Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1085271
Hallo allemaal,

Ik zit even met een twijfelgeval en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn beslissing (eventueel door jullie eigen ervaring).
Mijn volwassen honden eten sinds een aantal maanden allemaal KIVO. Dit bevalt tot nu toe prima. (Alleen vraag ik me soms af of het altijd wel dezelfde samenstelling is (andere kleur/geur)....)
Nu krijg ik over ongeveer 1,5 week een nest met puppy's en ik speen mijn puppy's altijd af op KVV. Ook eis ik min of meer dat de nieuwe pupeigenaren door blijven gaan met vers vleesvoeding.
Maar goed, nou heb ik toevallig zojuist de puppymaling van Carnibest gezien en dat ziet er prachtig uit en is ook mooi fijn gemalen.

Ik weet niet of iemand van jullie ervaring heeft met de puppymaling van KIVO en/of Carnibest, maar graag zou ik jullie mening weten wat jullie denken dat het beste is (ook kwalitatief) om de puppen mee af te spenen: KIVO of Carnibest.

Heeft iemand sowieso ervaring met puppen afspenen op KIVO en met het geven van KIVO aan een zogende moeder? Moeder krijgt het in ieder geval wel al gedurende deze dracht. Wat me daarbij wel opvalt, is dat ze constant aan het stofzuigen is over de vloer en vooral heel veel haar van de vloer eet. Komt ze iets te kort of zou ze gewoon misselijk zijn? Andere jaren voerde ik AHV en heb dit nog niet eerder gezien.
Iemand enig idee, komt het bekend voor?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
#1085286
Hallo,

Ik heb in het begin van dit jaar een nestje Tervuerense puppies afgespeend op carnibest. Is prima gegaan ik ben heel tevreden over de opgroei van de pups. Heb ook geen enkel probleem gehad. Ik voer het nog steeds aan de volwassenen en de pup van nu 8 mnd, maar ben nu ook gaan combineren met kivo. Omdat ik daar nog geen ervaring met pups in heb, heb ik enige tijd precies dezelfde vraag gesteld. Er heeft helaas helemaal niemand op gereageerd. Dus waarschijnlijk heeft niemand (nog) ervaring. Ik hoop ook op reactie. Ik heb voorlopig geen pups, maar mijn zus heeft ook interesse in kivo, en die verwacht op dit moment wel pups.

groeten, Caroline
#1085289
Vorig jaar heb ik een nestje puppy's afgespeend op Carnibest. Dat is me heel goed bevallen, de pups hadden direct mooie ontlasting er op. De puppyvariant is inderdaad handig in het begin, met 7 weken ben ik over gegaan op de normale varianten, ging ook helemaal prima.
Met Kivo heb ik geen ervaring.
#1085299
[quote="Nitus"]
ik heb geen ervaring met afspenen, maar vroeg me wat af vanwege het 'stofzuigen' van je hond... heb je al geprobeerd om haar tijdelijk op AHV te zetten? Dan kun je zien of het idd aan het merk ligt.

[/quote]

Goede opmerking! Het probleem is alleen dat ik mijn honden, en zeker mijn hoogdrachtige teef, liever geen AHV meer wil voeren. Na vele jaren AHV gevoerd te hebben, heb ik (en met mij vele anderen om mij heen) sinds een jaar behoorlijk klachten en ook twijfels gekregen over de kwaliteit van AHV. Dus vandaar....
Laatst gewijzigd door Silvia V. op di 04 nov 2008, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#1086018
[quote="Silvia V."]
Goede opmerking! Het probleem is alleen dat ik mijn honden, en zeker mijn hoogdrachtige teef, liever geen AHV meer wil voeren. Na vele jaren AHV gevoerd te hebben, heb ik (en met mij vele anderen om mij heen) sinds een jaar behoorlijk klachten en ook twijfels gekregen over de kwaliteit van AHV. Dus vandaar....
[/quote]

Ik voer AHV dus ik ben nieuwsgierig wat jouw mening over AHV is en wat er naar jouw mening mis is met de kwaliteit. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door