Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tt-tjes
#1021555
Mijn zwager heeft een bearded collie pup gekocht, hij is 4 maanden oud en weegt 14,5 kg. Ze hebben besloten om hem Kivo te gaan voeren ipv brokken (jippie!!)

Ze  weten alleen niet hoeveel ze hem moeten gaan geven en ik kon daar ook geen duidelijk antwoord op geven.

Welk percentage kvv moeten ze aanhouden voor hem??
Door tt-tjes
#1021579
Ze zijn trouwens ook bang om het in 1x cold turkey over te zetten. Ik heb gezegd dat dit met zo'n jonge hond nog makkelijk kan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1021581
Ik zou beginnen met 50 gram per kg lichaamgewicht.

Ach, Cold Turkey kan altijd, de ervaren mensen weten wat ze verwachten kunnen en weten dit wel op t vangen. Voor "nieuwen" zijn juist de "haastige spoedverschijnselen" reden no.1 om te gaan twijfelen en weer af te haken. Willen ze dus langszaam overschakelen, dan zou ik zeggen....laat ze.
Door Beppie1
#1021641
Wij hebben onze pup(toen 8 wkn) gewoon over gezet...
Totaal niets gemerkt.
Bij kivo weet ik het niet, wij gaven CB en die hielden aan 40-60 gr per kilo(40 bij een grote hond, 60 bij een kleine hond)

Heerlijk toch weer een gelukkig pupseltje ;)
Door tt-tjes
#1021643
Ja, fijn he. Ik heb het er wel met hun over gehad dat het beter zou zijn, maar de uiteindelijke doorslag gaf de mail die ze kregen van de fokker van de vader van het pupseltje.
Hij voert namelijk ook Kivo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door