Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#986173
Ik zou zo'n jong en buitengewoon kwetsbaar ding (normaal is het allemaal tenslotte niet) onder strikt DA-toezicht houden, zeker als ze weer stopt met eten of ook maar een grammetje afvalt. In jouw geval kun je je niet veroorloven dat ze eten overslaat. Desnoods de bak maar een paar uur laten staan hoor...

Ook zou ik haar voorlopige iedere dag ipv iedere week wegen. Van mij zou er geen gram meer af mogen.

Pap als bijvoeding lijkt mij ook een goed idee. Mij lijkt dat ze moet aansterken. Je moet omgekeerd echter wel oppassen dat ze ook niet ineens een geweldige inhaalslag gaat maken omdat dat niet goed is voor de botten. Normaal hoort ze 1 kg per week te groeien. Voorlopig zou ze waarschijnlijk wel iets meer mogen groeien, maar niet het dubbele of zo!

Gezien hetgeen ze echter al achter de rug heeft, zou ik bij de minste of geringste twijfel toch nog even met de DA contact opnemen.

Succes met je dotje!
Laatst gewijzigd door Barbara78 op di 17 jun 2008, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nisha
#986344
Ik vrees dat ze toch ouder is dan 8 a 9 weken, sinds ze beter is doet ze niets anders dan overal aan knabbelen, voor zover ik me dat nog herinner doen pups dit toch nog niet op 8 weken, moet haar om de 5 tellen corigeren omdat ze met kleding en schoenen gaat lopen, leuk omdat ik weet dat alles goed is  ;D

Nog altijd eet ze god en woog gisteren 3.6, zal ze vanavond nog eens wegen.

vanmorgen om 6 uur wakker en pas nu is slaap evallen, tis half 8

sonja
#986558
Ehm... ik zit net ergens aan te denken.

Als dat zon lekkere broodfokkert is geweest en je pup nog echt 8/9 weken is lijkt het erop dat ie gewoon niet eens afgespeent(of hoe heet dat ook weer?) is, of ben ik gek?

Misschien is ie dus gewoon zo van de moeder afgerukt en meegegeven en dan krijg je echt dit soort dingen lijkt me. Zonder meer DA tijd lijkt me en als de pup echt niets wil, toch maar eens pup melk in een flesje ofzo proberen met hooguit een heel zacht en fijn hapje.

Het kan trouwens zijn dat dit een domme opmerking is, heb niet het hele draadje gelezen.....
Door nisha
#987261
Het eten is wisselvallig, de ene dag eet ze 3 plakken op een dag verspreid en de dag erna amper 1 plak, ze komt stilletjesaan bij, weegt nu rond de 3.8 kilo, maar haar gedrag is wel erg erop vooruit gegaan, heel speels, staan blaffen als je haar streng toespreekt en bedraagt zich zoals een jonge gezonde pup zich moet gedragen en weet al zo dat iedereen hier veel te veel gaat toelaten, inclusief ik, omdat we allemaal zo blij zijn dat ze beter is en geneigt zijn haar te laten doen. :)

ze is nu lekker bezig aan een mergpijpje, een echte dus, niet van die kleine in zakjes, en vind het blijkbaar lekker.

Denk dat het allemaal nu in orde is, alleen nog wat groeien en verdikken

sonja
Door poohbeertje52
#987265
:daisy: ben hardstikke blij voor je son gaat vast elke dag beter en ze is dus al aangekomen moet je eens kijken over 1maand ken je haar kwa gewicht niet meer terug  ;D ;D ;)
#987276
[quote="son"]
Het eten is wisselvallig, de ene dag eet ze 3 plakken op een dag verspreid en de dag erna amper 1 plak, ze komt stilletjesaan bij, weegt nu rond de 3.8 kilo, maar haar gedrag is wel erg erop vooruit gegaan, heel speels, staan blaffen als je haar streng toespreekt en bedraagt zich zoals een jonge gezonde pup zich moet gedragen en weet al zo dat iedereen hier veel te veel gaat toelaten, inclusief ik, omdat we allemaal zo blij zijn dat ze beter is en geneigt zijn haar te laten doen. :)

ze is nu lekker bezig aan een mergpijpje, een echte dus, niet van die kleine in zakjes, en vind het blijkbaar lekker.

Denk dat het allemaal nu in orde is, alleen nog wat groeien en verdikken

sonja
[/quote]

Fijn dat het nu zo goed gaat!

Ik zou geen mergpijp geven, erg hard. Ik zou net als 'vanaalst' kippennek ofzo geven. En zo krijgt ze ook nog extra voedingsstoffen binnen.
#987413
Fijn dat het alweer veel beter gaat :)
Mergpijpje idd laten staan, is erg hard én het merg is super vet, dus kans dat ze aan de slinger gaat en dan ben je zo weer die kilo's kwijt!!

Als je graag wil dat ze  merg eet, dan kan je er wat uitschrapen en door het eten doen (maar wel een klein beetjes dan)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door