Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pallas
#1047312
Om voerbak agressie te voorkomen, heb ik bij Didot regelmatig wat eten erbij gelegd.
Zo is het benaderen van de bak altijd weer een feest :)
Voor grote schrok- op's zoals Didot is het ook wel fijn dat je een keertje wat uit de bek kan trekken als het echt nodig is 8)

Ik het geval van kleine kids is het wel fijn dat een hond niet meteen zijn bak fel verdedigd.
Maar kinderen moeten ook niet te gelegenheid krijgen om er bij rond te hangen als de hond eet.
Geef de hond een rustige plek en leer de kids hem met rust te laten.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#1047520
Hier ook geen voederbakagressie en zeker Ramses de goedzak laat alles toe (dacht ik :D)
Totdat ik s'avonds even naar beneden kwam omdat Skik aan het blaffen was.
Dus ik even kijken wat er aan de hand was. Ik hoorde ineens wat geritsel onder de tafel waar de hondenmand staat. Had Ramses een compleet Turks brood  gepakt en was dat aan het opeten. En toen ik het wilde afpakken begon hij te grommen :o :o (dat doet hij met zijn vlees nooit ::)  )
Uiteindelijk heb ik het brood natuurlijk afgepakt, ik denk dat Ramses zelf geschrokken was van zijn gegrom  ;D ;D Het is ook nooit meer voorgekomen.
Door brutus
#1048370
ja allemaal reuze bedankt
ik zie dat de meningen verdeelt zijn
ik geef hem voortaan in zijn kot eten en laat de kleine niet in de buurt komen en zelf ga ik proberen om naat de bak toe te komen met iets kekkers zodat hij mij geen bedreiging vindt of zo

ik breng later nog verslag uit
oh ja bij zijn nekvel optellen lukt niet meerzo weegt ondertussen al en 40 kg

groetjes aan allen
Door ~Joke~
#1048405
Hier alledrie geen last van voerbaknijd. Ik zet de voerbak neer, dan moeten ze eerst 'zit'-'af' en 'zit' en op 'vrij' mogen ze pas beginnen eten. Dan bemoei ik me verder ook niet meer met de bakken. De keren dat ik nog iets wilde toevoegen als ze stonden te eten ontaardde dit  in extra geschrok, nu wacht ik in dat soort gevallen tot ze uitgegeten zijn om hetgene wat ik was vergeten te geven in de bak te doen.
Door Juul
#1048434
Bij Falco ook vanaf het begin zo getraind. Begonnen toen ie een keer gromde toen ik een papiertje van zijn kluif af wilde halen.

Hij eet gewoon in de keuken, (maar wij hebben dan ook geen kinderen, dan zou ik hem ook een eigen plekje gegeven hebben, waar die hem niet kunnen storen en er dus niks per ongeluk fout kan gaan, dat zou ik echt niet aan het toeval overlaten).

Eten in de bak, die houd ik vast, falco zit, kijkt naar mij. Ik breng rustig de bak naar de grond, komt ie uit positie gaat de bak meteen weer omhoog. Pas op ' toe maar', en een handbeweging mag ie naar zijn bak. Zo blijft ie mooi naar mij kijken en niet naar het eten. Ik voer hem altijd in 2 delen, eerst groente met vlees of orgaan, en als als toetje het vleesbot. Heeft ie een bodempje voor het bot, met als pettige bijkomstigheid, dat hij nu gewoon weet, dat als ik de bak pak, er iets nog lekkerders komt. Ik blijf er trouwens ook altijd bij, als ie eet, ik was in het begin zo bang dat er iets zou blijven steken....

Ik kon 'm nu laatst zelfs met bak vol eten voor zijn neus in de keuken laten, om een vergeten handdoek te gaan pakken om op de grond te leggen.  ;D

En inderdaad altijd alles ruilen!!! ipv afpakken. Stukjes pensstaafjes zijn daar super voor. Als je dat altijd doet, is ie daar straks heel ontspannen over.

Falco komt nu regelmatig met zijn buffelhuid bot, moet ik het aan de ene kant vasthouden, kan hij er gemakkelijker aan knagen.....

