Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#1084726
ik heb otje een keer smuldier pens-compleet gegeven. ik heb katten, en ben dus penslucht niet gewend. ik vond het erg vies ruiken (sien overigens ook, die wilde het de hele tijd onder graven en die was boos want vond dat poep niet op een bordje op tafel hoorde, mar gewoon in de kattenbak).
dat renske-spul is gewoon veredeld blik, maar dan in een kuipje. het heeft niets met versvoeren te maken.

er zijn een aantal opties voor gluten-vrij voer en geen penslucht. ik denk dat de penslucht het probleem is bij hondenvoer. ik word er zelf ook weeig van.
cb-diabetes voor katten (geen koolhydraten en geen pens). vul aan met wat rundergehakt eventueel, dat kan je overal kopen en neemt dan geen vriezerruimte in beslag.

wil je geen vers voeren omdat bepaalde familieleden het zo zielig vinden, kan je ook kiezen voor kattenblikvoer. er zijn een aantal smaken en merken die geen koolhydraten bevatten. ik moet zeggen dat ik kattenblik zelf ook vind meuren. anders dan pens, maar een fijne lucht is het niet. en er zitten smaakstoffen in, en die worden langs de huid en uitgang uitgescheden (uitgescheten). das ook niet fijn als je daarmee in een huisje zit.
met dat renske spul heb je hetzelfde probleem; zitten ook smaakstoffen in (want het is bewerkt en niet rauw) en ook koolhydraten met mogelijk gluten.
brokken bevatten altijd koolhydraten met zetmeel, anders kunnen ze er geen brokjes van vormen in de fabriek.

ik neem mn katten ook geregeld mee 'op stap'. ze gaan mee naar mn moeder of naar meneer koekje. ot en sien eten bij mn moeder in mijn slaapkamer (dat is hun vakantieverblijf) en bij meneer koekje in de woonkamer. ot en sien eten vers. mensen die daar moeite mee hebben, hebben pech. ot en sien eten stukjes vlees(bot) en orgaan en ot eet knaagdieren en alle twee eten ze kwartel en kuikentjes en hele postduiven.
mn moeder vond het in het begin ook minder, zo'n rat los in de koelkast. ik heb gezegd dat ik er niet vanaf wil stappen, met alle gevolgen van dien (dikkere sien, ot die niet meer eet en dan worden ze ziek). ik heb haar eens otje een muisje laten voeren, en ze zag zelf hoe blij ot ermee was. en ik heb er ook bij verteld dat ze de rat zelf niet hoeft op te eten.
als compromis leg ik het te ontdooien spul nu in een groentelaatje en doe ik 'enge en vieze' dingen als ratten en muizen en kuikentjes (of hele duiven in de veren) in een afgesloten zakje of bak.
Door Juul
#1084796
Wij hebben op vakantie een mini trektocht gedaan, toen heeft de koelbox met bevroren vlees 2 dagen in de auto gestaan, waarvan het 1 dag toch aardig warm was, 28 graden ofzo. Ik kon het bij aankomst, om een uur of zes 's avonds nog niet voeren, omdat het nog bevroren was.!!!

Dus als het voor een paar dagen is, zou ik zeker zijn eigen voer meenemen. Je wilt daar in het huisje ook geen risico lopen op diarre of ernstige jeuk.

Van te voren licht laten ontdooien en in porties verdelen. Dan weer invriezen, het liefst op de invries-stand, zodat het goed diep gevroren is. Bij mij was het een hele kip, maar carnibest zit zo compact op elkaar, dat het nog langzamer ontdooit. En inderdaad wat koelelementen meenemen die je dan kunt wisselen.
Altijd de elementen bovenop het vlees leggen, de koude lucht zakt nl. naar onderen. Ik had er nog een wollen dekentje bovenop gelegd en de koelbox goed afgesloten, en daar nog een deken overheen gelegd.  (En het was maar een boxje van de lidl)

Ik weet niet hoeveel dagen je gaat, maar ik denk dat je zeker 3 dagen zo kunt voeren. En de resterende dagen dan inderdaad wat mager rundvlees of rundergehakt kopen, met een eitje of zo. Wij eten op vakantie ook wel eens wat luxer toch?

Succes!
Groetjes Juul
Laatst gewijzigd door Juul op di 04 nov 2008, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mylo
#1084817
Renske is ook te koop bij de boerenbond.
Deze week zelfs in de reclame voor 1,29
Er zitten geen gluten in hoor, want er zit rijst in en rijst bevat net als mais
wel een soort gluten maar niet de gluten die allergie veroorzaken.
(2 soorten)
Fijne vakantie!!!!! :D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1084870
[quote="mylo"]
Renske is ook te koop bij de boerenbond.
Deze week zelfs in de reclame voor 1,29
Er zitten geen gluten in hoor, want er zit rijst in en rijst bevat net als mais
wel een soort gluten maar niet de gluten die allergie veroorzaken.
(2 soorten)
Fijne vakantie!!!!! :D
[/quote]

???
Er zijn zat honden die allergisch zijn voor mais en rijst
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1084951
[quote="Nitus"]
???
Er zijn zat honden die allergisch zijn voor mais en rijst
[/quote]

