Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#1072749
Hoi,

Als het goed is, hebben wij vanaf morgenavond ook weer een puppy rondlopen!!
We hebben toch weer een Duitse Herder pup aangeschaft,, dus nu gaan we straks echt entree geld vragen!!
Ook deze pup gaat net als onze andere twee honden, helemaal over op de Kvv.
Hij krijgt nu bij de fokker Royal Canine, maar ik denk dat ik hem toch ineens over ga zetten op de Carnibest!
Voorlopig ga ik wel drie maal per dag nog voeren, want hij is net acht weken!
Ga ongeveer zitten op de 50 gram per kg lichaamsgewicht, even kijken hoe ie het hierop gaat doen.
:)
Door MDO
#1072772
Vanmorgen en net 100 gr CB puppie gekregen en het ging er goed in. Tot nu toe geen problemen en dat blijft uiteraard ook zo!! ;D

Houd jullie wel op de hoogte.
Door Truus
#1078016
[quote="MDO"]
hoe snel zijn jullie gestopt met het gekookte water over het vlees? In een keer of in stapjes?
[/quote]
Als je zorgt dat de CB op kamertemeratuur is kun je heel snel afbouwen hoor. Gewoon optijd uit de koelkast halen.
Gefeliciteerd met je pup !
Door Truus
#1078028
[quote="MDO"]
Bijvoorbeeld, eerst 2 dagen 1 maaltijd zonder, dan 2 maaltijden en dan helemaal over?
[/quote]
Ja zo zou ik het doen ;)
Door tieneke
#1078030
[quote="MDO"]
hoe snel zijn jullie gestopt met het gekookte water over het vlees? In een keer of in stapjes?
[/quote]
Ehhh...ik snap het even niet helemaal geloof ik?Je pup poept goed en je doet nog steeds gekookt water over de Cb ?  :-\
Door tieneke
#1078036
[quote="MDO"]
ja dat was ons geadviseerd, een week lang te doen.
[/quote]
Ik ben dus benieuwd wat de pup doet zonder gekookt water erover,onze pups gingen toendertijd gigantisch aan de spuiterij van de Cb natuur,heeft echt weken geduurt.Deze soort is wat vetter dus hou het in de gaten en als het te gek wordt overstappen op een ander merk  ;)
Er zijn geloof ik wel meerdere mensen op Bp met deze ervaring.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1078312
[quote="MDO"]
We doen het rustig aan, een maaltijd per dag zonder en dan kijken wat hij doet.

Bedankt voor de tip ;)
[/quote]

Als je het echt rustig aan wilt doen is het beter om eerst de helft (of nóg voorzichtiger 3/4) van de maaltijd met heet/kokend water te overgieten, dat af laten koelen en dan de andere helft (of 1/4 deel) er rauw doorheen doen. Als een bepaalde verdeling goed gaat ga je een iets groter gedeelte rauw te geven enz.
Fedor had als pup ook moeite met CB en op deze manier hebben wij dat probleempje toen getackeld.
Door Chezzies
#1078529
[quote="tieneke"]
Ik ben dus benieuwd wat de pup doet zonder gekookt water erover,onze pups gingen toendertijd gigantisch aan de spuiterij van de Cb natuur,heeft echt weken geduurt.Deze soort is wat vetter dus hou het in de gaten en als het te gek wordt overstappen op een ander merk ;)
Er zijn geloof ik wel meerdere mensen op Bp met deze ervaring.

[/quote]
Ik heb dit bij 1 van mijn honden gehad en toen heb ik de lamversie gegeven en was het probleem over later langzaam weer de natuur versie gegeven en nooit geen problemen meer gehad.
Door Bullmastiff gek
#1078535
[quote="tieneke"]
Ik ben dus benieuwd wat de pup doet zonder gekookt water erover,onze pups gingen toendertijd gigantisch aan de spuiterij van de Cb natuur,heeft echt weken geduurt.Deze soort is wat vetter dus hou het in de gaten en als het te gek wordt overstappen op een ander merk  ;)
Er zijn geloof ik wel meerdere mensen op Bp met deze ervaring.

[/quote]

Hier ook een pup, die helemaal op de Carnibest natuur zit, hij krijgt dit nu een dag of zes met een klein beetje gekookt water eroverheen!
Maar gingen jullie pups toendertijd aan de spuit , vanaf het moment dat je stopte met gekookt water, of gingen ze al vanaf het begin aan de poep?
En klopt het dat de variant Lam en Rijst vele malen vetter is dan de natuur!!
Dus voorzichtigheid geboden als ik eens zou willen afwisselen in smaak!
Onze andere volwassen honden krijgen alle smaken .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door