Succes!
Groetjes Juul
Door Red_Hunter
#1048470
[quote="roefus"]
nou, van mij zou het ook niet mogen...ik zou het ook per se niet willen hebben.
Nu heb ik hier ook geen last van voerbakagressie...maar als het wél zo was, dan hadden ze dikke pech.
[/quote]
Even voor de duidelijkheid bij mij is er ook geen voerbakagressie, ik kan overal aankomen. Alleen de pup probeerde in het begin bij de bakken van de oudere te komen en toen werd er naar haar gegromd, maar ook niet meer dan dat en dat was genoeg, nu heeft zij respect voor de andere en wacht rustig (nou ja rustig, op gepaste afstand) af tot de andere klaar zijn en gaat dan nog even voor de zekerheid de bakken inspecteren.
Wat ik alleen erg vind, is dat er in Amerika honden voor afgemaakt worden terwijl het zo gemakkelijk te trainen is.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1048539
en hier ook even voor alle duidelijkheid..
sano mag echt niet te pas en te onpas eten bij kiek uit dr bak halen..
maar ik vind het wel fijn om te weten dat mijn zoontje niet gelijk in 2en ligt mocht hij op een onbewaakt ogenblik toch in de buurt van de bak komen..
je hebt nou eenmaal niet altijd over alles onder controle..
kiek mag altijd lekker rustig eten..
op wat katten na staat ze alleen in de bijkeuken of buiten te smikkelen.. en kijk ik soms stiekum toe via het raam..  :D
af en toe gebeurt het gewoon dat er bijv. wat avondeten over is.. of een broodje.. of een appeltje..
die smijt ik dan in dr bak.. en hoeft ze wat mij betreft voor die paar seconde niet afgezonderd te worden..
als ik zou weten dat kiek voer agressie zou hebben.. zou ik daar heel krampachtig mee om moeten gaan..
nu mag het wat losser.. en kan ik dus ook gewoon een bord op de grond zetten om voor te laten spoelen door kiek..
sano weet ook dat hij niet bij kiek mag komen met het eten..
die houdt echt rekening met haar..
Door brie
#1048555
[quote="spreeuwtje"]
sano mag echt niet te pas en te onpas eten bij kiek uit dr bak halen..
maar ik vind het wel fijn om te weten dat mijn zoontje niet gelijk in 2en ligt mocht hij op een onbewaakt ogenblik toch in de buurt van de bak komen..
je hebt nou eenmaal niet altijd over alles onder controle..
kiek mag altijd lekker rustig eten..
[/quote]

Hier ben ik het ook mee eens.  Onze Jesse van 3 "weet" dat hij niet bij het voer van de honden mag komen (de honden krijgen ook eigenlijk altijd eten wanneer hij in bed ligt, dus er niet is) maar toch heb ik ze het wel aangeleerd dat ze hun kop uit de voerbak halen, of het stuk voer loslaten als ik er aan kom met mn handen. Ze weten dat dat meestal betekent dat er nog iets lekkers aan komt  :D

Ik vind wel dat er niet teveel poespas rondom het eten moet zijn.
Ik weet nu dat ze normaal reageren als ik eraan kom en ik hoef dus ook niet zo nodig te pas en te onpas te proberen of ze inmiddels "voerbakagressie" hebben ontwikkeld. Mocht Jesse onverhoopts in de buurt komen van de etende honden zal ik hem zeker aan zn oren bij de honden vandaan trekken, maar dan weet ik dat het MIJN fout was als hij te dichtbij kwam. Gelukkig zijn de honden dol op Jesse en verwacht ik dat ze bij hem ook netjes hun koppen uit de bakken halen om aan zn handjes te snuffelen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1048658
als kiek wat lekkers krijgt..
is het bijna altijd die kleine die het haar geeft..
vindt ie geweldig.. en kiek heeft bij mij nog wel eens een stuk vinger te pakken..  :-X
maar bij sano durft ze t amper aan te pakken zo voorzichtig  :D

