Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door miep
#109296
hallo beste mensen.

Ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraag.Ik heb gelezen hier ergens ( de laatste heeeeeeell veeeeel hiero.Vanak wanneer mag ik dit voeren en hoe mag het gegeven worden gekookt of rauw?En waar moet ik vooral op letten.Dit is n.l onze 5 bouvier.Onze eerste kreeg altijd gemalen kip met brood.Hij was nooit ziek en hebben we negen jaar bij ons mogen houden.De tweede hebben we na 4 jaar af moeten geven die zat altijd op brok.De derde hebben we weer terug moeten geven aan de fokker vanwegen het gedrag van de hond.(bleek voor de bewaking tezijn zat hier tussen twee kinderen tespelen en draaiden ineens helemaal om.En onze 4 hebben we na 10 mnd af moeten geven vanwege een gezwel tussen de maag en darmen.Zij bleef maar overgeven en diarree houden.Dus vandaar dat wij nu zo iets hebben we proberen nu met haar gewoon vlees als hoofd en verloopig brok als bijvoer.

Ik hoop op een antwoord.
En lizzy bedankt nog voor je snelle reactie op lid te mogen worden van deze club.

Groetjes Miep
Gebruikersavatar
Door Nitus
#109315
Hoi Miep, welkom :).
Kippennekken is natuurlijk geen kompleet voer, als je hier al veel gelezen hebt zal het je ook moeten zijn opgevallen dat de mensen hier hun honden alleen maar RAUW voeren.
De kippennekken kun je in combinatie met bv. rundergehakt of pens geven of een ander stuk vlees (zolang het maar geen varkensvlees is), ik zou het niet tegelijk of na een brokkenmaaltijd geven.
Lees verder in de 'Bibliotheek-(B)ARF' het stuk "honden en het eten van botten" eens, verder staat er daar ook een heel goed verhaal over brokken: "Hondenvoeding, gezond of ongezond" (onderaan pagina 1) lees dat ook maar eens.
Laatst gewijzigd door Nitus op za 12 jun 2004, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#109334
Hoi Miep,

Welkom op barfplaats. Jeetje, wat heb jij een pech gehad met je boeven!
Heel verstandig om je te oriënteren op vers!
Ik heb zelf 3 bouviers (3, 5 en bijna 7 jr oud) en die doen het uitstekend op een zelf samengestelde, verse voeding.
Wil je volledig zelf gaan samenstellen of wil je (gedeeltelijk) een kant en klaar versvleesproduct gaan geven? Je hebt nu een vraag gesteld onder de sectie kant en klaar versvlees, maar vragen over zelf samenstellen horen eigenlijk in de daarvoor bedoelde sectie thuis.
Hoe oud is je hond eigenlijk?
Door Lizzy
#109428
Hoi Miep, welkom op barfplaats!

Ik zou toch die brokken gelijk in de kliko bak gooien (nou ja, gelijk....., wanneer je tijd hebt om wat beters te halen).

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk overschakelen naar een compleet (kant en klaar) versvleesvoer. Bijv. van de volgende merken:

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl

En als jouw hond eenmaal op een van deze voedingen staat, dan kun je je in de tussentijd lekker op je gemak in lezen over het zelf samenstellen van voeding! Maar, in de tussentijd staat jouw huidige hond (jeetje, wat een pech heb je gehad zeg... :'() wel op een zeeeeer gezonde voeding! (en dat kun je van brokken niet zeggen).

Groetjes, Lizzy
Door miep
#109618
ja ik gebruik nu dus ook rodi.En ja ze krijgt nu al al kant en klare :)maaltijden.De scheet (noa)heet ze is nu 8 weken oud.Wij kregen ze al met 5 weken mee naar huis.Ik weet het tis vroeg maar de rest naam (met zijn elven waren ze)was al weg op twee na Zij en nog een.Maar even terug tekomen op di kippenekken dat was meer bedoeld voor zo af en toe.We hadden ze al gekookt maar vonden er alllemaal kleine scherpe botjes in.Vandaar die vraag.Ben wel blij met jullie reactie hierop.
Bedankt nogmaals toppie. :)
Door Truus
#109622
Hoi Miep, heb je een vriezer? Dan zou je eens kunnen kijken voor grootverpakkingen van Versvlees. Is makkelijk en vaak goedkoper.
Succes hoor.
Door Truus
#109628
Toen ik begon, kocht ik ook Rodi bij de supermarkt..pffff ik bleef kopen zeg. Nu heb ik een doos van 120 schijven en hoef het maar te pakken. Het is wel Energique maar dat kan ook met andere versvlees merken hoor.
Mischien kun je ook samen bestellen met anderen bij jou in de buurt. Anders plaats je even een oproepje.
Groetjes Truus.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#109712
[quote="miep"]
Maar even terug tekomen op di kippenekken dat was meer bedoeld voor zo af en toe.We hadden ze al gekookt maar vonden er alllemaal kleine scherpe botjes in.
[/quote]

Juist door het koken wordt het bot hard en scherp en dan zijn die botten dus erg gevaarlijk! Dus voortaan gewoon rauw geven en er evt. eerst lekker met de hamer op meppen, zodat je de botjes al 'voorgekauwd' hebt.
Door diana
#109855
kipennekken NOOIT koken hoor
gelukkighad je zelf al gevoeld dat er allemaal scherpe botjes in zaten
pfff
hartstikke gevaarlijk dus
gekookte botten .
bij mij zijn ze stapel op kippen nekken
poepen er ook mooi stevig van
maar het is als extra tje
op de dagen dat ik zelf wat maak
die dagenb zijn zeer waarschijnlijk ook niet compleet
maar de rest vd week komt dat dan wel weer goed.
mijn pubers eten ook niet iedere dag compleet
haha terwijl het er wel voor ze is , maar ja.
ze zijn ook nooit ziek denk ik dan maar weer .
Door miep
#109980
Dus ik begrijp het goed dat je ze dat op deze leeftijd al mag geven dan. ::)?

Ja ik was zo boos met de laatste boef dat ik zo iets had van als er een volgende komt dat begin ik gelijk met pens.Maar toen ik de eerste keer het al rook ging ik al bijna over mijn nek.(ik weet het hond wil ook wat hahahhaha).Maar onze eerste boef zat vanaf dag een (toen hij bij ons kwam dan) op gemalen kip met gedroogd brood,af en toe wat jus erover en dan weer soep of gewoon water.Heeeeeeeerlijk vond hij dat.Maar kreeg met de tweede tehoren van de DA dat dat niet mocht rauw i.V.M. wormen vandaar dat ik toen brokken gaf.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#109984
Het is juist heel goed om een pup van jongs af aan rauw voer te geven. Daar krijgen ze een sterke darmflora van.
Helaas weten veel dierenartsen niet beter... :-\
Door Lupa
#110216
hahaha wormen!
ik heb ze al jaren niet meer gezien!!!
toevallig zinds we begonnen zijn met vers
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door