Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bianca1984
#1049570
He allemaal,

Wij hebben een Engelse Stafford teefje van 16 kilo. Ze is precies goed op maat, je voelt haar ribben goed maar ziet ze niet. Ze krijgt ongeveer 300 gram vers vlees per dag. Haar lichaam laat zien dat ze daar genoeg aan heeft, alleen ze is het er zelf niet mee eens. Ze heeft ook nog eens een chronisch darmprobleem wat we nu goed onder controle hebben, dus ik kan niet veel bijvoeren om haar hongergevoel minder te maken. Ook wil ik haar niet graag meer geven omdat ik dan bang ben dat ze te zwaar wordt. Ze heeft namelijk ook problemen met haar achterpoten. Nu hoor je altijd iedereen over een sperziebonen dieet maar werkt dat eigenlijk wel en kan het kwaad? Ze hoeft natuurlijk niet af te vallen. Ik weet ook niet of ze het verdraagt met haar darmen. Het is nu ook opeens zo dat ze te snel eet en dan geeft ze weer over waardoor ze nog meer honger blijft houden. Ik leg nu een tennisbal middenin haar bak en ze krijgt altijd al 2 keer per dag een kleine portie. Het kan ook aan de structuur van haar vlees liggen, die is op het moment wat plakkeriger dan anders.

Hebben jullie nog tips hoe ik dit goed en gezond kan oplossen?

Groetjes,

Bianca
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1049571
Als ze het aankan zou ik toch overwegen om 1x daags te gaan voeren. De hond krijgt dan een grotere portie, waardoor de maag voller is (voelt).

Het sperziebonendieet is niets.... Je zou kunnen overwegen om haar extra rauwe gepureerde groenten te gaan geven. Je zou ook over kunnen gaan op grotere stukken vlees, eventueel erbij gaan barfen. Honden zijn voldaner als ze vleesbotten enz. kunnen kauwen. Hoe kleiner de stukken vlees (lees gemalen) hoe sneller de passage door het lichaam. Als ze grotere stukken eten duurt de vertering langer en is de verzadiging ook langer.

Ik vind trouwens 300 gram voor een hond van 16 kg niet echt veel. Je zou kunnen proberen haar iets meer te voeren en kijken of ze dan ook goed op gewicht blijft. En dan heb ik het niet over 100 gram meer hoor, maar iets van zo'n 30-40 gram. Je ziet en merkt snel genoeg als ze dikker wordt.
Door Nynke
#1049574
Hoi Bianca, kvv slurpt je hond zo naar binnen en dat verteert daarom ook makkelijker dan wat grotere lappen vlees, waar Roxy wat meer moeie voor zou moeten den. Misschien kun je ( gedeeltelijk)  overgaan op Barf ?  Dan moet Roxy wat herder werken voor zijn eten en dat geeft meer voldoening. Zie de beginnersdocumentatie !!!

Succes !!!!
Door bianca1984
#1049584
He,

Bedankt voor jullie reactie! Ik ga denk ik toch eerst maar iets meer geven, dat kreeg ze een tijdje terug ook. Toen vond ik haar wat zwaar worden tot de 16 kilo die ze nu is vandaar dat ik het nu iets minder heb gemaakt. Ik durf niet te barfen of wat wat dan ook anders te geven omdat ze dus zo'n last heeft gehad van haar darmen, ze is net 2 nu en toen ze net 1 was stonden we op het punt haar te laten inslapen zo erg was het. Dus ik ben een beetje huiverig om iets anders te proberen. Ze kan nu heel af en toe een kaal hoefje en een kalfspeesje verdragen maar ook niet dagelijks. Dus het gaat al veel beter als ruim 1,5 jaar geleden.

Maar aan wat voor groente kan ik eventueel denken om te geven en moet dat gepureerd of kan het ook zo rauw en in het geheel. Heel af en toe krijgt ze een stukje wortel, dat gaat ook wel goed eigenlijk. Qua groentes enz ben ik echt een leek, vlees weet ik wel genoeg van gelukkig.
Door Nynke
#1049590
Alle soorten groenten behalve ui, prei, tomaat, paprika kun je gebruiken.
Je moet even de bieb barf raadplegen, trek er een hoop tijd voor uit en LEES !!!  :) ;) 
Een hoefje? Bedoel je zo'n gedroogd ding vanuit de dierenwinkel?  Dan zou ik liever beginnen met de ultieme beginnesbotjes; kippennekken.
Daar heeft Roxy echt meer aan en de kans dat ze daar ziek van wordt acht ik zeer klein. Zeker als ze al een tijd gewend is om kvv te eten, zal ze dekippennekken goed verteren.

Succes !!!!
Door bianca1984
#1049616
sorry maar kippennekken kan ze echt niet tegen. Die heeft ze wel eens rauw en gedroogd gekregen en bij allebei gaat het meteen mis. Ze kan in geen enkele vorm kip verdragen. Vind ik zelf ook vreemd want is juist licht verteerbaar zou je zeggen. Voorheen hadden we in de winkel ook lamspootjes gedroogd, kan ze alleen niet meer bestellen. Rauw heb ik nog niet geprobeerd en zou zo 123 niet weten waar ik die kan krijgen. Vis gaat wel en dat krijgt ze ook heel af en toe, haring of koolvis. Verder krijgt ze ook dagelijks gedroogde zalm. Ik zal de barf bieb is even gaan lezen, dat is misschien handiger.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1049636
Tja, wat is je maatstaf van altijd honger hebben? :-\
Sanne krijgt zo'n 300 gram barf per dag (19,5 Kilo), maar is denk dat als ik haar een kilo per dag zou geven ze nog steeds honger zou hebben....het is nu eenmaal een vreetmonstertje! :D
Maar ze heeft gewoon pech gehad, op=op!
Door bianca1984
#1049686
ze krijgt Hunters Home roodvlees.

Haha dat ben ik ook wel met je eens Sanyo, ik denk dat ze ook wel altijd zal willen blijven dooreten. En op= inderdaad op haha. Maar het is wel vervelend, ze loopt steeds achter je aan en heeft geen moment rust. Pas als we naar bed gaan of als ik me niet meer beweeg heel de avond, heeft ze geen last. Maar weet je hoe lang een avond duurt als je niet mag bewegen haha
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1049689
[quote="bianca1984"]
ze krijgt Hunters Home roodvlees.[/quote]
Ik kan op hun site niet vinden wat de calciumbron is in deze variant, weet jij dat?
Door sandrra
#1049996
Mijn ervaring is dat ze bij KVV blijven zanikken om eten.
Sinds ze 1 keer per dag eten en barfen is dit stukken minder  of eigenlijk helemaal weg. Totdat t tijd is dat ze eten krijgen en dan duwen ze me zowat de keuken in  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door