dieren maken echt verschil van groot, sterk en volwassen.. of klein, lief en onschuldig..
de paarden op de manege namen mij altijd in de maling..
maar voor kleine kinderen of de gehandicapten waren ze altijd heel rustig en vol geduld..
daar werden we altijd mee "gepest" dat "die mongolen".. (niet mijn bewoordingen) die knollen beter onder controle hadden dan wij "mutsen" .. :P
Door Boefies
#1048680
Ik accepteer voederbakagressie ook niet! Dat honden dat onderling (tot op een zekere hoogte) doen prima..... Maar bij mij echt niet. Als een hond je accepteert als "roedelleider" en vertrouwt zal hij dit ook niet doen. In het wild gedragen ze zich zo, maar dat is in huis nergens voor nodig. Dat een hond die neiging heeft levert hem ook alleen maar stress op. Een hond die je vertrouwt en waarbij je aan zijn etensbak, eten en bot mag komen zijn veel meer ontspannen en lijken er meer van te genieten. Ze schokken dan ook niet zo gestresst het hele zooitje naar binnen....
Inderdaad oefen met het eten/bot vasthouden tijdens het eten/kauwen. Afpakken, aaien, belonen met lieve woordjes en dan weer terug geven. Of er een spelletje van maken.... Afpakken en belonen met iets anders lekkers, daarna weer neerzetten. Bak afpakken en laten zien dat je er wat in doet en dan weer terug geven....enz.enz....

Een hond moet hond blijven en spreekt zijn eigen taal, maar een kind moet je ook leren delen en geven en afstaan......
Door sandrra
#1048691
Mijn kinderen weten dat ze niet in de buurt van de honden mogen komen als ze aan t eten zijn. Ze willen in rust eten. Met niet in de buurt bedoel ik dus echt bewust op ze aflopen. Ze kunnen er wel gewoon langs lopen . Dit moet ook kunnen aan gezien we met de caravan een wat beperktere ruimte hebben. Voordat we Mazoe in huis kwam hebben we al duidelijk gemaakt dat wat van de honden was hun vanaf moesten blijven zoals de bak en mand. Wel mogen ze zo af toe onder onze toezicht de dieren voeren.
Door roefus
#1048837
[quote="Red_Hunter"]
Even voor de duidelijkheid bij mij is er ook geen voerbakagressie, ik kan overal aankomen. Alleen de pup probeerde in het begin bij de bakken van de oudere te komen en toen werd er naar haar gegromd, maar ook niet meer dan dat en dat was genoeg, nu heeft zij respect voor de andere en wacht rustig (nou ja rustig, op gepaste afstand) af tot de andere klaar zijn en gaat dan nog even voor de zekerheid de bakken inspecteren.
Wat ik alleen erg vind, is dat er in Amerika honden voor afgemaakt worden terwijl het zo gemakkelijk te trainen is.

Groetjes Trudie


[/quote]

Dat om zoiets honden afgemaakt worden, vind ik evenzeer idioot.
Tenminste...als dat de énige reden zou zijn...
Want als er IETS goed te trainen is...zeker bij pups....dan is het dát wel.

Iets bewaken of verdedigen kan wel bij meer dingen...kan ook 'n balletje zijn...kortom ALLES wat door 'n hond als 'eigendom' gezien wordt....en: jij blijft ERAF !!!

Tja...en ikzelf heb er weinig boodschap aan of zoiets 'honds gedrag' heet of is.
Er is wel méér honds gedrag.
Je poot optillen en ergens tegenaan zeiken is OOK 'honds gedrag'...althans wat betreft de ene helft van het gepeupel.
En TOCH wil ik niet dat overal tegenaan gezeikt wordt...dusss....

Zo zijn er nog wel meer dingen.
En hier wordt er dus gewoon normaal gegeten, ze krijgen 'n plek, niemand pakt ze iets af......en nee, ik hoef geen snauw...want dat is dan foute boel.
Door sandrra
#1049212
Ja absurd, maar t gebeurd.
Hoewel ik van de week zat te kijken en zeiden ze dat hij als herplaatser werd aangeboden en dan samen met de nieuwe eigenaar onder begeleiding t eruit gingen trainen. Het was nl goed trainbaar ::) Nou ze hebben ook t licht gezien hoor.
Door MariekeLost2
#1050839
Eh misschien een hele domme vraag, maar waarom zou je ook in vredesnaam bij de bak willen zitten, als je hond staat te eten? Eens gegeven, is toch gegeven? Mijn eigen hond heeft geen baknijd, ik heb het wel eens getest. Maar ik kom verder nooit aan zijn bak. Mochten er medicijnen door het eten moeten (wat nu dus ook het geval is) maak ik het op het aanrecht klaar. Meneer gaat dan netjes zitten, wacht tot ik het neerzet, en pas als ik zeg van 'toe maar' gaat hij eten. Voor de rest kom ik er niet weer aan, behalve nadat de bak leeg is om het schoon te maken. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door