Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door angie69
#995162
Jack (engelse bulldog) kreeg vroeger 's ochtends frosti-fit en 's avonds iig 8 uur later chow dog brokken.
dat ging goed dus voor je hond kan je volgens mij best wel eens een dag ofzo brokken geven.
Als je het maar niet tegelijk met het kvv geeft en er 8 uur tussen zit.

Nu eet onze hond alleen nog maar kvv met een probiotica pilletje erover,
althans de inhoud van de pil.

Smuldier eet hij ook,
je kan alle rauwe varianten best afwisselen hoor,
anders dan bij brok.

Smuldier is niet mijn favoriet,
er zitten soms van die rare dingetjes in het voer  :-\
en onze hond doet het er na een paar dagen minder op,
meer ontlasting en niet zo vrolijk,

Liever geef ik carnibest maar om de kosten te drukken wisselen we het af.

Onze hond eet trouwens 400 a 500 gram per dag.
Hij wandelt wel elke dag een uurtje.

succes
Door lian
#996004
dus je mag verschillende merken kvv gewoon met elkaar afwisselen? Ja Carnibest zat ik ook aan te denken maar dat is in mijn woonplaats niet te verkrijgen...moet nog effe rond gaan zoeken!
Door lian
#996106
[quote="lian"]
dus je mag verschillende merken kvv gewoon met elkaar afwisselen? Ja Carnibest zat ik ook aan te denken maar dat is in mijn woonplaats niet te verkrijgen...moet nog effe rond gaan zoeken!
[/quote]
[quote="vanaalst"]
tuurlijk, lekker afwisselen.
als je maar niet verschillende merken met elkaar gaat mengen.
ellen
[/quote]
Nu weet ik het niet meer  ???
Mag je nu wel of geen verschillende merken afwisseln bijv. ene week carnibest, andere week smuldier
Gebruikersavatar
Door Angelique
#996148
[quote="lian"]
Nu weet ik het niet meer  ???
Mag je nu wel of geen verschillende merken afwisseln bijv. ene week carnibest, andere week smuldier
[/quote]

Alles mag, dat vooropgesteld.
Niet iedere hond reageert even goed op het wisselen van merken en voor die honden is het wellicht beter om alleen binnen één merk de smaakjes te wisselen. Persoonlijk zou ik liever ook de merken afwisselen, omdat ik liever niet op één (vreemd) paard wedt, maar dat is natuurlijk ieders zijn keuze.
Maar, als je zoals jij van plan bent om regelmatig extra barfdingetjes te geven, dan vervalt wat mij betreft de noodzaak om veel merken af te wisselen, want voor de broodnodige afwisseling en aanvullig zorg je dus zelf al. Gebruik je b.v. als basis de 2 complete versies van Smuldier en je geeft daarbij zelf een aantal dingen bij die daar niet inzitten dan zit je wat mij betreft een heel end goed.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#996160
ik bedoel dat je per maaltijd 2 verschillende merken niet moet doen, dus een beetje smuldier en bv carnibest en een beetje bibi bij elkaar in de bak en dan dat geven.
Tuurlijk is het goed om aftewisselen,deed ik hier ook met kvv.
2 dagen kivo, 2 dagen bibi, 2 dagen carnibest enz.
ellen
Door Bernard
#996231
[quote="vanaalst"]
ik bedoel dat je per maaltijd 2 verschillende merken niet moet doen, dus een beetje smuldier en bv carnibest en een beetje bibi bij elkaar in de bak en dan dat geven.[/quote]

Mijn vraag is dan: waarom is dat niet goed?
Ik kan me voorstellen dat als je meerdere merken door elkaar gooit ze ook daaraan wennen.
Verder kan ik er eigenlijk geen probleem in zien.......
Door lian
#996289
[quote="Angelique"]
Alles mag, dat vooropgesteld.
Niet iedere hond reageert even goed op het wisselen van merken en voor die honden is het wellicht beter om alleen binnen één merk de smaakjes te wisselen. Persoonlijk zou ik liever ook de merken afwisselen, omdat ik liever niet op één (vreemd) paard wedt, maar dat is natuurlijk ieders zijn keuze.
Maar, als je zoals jij van plan bent om regelmatig extra barfdingetjes te geven, dan vervalt wat mij betreft de noodzaak om veel merken af te wisselen, want voor de broodnodige afwisseling en aanvullig zorg je dus zelf al. Gebruik je b.v. als basis de 2 complete versies van Smuldier en je geeft daarbij zelf een aantal dingen bij die daar niet inzitten dan zit je wat mij betreft een heel end goed.

