Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1035885
[quote="Lucienne"]
Bij Duck is de hoeveelheid per dag per kg lichaamsgewicht verschillend per smaak. Maar dat kun je achter op de verpakking zien. En Duck is al aardig soep als je het hebt ontdooid dus echt warm water eraan toevoegen lijkt mij niet noodzakelijk. Ik vind wel dat er in Duck nog een groot percentage graan wordt verwerkt, in Carnibest wordt allen rijst gebruikt.
veel succes !!
[/quote]

Het hete/gekookte water is om de hond langzaam te laten wennen aan rauw voer, dus om het rauwe er wat af te halen.
Als het goed gaat met de hond en de ontlasting is goed, dankan dat hete water afgebouwd worden.
Dus ongeacht dat Duck al "soep" is; als de hond wat gevoelig is op de darmen gewoon de eerste dagen overgieten met gekookt water. ;)
Door brutus
#1036399
hey
als je in een keer overstapt, krijg je dan geen diarree en overgeven enz
ik wil hem wel vlees geven maar zonder alle gevolgen van dien zeker liever langzaam starten en veel problemen proberen te voorkomen
nu alles loopt voorlopig goed en het gaat inderdaad smakelijk binnen
#1036402
[quote="brutus"]
hey
als je in een keer overstapt, krijg je dan geen diarree en overgeven enz
ik wil hem wel vlees geven maar zonder alle gevolgen van dien zeker liever langzaam starten en veel problemen proberen te voorkomen
nu alles loopt voorlopig goed en het gaat inderdaad smakelijk binnen
[/quote]

De meeste honden kun je direct overzetten maar als jouw hond wat gevoelig is, eerst even wat lauw water over het vlees gooien en dan iedere keer meer rauw erbij geven. Zo gaat het zeker goedkomen!
Door Deesje
#1037511
misschien reageert ie even op de kvv omdat ie niets anders gewend is maar hoogstwaarschijnlijk is ie die gevoeligheid van zijn darmen ook zo kwijt op rauw.. ik zou niet lang twijfelen, kijk gewoon hoe je hond erop reageert..
Door brutus
#1037881
hallo
na drie dagen duck te geven en dan nog gemengd met zijn brok voor de overgang begint hij massaal haren te verliezen is dit een van de ontgiftingverschijnselen
of kan dit zijn van frontline heb ik gisteren toegediend( in zijn nek tegen de vlooien)
Gebruikersavatar
Door Dian
#1037980
[quote="brutus"]
hallo
na drie dagen duck te geven en dan nog gemengd met zijn brok voor de overgang begint hij massaal haren te verliezen is dit een van de ontgiftingverschijnselen
of kan dit zijn van frontline heb ik gisteren toegediend( in zijn nek tegen de vlooien)
[/quote]

kan van beide zijn. Er zijn ook genoeg honden die absoluut niet tegen Frontline (en andere anti-vlooienmiddelen) kunnen.
Door dinnee
#1037993
Bij veel honden die lang op brok hebben gestaan en die dan over gezet worden op beter voer zie je dat ze veel afval stoffen van de brokken kwijt willen. Dit gaat onder andere het makkelijkste door aan een nieuwe en gezonde vacht te beginnen. Het is dus helemaal niet erg als hij zijn haar gaat verliezen. Zijn lichaam is zich aan aan het passen aan het nieuwe voer.

Als je je zorgen maakt zou ik een paar topics lezen over ontgiften. Sommige honden ontgiften heel erg, andere helemaal niet. Sommige honden ontgiften en krijgen jeuk, andere verliezen haar. Dat is per hond verschillend. :) Meestal duurt het ontgiften 1 maand per jaar dat hij brok heeft gegeten. Dus eet hij al 4 jaar brok, dan zal het ontgiften ongeveer 4 maanden duren. Maar dit is ook alleenmaar een richtlijn. Iedere hond is anders! :)
Door brutus
#1038009
ok bedankt
hij is nog maar 5 maanden oud dus het zal allemaal wel meevallen
verder eet hij het reuzegraag en van overgeven en diarree geen spoor
wel legt hij veel fluimpjes en soms kunnen die flashie geel zijn percies gal hoe zou dat komen dit deed hij vroeger ook al
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door