voor mijn katten zou die combi niet te doen zijn; sien kotst zich leeg en overeet zich (zij heeft vullende dingen nodig, anders blijft ze kanen. kvv gaat te snel door de spijsvertering heen). otje zou geen kvv meer willen eten want die is ernstig brokverslaafd (geweest). en alleen brok zorgt er bij haar voor dat ik plasproblemen kan verwachten. zij heeft geconcentreerdere urine dan sien en gaat ook minder vaak op de bak. en ik heb gezien toen ze nog niet op vers stond dat ze panisch 2 bakjes water per dag leegdronk. ik word daar erg zenuwachtig van. zeker omdat katten van zichzelf te weinig drinken, dus als ze dan echt 2 bakjes leegdrink, heeft ze vreselijke dorst en is mogelijk uitgedroogd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door