Even of topic.....
Maar ik vraag mij af: zijn de meeste honden niet allergisch voor meelmijt en niet voor de granen op zich?
Ik vind het echt opvallend hoe vaak er een meelmijtallergie uit een allergieonderzoek komt.
Door Deesje
#1085221
ik zou ook voor zo;n koelbox op accu gaan.. wij nemen er ook zo eentje mee.. nog wet extra koelelementen.. daarin blijft alles mooi koud en zelfs nog tot 3 dagen bevroren.. en ik denk dat er best een mogelijkheid is om je koelbox in het stopcontact op je eigen slaapkamer te zetten (of idd schuurtje) en je hond daar evt ook te voerne.. niemand die het in de gaten heeft..
Door svdz
#1085431
[quote="Deesje"]
ik zou ook voor zo;n koelbox op accu gaan.. wij nemen er ook zo eentje mee.. nog wet extra koelelementen.. daarin blijft alles mooi koud en zelfs nog tot 3 dagen bevroren.. en ik denk dat er best een mogelijkheid is om je koelbox in het stopcontact op je eigen slaapkamer te zetten (of idd schuurtje) en je hond daar evt ook te voerne.. niemand die het in de gaten heeft..

[/quote]

Precies!

Overigens had ik de Haaksbarf (kvv) mee in ruim aluminium gewikkeld met een handdoek eromheen, we gingen op vrijdagochtend rijden en had het vanaf vroeg al in mn tas, toen ik het 's avonds wilde voeren was het nog bevroren, pas zaterdagavond kon ik het voeren. Dusss.. het blijft echt lang bevroren hoor...
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1085623
als je CB goed diepgevroren meeneemt in een koelbox, kun je er dagen mee doen. Ik heb CB wel meegenomen naar het buitenland (frankrijk), in zomer en diepgevroren! Ook bij aankomst na 12 uur nog keihard.
Hiernaast had ik een zak platinum brokken bij me die ik van Karin had gekocht van de pyrs hier op het forum
Gebruikersavatar
Door pike
#1086206
[quote="*Dorothea*"]
Even of topic.....
Maar ik vraag mij af: zijn de meeste honden niet allergisch voor meelmijt en niet voor de granen op zich?
Ik vind het echt opvallend hoe vaak er een meelmijtallergie uit een allergieonderzoek komt.
[/quote]

Ik er een heb die niet tegen rijst kan (op basis van eigen ervaring, niet uit allergie-onderzoek). En daarmee bedoel ik niet alleen de rijst uit ..tig soorten brok. Maar ook rijst die voor menselijke consumptie in de supermarkt wordt verkocht. Mijten zijn met het blote oog vaak moeilijk te zien, maar onder de microscoop zie je ze wel. En ik zie ze dus niet in de monsters van mijn rijst die ik onder de microscoop leg. Enkel keurig geslepen rijstkorrels. (Brokken heb ik nooit onder de microscoop gehad dus daar weet ik het niet van). Nou weet ik wel, je schrijft "de meeste honden". Uitzonderingen zijn er dan altijd. Maar zou mijn hond zo'n aparte zijn??

Maar terug topic.
Ik zou dus gewoon een goede koelbox meenemen. Die sluit ook goed dus ruik je niet. Het spul blijft echt wel een paar dagen goed. Op vakantie gebruik ik ook een koelbox waar de barfspullen ingaan. Hoe meer er diepgevroren ingaat, hoe langer het bevroren blijft. En als er iemand over zijn nek gaat tijdens voertijd, dan zou ik zeggen: Ga maar even een blokje om als je er niet tegen kan, mijn honden zullen toch echt even moeten eten.  ;)
Door brie
#1086236
En? heb je inmiddels al een oplossing bedacht? Of blijf je bij je oude idee en ga je toch brokken voeren?

Ook ik heb familieleden en vrienden die "er niet zo goed tegen kunnen"
Mijn honden logeren regelmatig bij een ander en in het begin gaf ik ze dan een rol carnibest mee. Inmiddels heb ik echt zoiets van: dikke pech, hier heb je een eendenkarkas, als je er niet naar kan kijken hoe mijn hond het opeet, dan kijk je maar de andere kant op.
Toby krijgt jeuk van carnibest en smuldier, zelfs een stukje brood zorgt bij hem al voor een rode jeukbuik. Ik zou mijn dieren het dus niet aan willen doen dat ze brokkenmeuk zouden moeten vreten..
Door tieneke
#1086242
[quote="Tica"]
Natuurlijk is het een vers forum, maar ben zelf ook op zoek naar brokjes voor de vakantie, weet nog niet of ik het ga doen, maar zoek wel en dan naar zo goed mogelijke brokken.

Deze lijken mij wel wat, Dog's Lover Gold, lees er maar eens en misschien is het wat voor je.

Ik heb nog wel wat merken die mij wel wat lijken, maar stuur dan maar een privemailtje aan mij.
[/quote]
Er bestaan geen goede brokken.
Door Presley
#1086426
Babe,

Mijn ervaring met Renske is dat hij er erg gauw van aan de diarree raakte, de laatste keer dat ik hem een pakje gaf was hij 3 dagen ziek, diarree, lusteloos.
Wel heb ik hem ook eens Nature Diet gegeven.
Dit is ook vacuum verpakt vlees (wel irritante verpakking) hier werd hij niet ziek van.
Het is nog niet in veel plaatsten te koop.
Hier bij Faunaland wel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door