Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door roza
#1012841
ik heb uitgerekend dat als ik mijn honden volledig op cb zet ik zo'n 215,00euro pm kwijt bent
dat is helaas te duur voor mij :-[
ik kan een vriezer van 100 liter kopen meer kan ik niet kwijt.
smuldier is voordeliger maar is dat te vergelijken met cb?
voorlopig blijven ze dan nog even smorgens op brok en wil ik dan sávonds smuldier gaan voeren.
seven weegt 60 kilo en floris 30,ze zijn beide goed op gewicht.
normaal krijgt floris sávonds 150 gram brok en seven 270.hoeveel vlees moet ik dan ongeveer voeren?
ik dacht het dubbele maar weet het niet zeker.
kan ik ook evt de smuldier aanvullen met iets? ik heb hier gelezen dat brood rijst enz uit den boze is,maar is er dan niet anders wat ik ze erbij kan geven?
sorry,ik wil het wel goed doen maar heb simpelweg niet de ruimte om heel groot in te kopen en de voedingssupplementen (cosequin en doils artrosis) zijn ook al erg duur.
sevje heeft mij in 16 maanden al 3500,00 euro gekost en ik moet op de centjes gaan letten.
Door Juul
#1012853
Das niks om je voor te schamen, hoor. Ik heb ook een maandje carnibest gevoerd en ben toen gaan barfen, o.a. omdat het ook goedkoper was. Falco at 1.5 kilo per dag, en dat was met CB ook voor mij niet te betalen.

Ik zou gelijk geen brokken meer geven. Smuldier kun je prima in de supermarkt halen en daar hoef je dus niet zo'n grote voorraad van aan te leggen. Kivo is ook niet zo heel duur, das misschien ook een optie, of de mixen van Herby, ik weet niet waar je woont?
Je kunt best af en toe wat merken afwisselen. Tis toch ook een kwestie van proberen waar jou honden het het best op doen.
En als je toch 100 liter vriesruimte gaat aanschaffen, kun je af en toe ook een dagje barfen, misschien. Of de smuldier inderdaad af en toe aanvullen met iets wat er juist niet inzit. Vlees van wild, of iets dergelijks, alleen wordt het daar niet goedkoper van, als het daarom gaat.

Succes, Juul
Door Beppie1
#1012878
Ik haak gewoon even mee met Roza en de adviesen die gegeven worden..

De mixen van Herby, bedoel je daar de botmixen mee? Zijn die compleet, of moet je dat als vleesbot zien en dan nog verdeeld je % vlees en groeten toevoegen??

Ik heb een klein hondje....(of releatief klein qua gewicht) en heb gister de eerste herby spulletjes binnen gekregen. Tot nu toe kreeg ze vooral CB en smuldier in div uitvoeringen(Is prima gegaan trouwens). Regelmatig wat klein barfdingetjes.Nu gaan we langzaam de KVV mengen met het barfen en zien wel hoe het gaat. Haar ontbijt(eendenek) is heerlijk bevallen!

Ik lees dus nu aandachtig mee...
Door Nynke
#1012948
waar woon je Roza ??  Kivo is heel voordelig, is ook een compleet kvv. Ik weet niet precies waar hij allemaal levert, maar het bedrijf zit in de Hoeksche waard (geloof ik  :-\) ik geloof dat 48 kilo 52 euro kost.  Ander stuur je even een pb naar Ellen (Vanaalst) zij weet het precies  ::) ::)
Door roza
#1012996
[quote="Nynke F"]
waar woon je Roza ??  Kivo is heel voordelig, is ook een compleet kvv. Ik weet niet precies waar hij allemaal levert, maar het bedrijf zit in de Hoeksche waard (geloof ik  :-\) ik geloof dat 48 kilo 52 euro kost.  Ander stuur je even een pb naar Ellen (Vanaalst) zij weet het precies  ::) ::)
[/quote]
hee,dat is voordelig zeg,ik moet ongeveer 2 kilo p dag voeren denk ik, zou ik 50 kilo kwijt kunnen in een vriezer van 100 liter?
ik woon in zeeland maar moet regelmatig naar v/d meer in rotterdam om inkopen te doen voor de trimsalon,
de hoekse waard is maar een stukje verder.
Gebruikersavatar
Door kira
#1013011
Niets om je voor te schamen. CB is best prijzig, wij zijn daarom steeds meer gaan barfen en doen het nu met drie honden helemaal. Per dag per hond waren we 2,75 kwijt, nu, afhankelijk van wat en met wie we inkopen tussen de 1,33 en 1,66. Zelf hadden we van Smuldier meer nodig per dag (het is per pak wel goedkoper, maar we moesten meer gebruiken), dat kostte ons rond de 1,30 per hond. Misschien kun je met andere mensen mee inkopen waardoor je wel van grootverbruikprijzen kunt gebruik maken, misschien kun je ook nog diverse soorten kvv afwisselen (smuldier, rodi, kivo, ahv?). Volgens mij zit alle kvv makkelijk verpakt en kun je dan in een vriezer met 100 liter wel 50 kilo kwijt. Barf is wat onhandiger hier een daar, vanwege de vormen.

