Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1049252
Omdat ik door mijn vakantie mijn hond tijdelijk op iets anders moest overzetten, wat enorme gevolgen had (zie topic groene leem samen met AB, bij gezondheid) weet ik niet meer wat ik mijn hond wel kan geven op vakantie. Ik werd vandaag getipt over Renske Vers (verkrijgbaar bij de Welkoop). Wie kent dit produkt, en heeft hier ervaring mee? Het voordeel van deze is dat het zonder additieven is, glutenvrij en buiten de diepvries of koelkast houdbaar is. Graag jullie reakties.
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op wo 17 sep 2008, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#1049256
Ik deed dat vroeger met mijn oudere hondjes. Dat ging altijd prima maar ze poepen er enorme hoeveelheden van  :-X. Tegenwoordig neem ik gewoon Energique mee in een electrische koelbox waar ook nog eens koelelementen ingaan.
Autoreis van 2 dagen ging hiermee prima. Ze waren wel iets ontdooit maar dat is voor een hond niet echt een probleem.
#1049258
Tja dat poepen. Dat deed die van mij ook in de vakantie. Ik heb wat staan scheppen met zakjes. Hompen en nog eens hompen. Brokken zijn natuurlijk ook dikke bagger, maar als dit Renske Vers een oplossing is.... Bovendien had ik het achteraf echt geen carnibest mee kunnen nemen. De vriezer was namelijk minimaal. En als je dan ergen in Frankrijk zit, is dat niet echt handig.  :-\
#1049262
Ik had voor Khami wat kvv en voor Mazoe wat barf in mijn caravan vriezer en ook wat in een koelbox met koelelementen. Ik ruilde het gewoon iedere dag om. ( Lange reis en ook nog pech onderweg)
Je kan ook een opzet vriezertje aanschaffen en dat op plaats van bestemming insteken en onderweg met een koelbox al dan niet elektrisch/12 v meenemen. Of misschien barfen.
Maar goed als je dat niet kan of wilt is denk ik dat renske beter dan overstappen op br*kken.
#1049272
[quote="bloemetje"]
en als je gewoon eierschalen droogt? Dan hoef je alleen maar vlees&groente bij te geven.
[/quote]

Ik vind dit een heel goed idee! Dat is prima te doen voor een paar weken vakantie. Als je thuis een flinke omelet bakt, de schillen van de eieren bewaard (niet verhit!), schoonspoeld met koud water en daarna droogt in een oven, op 40 graden (of buiten in de zon), dan kun je daarna met een koffiemolen de eierschalen tot poeder malen. Je geeft 1 theelepeltje eierschaalpoeder op 500 gram vlees/orgaanvlees. Dat vul je dan lekker aan met groente, scheppie zuivel, twee keer per week een rauw eitje en dan kom je de vakantie wel door!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door