Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dazzle
#114102
Ik heb een vraagje.
Mijn rottweiler pupje is nu 15 weken en weegt 15 kilo. Hij krijgt inmiddels 750 gram carnibest per dag, verdeelt over 3 maaltijden. Ook elke dag wel een schaaltje biogarde of karnemelk. Toch is hij erg mager. Als hij loopt schommelt zijn buikje van links naar rechts en zie je zijn ribben. Ik heb mijn pup liever mager dan dik, maar heb het gevoel dat hij nu toch echt te mager is. Nog meer gaan voeren?? Weer terug naar 4 maaltijden en meer geven? Volgens mij zit hij dan binnen een mum van tijd op 1 kilo carnibest per dag. Geen goedkoop pupje.......

Ingrid
Gebruikersavatar
Door Nitus
#114104
Tja Ingrid, je hebt een Rottweiler en die leven niet van lucht en water alleen ;). Ik zou hem toch wat meer gaan geven, maar je schrijft dat z'n buikje schommelt van links naar rechts ??? Een magere pup heeft volgens mij geen buikje. Misschien heeft jouw hondje wel wormen, je zou zijn ontlasting door de DA even op wormen moeten laten controleren. Dat zou ik zeker laten doen en hem wat meer voer geven, de richtlijn is 50 gr. per kg lichaamsgewicht maar geen hond is hetzelfde dus de één heeft meer nodig en de ander minder, jij hebt waarschiijnlijk net een grootverbruiker getroffen ;). Maar ik zou hem zeker even op wormen laten controleren.
Door Dazzle
#114359
Hij heeft geen buikje, maar als ie loopt gaat zijn middenlijf een beetje van links naar rechts. Wormen heeft ie niet (is net ontwormd). Zal gewoon meer moeten voeren vrees ik. Gelukkig een diepvrieskistje op de kop weten te tikken. Zal die nog hard nodig hebben.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#114367
Voeren doe je met je ogen en je handen, als je hond te mager is bijvoeren en wordt hij te dik minder geven zo simpel is het.
Door Lizzy
#114373
Ik vrees ook dat je een grootverbruikerstje hebt ;D. Ik dacht ook even aan wormen, toen ik "schommelbuikje" zag, maar als dat niet aan de orde is, zou ik iets meer gaan voeren. Zit in alle soorten CB dezelfde hoeveelheid calorieen trouwens? Anders zou je nog een ander type kunnen voeren misschien?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#114375
Ter vergelijk: Donna woog 5 kilo en at een pond cb , pups groeien razendsnel en hebben in die harde groei heel veel nodig, als de ergste groei eraf is dan kan je heel snel minder geven. Donna eet nu nog maar 250 gram.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#114381
Dazzle schreef: Hij heeft geen buikje, maar als ie loopt gaat zijn middenlijf een beetje van links naar rechts.
Volgens mij omschrijf je hier de typische Rottweiler gang ;)
Wormen heeft ie niet (is net ontwormd). Zal gewoon meer moeten voeren vrees ik. Gelukkig een diepvrieskistje op de kop weten te tikken. Zal die nog hard nodig hebben.....
Nitus onze rottweiler reu (4 jr oud) van ong. 45 kg krijgt van CB Natuurvoer 1300 gr. per dag, of van de CB Aktief 1kg. per dag. Gitte, (teef, gecastreerd, 5 jr. oud) van ong. 35 kg krijgt van de Natuur 500gr.
Je kunt jouw pup misschien ook wel de Aktief versie geven, daar zitten meer calorieën in per kg. Maar een pup is een soort van vreetschuur zeg ik altijd maar ;).
Gebruikersavatar
Door Cherry
#114467
Scully is 18 weken en weegt 18,5 kilo, ze komt op dit moment ongeveer 1 kilo per week aan. Ze krijgt ongeveer 950 gram vers per dag. 3 maaltijden en s'avonds nog kwark of yoghurt of cottagecheese.

Scully is een Americaanse Bulldogteef en ze is zeker niet te dik en haar buikje waggelt ook als ze loopt, ik denk dat het een echt pupwalk is ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#114742
Nitus schreef: Volgens mij omschrijf je hier de typische Rottweiler gang ;)
Nitus onze rottweiler reu (4 jr oud) van ong. 45 kg krijgt van CB Natuurvoer 1300 gr. per dag, of van de CB Aktief 1kg. per dag. Gitte, (teef, gecastreerd, 5 jr. oud) van ong. 35 kg krijgt van de Natuur 500gr.
Je kunt jouw pup misschien ook wel de Aktief versie geven, daar zitten meer calorieën in per kg. Maar een pup is een soort van vreetschuur zeg ik altijd maar ;).
Nee, geen Aktief voor een pup. Gewoon Natuurvoer, of Lam/rijst en dan naar behoefte iets meer of minder.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#114753
Angelique schreef: Nee, geen Aktief voor een pup. Gewoon Natuurvoer, of Lam/rijst en dan naar behoefte iets meer of minder.
Waarom eigenlijk niet Angelique? Omdat er meer koolhydraten inzitten soms? Of heb je er nog andere redenen voor?
Door Dazzle
#115132
Heb dus gewoon een klein vreetschuurtje in huis........ En het eind is nog lang niet in zicht. Houd je vriezer maar vol Paul, zal nog vaak langskomen vrees ik ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door