Oh en Beppie, de mixen van Herby zijn niet compleet. Weet niet welke je hebt genomen, maar zalm is 50 bot / 50 vlees. Van de andere kun je samenstelling wel ergens hier op de site vinden. Je moet dus wel zeg maar een combi maken met andere dingen.
Door sam123
#1013012
hallo allemaal,
ik woon in de hoeksche waard in strijen.
in s-gravendeel zit ook een dierenwinkel
verkoopt canibest en kivo.
volgens mij heet het dogsonline.
mijn westie eet ook smuldier compleet (pens variant
is ook bij ons in strijen te verkrijgen.
de vleescompleet in piershil(bij de spar.
wij kunnen het dus wel kopen.
ook de enkelvoudige hart kip enz.
ook als je van dordrecht of rotterdam komt is het een rechte weg.
dordrecht door de kiltunnel uiteraard.
rotterdam door de heinenoordtunnel.

ikzelf hoef dus geen voorraad in te slaan.
groetjes sylvia
Gebruikersavatar
Door nova
#1013032
Roza, al voordat ik wist, dat Bindi niet goed tegen de rijst kan die in CB zit, wist ik dat ik CB niet lang zou voeren, omdat het loeiduur is.
Ik heb ook de bakjes van Smuldier, en geloof het, maar ik kan 7 dozen smuldier (84 pakjes van 400 gr.) kwijt in een heel klein diepvriesje. Een opzetkasjte wat op een tafelmodel ijshast staat. Ik stapel de bakjes netjes op, een gewoon , een op de kop ernaast setten. Zo heb je geen ruimte verlies tussen de bakjes, de schuine kant van de bakjes sluit dan perfekt tegen elkaar aan.
Dus in een kist van 100 ltr, kun je vast heel wat kwijt, misschien ook wat barfspulletjes .
Beterschap met Seven
Gr
Door Beppie1
#1013177
[quote="kira"]
Oh en Beppie, de mixen van Herby zijn niet compleet. Weet niet welke je hebt genomen, maar zalm is 50 bot / 50 vlees. Van de andere kun je samenstelling wel ergens hier op de site vinden. Je moet dus wel zeg maar een combi maken met andere dingen.
[/quote]

Ik heb m niet genomen. Een kennis van mij heeft die altijd! En geeft het als compleet zeg maar... vandaar mn vraag

Nog eens bedankt he... wat een toestand  ;)
Aiji heeft genoten van haar eendenek vanmorgen jammie  :D
Door Lizzy
#1013454
Je kunt best overstappen op Smuldier maar ik zou zelf wel wat extra's geven (dat zou ik met elke KVV aanraden maar zeker ook met Smuldier). Ik zou een paar keer per week wat vleesbot geven. Want Smuldier bevat een calcium supplement en geen vleesbot. Bovendien moet je hond toch ook wat echts te eten hebben. Dus ik zou bijv. 1 keer per week eendennek of eendkarkas geven en dan 1 keer per week een vet visje zoals een sardientje en dan 2 keer per week een rauw eitje met schil en dan 1 keer per week iets van kipkarkas of konijnkarkas en dan 1 keer per week een spiervleesmaaltijd met wat groentemix of gekookte groente (tafelrestjes). Zo komt splinter wel door de winter en voor het geld hoef je het niet te laten, dit zijn geen dure dingen.
Door danielle1980
#1013532
ik denk dat je de berner 1 kilo per dag moet gaan geven, dat eten mijn honden ook zo gemiddeld.

mijn honden eten dat ook, smuldier dus.
ze eten ook barf.
kip is erg goedkoop, vleesmixen bij herby ook.
gewoon beetje rondkijken en af en toe wat extra andere dingen voeren.
veel wisselen is beste :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door