[/quote]

Ok ik snap hem!
Nog even een vraagje in KVV zit toch eigenlijk alles al? Omdat je het erover hebt om barf dingen erbij te doen wat niet in KVV zit.
Kan ik Barf er gewoon bij geven als extra en wat zou dat dan kunnen zijn???
Pff ik wordt gek van mezelf van al die vragen, jullie niet  :D
Door Lizzy
#996294
[quote="vanaalst"]
ik bedoel dat je per maaltijd 2 verschillende merken niet moet doen, dus een beetje smuldier en bv carnibest en een beetje bibi bij elkaar in de bak en dan dat geven.
Tuurlijk is het goed om aftewisselen,deed ik hier ook met kvv.
2 dagen kivo, 2 dagen bibi, 2 dagen carnibest enz.
ellen
[/quote]

Waarom zou dit niet kunnen? Als je hond er goed op reageert, zie ik geen reden om niet 2 merken in 1 bak te gooien?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#996369
[quote="lian"]
Ok ik snap hem!
Nog even een vraagje in KVV zit toch eigenlijk alles al? Omdat je het erover hebt om barf dingen erbij te doen wat niet in KVV zit.
Kan ik Barf er gewoon bij geven als extra en wat zou dat dan kunnen zijn???
Pff ik wordt gek van mezelf van al die vragen, jullie niet  :D
[/quote]

Er is een regeltje wat zegt dat als er van vit x zoveel en van mineraal Z zoveel in  een pakje hondenvoer zit dat je het als fabrikant dan "kompleet" mag noemen.  Aangezien er premixen van vitaminen/mineralen bestaan kun je dus van een prakje wat grotendeels uit orgaanvlees bestaat een wettelijk komplete maaltijd maken. Echter je voert dan dus een prakje orgaanvlees met een premix. Vergelijk dat voor jezelf met dagelijks een bord patat eten en dat vul je aan met een stevige multivitaminpil die de dagelijks aanbevolen hoeveelheid ruimschoots dekt. Zo eet je dan heel eenzijdig maar wel "kompleet" en ieder weldenkend mens zal kunnen indenken dat dit menu zich op den duur wreekt.
Wil je echter echt gezond voeren dan zal je voeding afwisseling nodig hebben. Een pakje Smuldier b.v. is hoofdzakelijk kip en rund of alleen rund en dat zou jij dan kunnen aanvullen met spiervlees, vis, een eitje, wat groenten een vleesbot enz. en dan het vlees het liefst van een andere diersoort als die al in je kvv zit, dus in dit geval anders dan rund of kip.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#996382
[quote="Lizzy"]
Waarom zou dit niet kunnen? Als je hond er goed op reageert, zie ik geen reden om niet 2 merken in 1 bak te gooien?
[/quote]
dacht dat dat altijd werd afgeraden, is mij een keertje verteld ??? ???
vondt het ook wel vreemd maar ging er eigenlijk vanuit dat dat dan minder goed zou zijn...
weer wat geleerd!
ellen
Door Beppie1
#998789
Ik voer op het moment alles 'door elkaar'(het blijft een shiba, en ze wil niet elke dag hetzelfde. Ook denk ik dat ze een kameel is, want ze eet de ene dag zich plofvol, en dan gerust 1-2 dgn niet!)

Wel per soort(of het laatste beetje smul, met een nieuwe rol CB)

Ik zou haar langzaam richting half Barf, half kvv willen hebben, maar meer dan wat nekjes/karkas en fijne botjes wil ze niet.
Ze kijkt ernaar, met geluk likt ze eraan...meer niet.
:offtopic2: Tips??

Maar als ik de kvv's heb, dan meng ik ze regelmatig(al probeer ik wel de complete bijeen te houden, en af en toe een solo kip ofzo)
Door Femke
#998822
[quote="Beppie1"]
Ik voer op het moment alles 'door elkaar'(het blijft een shiba, en ze wil niet elke dag hetzelfde. Ook denk ik dat ze een kameel is, want ze eet de ene dag zich plofvol, en dan gerust 1-2 dgn niet!)

Wel per soort(of het laatste beetje smul, met een nieuwe rol CB)

Ik zou haar langzaam richting half Barf, half kvv willen hebben, maar meer dan wat nekjes/karkas en fijne botjes wil ze niet.
Ze kijkt ernaar, met geluk likt ze eraan...meer niet.
:offtopic2: Tips??

Maar als ik de kvv's heb, dan meng ik ze regelmatig(al probeer ik wel de complete bijeen te houden, en af en toe een solo kip ofzo)
[/quote]


je mag de KVV's rustig mengen hoor, ook de niet-complete  ;)

Wat betreft het barfen: als ze dingen niet wil, gewoon het bakje na een kwartier weer weghalen en de volgende ronde hetzelfde weer geven.
Je zegt dat ze soms heel veel eet en soms niks. Krijgt ze gemiddeld gezien niet teveel, dat ze gewoon verzadigd is?
Hoe vaak per dag voer je?
Door Beppie1
#999124
2 keer per dag, het is een pup van 6 maanden, ong 9 kilo, en ze eet gemiddeld nog geen 200 gr kvv...
Is eerder te weinig dan teveel. Als ze eet dan eet ze tot ze vol is, maar niet tot ze overvol is.

En wat dat weghalen betreft...dat doen we al sinds ze in huis  is, maar ze eet het gewoon niet. Een nekje, dat gaat erin, een vleugeltje is al 'werk' en dat eet ze niet
Ze likt wel, kauwen vind ze heerlijk(kipkarkas eet ze trouwens wel) maar niet van zo een stuk ofzo...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door