Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door crutz
#997237
[quote="Nitus"]
Hai Barbara, door het quoten van jou bericht lijkt het alsof ik van mening verschil met jou, maar dat was dus niet de bedoeling. Sorry. Onderstaande is ook niet speciaal aan jouw gericht ;) (maar je mag natuurlijk wel reageren)

Ik snap gewoon niet hoe iemand die al zo lang lid is van BP en regelmatig meeleest en in het verleden ook regelmatig postte (in de bar) op deze manier een hond aanschaft. ??? Of die pup nu voor de zoon is aangeschaft of niet, dat maakt mij niet uit, ze was er bij en deed eraan mee. En daar kan ik ZO BOOS over worden. Op deze manier worden die broodfokkers in stand gehouden en dan daarna het adres doorgeven aan het meldpunt broodfok ...  ja m'n neus... zo van ich hade es nicht gewusst... ik was mijn handen in onschuld.
Nee, sorry... Son heeft hier bewust aan meegewerkt in ik vraag me dan af: WAAROM??
[/quote]

dat is dus ook een vraag die ik in haar topic op het hondenforum hierover heb gesteld, waarom iemand die al een aantal jaren in hondenforumland mee leest nog de fout begaat een broodfokpupje uit oostblok landen aan te schaffen...

heb daar geen antwoord meer op gehad, sterker nog, er wordt daar niet meer gereageerd, dus bijdeze nogmaals de vraag zoals hierboven...
#1002549
[quote="crutz"]
...fout begaat een broodfokpupje uit oostblok landen aan te schaffen...
[/quote]

Fout?

De pup in de prut laten zitten met ontstekingen en kennelhoest was goed geweest volgens jou????

Tuurlijk vind ik ook dat broodfok niet deugd, maar die honden kunnen er ook niets aan doen hoor, die fokkers moesten ze eens keihard aanpakken.
#1002557
[quote="Henk en Donja"]
Fout?

De pup in de prut laten zitten met ontstekingen en kennelhoest was goed geweest volgens jou????

Tuurlijk vind ik ook dat broodfok niet deugd, maar die honden kunnen er ook niets aan doen hoor, die fokkers moesten ze eens keihard aanpakken.
[/quote]

Dat is nou precies waar de hele broodfok op draait, op de mensen die dat ene pupje willen "redden" omdat ze het zo zielig vinden. Voor dat ene pupje wat verkocht is, worden de week erna weer 10 nieuwe slachtoffertjes aangevoerd.
#1002563
Ja, fout ja. Het is precies zoals Natasja schrijft. Hoe hard het ook klinkt. En trouwens, als je een beetje serieus bent : ga je al niet bij zo'n "fokker" kijken en kom je dus ook niet in de gelegenheid. Gewoon 1000 mijl vandaan blijven, van zulke hufter-fokkers. Dat helpt.
#1002580
idd Natasja en Lizzy, dat is precies hoe ik het bedoelde....

helaas is het een feit dat de broodfokkers draaien op mensen die het niet over hun hart kunnen verkrijgen om een zielig ziek pupje te laten zitten....DAT is de reden dat die fokkers nog bestaan....zij krijgen bestaansrecht door dat soort mensen...
Door Do
#1002671
[quote="Henk en Donja"]
Fout?

De pup in de prut laten zitten met ontstekingen en kennelhoest was goed geweest volgens jou????

Tuurlijk vind ik ook dat broodfok niet deugd, maar die honden kunnen er ook niets aan doen hoor, die fokkers moesten ze eens keihard aanpakken.
[/quote]
hoe hard en erg en trurig dat is zou dat toch het beste zijn
als de puppies niet verkocht worden verdinen ze niks en zullen ze wat anders gaan zoeken
bloembollen bv
#1002678
[quote="crutz"]
idd Natasja en Lizzy, dat is precies hoe ik het bedoelde....

helaas is het een feit dat de broodfokkers draaien op mensen die het niet over hun hart kunnen verkrijgen om een zielig ziek pupje te laten zitten....DAT is de reden dat die fokkers nog bestaan....zij krijgen bestaansrecht door dat soort mensen...
[/quote]

Nah, het gros draait toch meer op die mensen die vandaag besluiten een rashond te nemen en die er dan morgen eentje moeten hebben, het liefst voor weinig natuurlijk en als het goed gaat hoor je niemand meer en als het fout gaat dan weten ze ineens precies te vertellen wat er allemaal fout was en bleken ze ineens de redders in nood voor het pupje en wisten ze zogenaamd van niks.
#1002811
[quote="Angelique"]
Nah, het gros draait toch meer op die mensen die vandaag besluiten een rashond te nemen en die er dan morgen eentje moeten hebben, het liefst voor weinig natuurlijk en als het goed gaat hoor je niemand meer en als het fout gaat dan weten ze ineens precies te vertellen wat er allemaal fout was en bleken ze ineens de redders in nood voor het pupje en wisten ze zogenaamd van niks.
[/quote]

Weet je, ik denk dat de meeste mensen op deze wijze bij zo'n hufterfokker terecht komen. Op zaterdag bedenken ze "gut, leuk zo'n bennen senner (of tjiewaawaa of Rotwijler, of vul maar in), die willen we ook". Ze kijken op Internet, zien hoe duur zo'n pup gemiddeld kost bij een normale fokker en kopen van schrik de Telegraaf op zoek naar wat goedkopers. Of, als ze hier nog niet afschrikt zijn: bellen een paar fokkers. Waar ze te horen krijgen dat ze op de wachtlijst moeten. Of dat er geen pups zijn. En dus gaan ze alsnog rap een Telegraaf kopen. Want de pup MOT er wel dat weekend komen. Ze komen bij de hufterfokker aan, zien daar een zielig ziek beesie, vinden het zielig en kopen het. En als het dan fout gaat en puppy wordt ziek: gaan ze janken en mekkeren. Want gut, dan hebben ze ineens het pupje gered van die afschuwelijke fokker (die zich te barsten lacht dat mensen er weer ingetrapt zijn en voor de 4de keer een 2 jarige moeder zwanger laten worden, om dit soort mensen van pups te voorzien).
#1002910
[quote="son"]
Ze heeft weer een antibiotica spuit gekregen en heeft kennelhoest, nu dat weer, blijft al duren >:(
weegt 4.2 kilo, eet redelijk maar toch nog altijd niet zoals het hoort, gisteren denk maar 100 gram of zo, veel te weinig weer, en binnen 2 weken gaan ze op reis, vrees dat ze niet mee zal kunnen, heb al wel een vriendin die haar wil verzorgen, ik zie haar erg graag maar soms denk ik, had ik het maar nooit gedaan, niet zozeer om de kosten hoor, maar omdat eigenlijk dit pupje van mijn zoon en zijn vriendin is en ze niet voldoende haar de verzorging bieden die ze nodig heeft, mijn man zegt dan, laat ze het zelf oplossen, maar wat moet ik dan doen, pup maar laten lopen!, ze zijn erg veel weg, willen niet dat pup te veel hier zit, maar vanacht lag het in de tuin, hadden de deur van ons huis dichtgedaan en die van hen opgelaten, grens aan de tuin, dus pup kan niet weg, maar omdat ze niet binnenkon is ze waarschijnlijk in de tuin gaan liggen, in plaats van bij hen in huis, vanmorgen voelde koud aan, op zo'n momenten denk ik, geef ze vlug aan mij, ze slapen tot 10 uur en laten haar gewoon doen, vergeten te voeden of medicatie te geven, kan dit niet aanzien maar bijna alles komt op mij terecht en het is wel zwaar, 2 volwassen honden, een pup, huishouden en werken en dan zelf pas ontdekt te hebben dat ik een discus hernia heb en eigenlijk niet te veel mag doen.


[/quote]

Sorry hoor, maar zou je die zoon van jou en zijn lief niet eens een verschrikkelijke schop onder zijn kont geven.
Ik denk als ik dit zo lees dat dit pupje beter af is bij wat meer verantwoorde mensen.

Verder zeg ik maar niet veel meer over want dit soort berichten maken me echt heel erg pissig, eerst te beroerd om een normaal bedrag te betalen bij een verantwoorde fokker en dan een pup die al meer dood dan levend is geweest gewoon buiten laten liggen. Ik heb er echt geen woorden voor.
#1002912
[quote="Henk en Donja"]
Fout?

De pup in de prut laten zitten met ontstekingen en kennelhoest was goed geweest volgens jou????

Tuurlijk vind ik ook dat broodfok niet deugd, maar die honden kunnen er ook niets aan doen hoor, die fokkers moesten ze eens keihard aanpakken.
[/quote]

Ja....
klinkt misschien hard maar zolang mensen die pups blijven kopen om welke reden dan ook blijf je dit in stand houden. Jij vind het dus zielig om zo'n pupje daar te laten zitten maar vind het dus niet zielig dat doordat jij dat pupje meeneemt de moeder van die pups direct weer gedekt wordt omdat haar pups zo goed verkopen ze vaak na zoveel nesten wordt afgemaakt. En dat je weer ruimte hebt gecreeerd voor het volgende zielige pupje.
#1002981
Het spijt me dat ik zo laat reageert, ze is meegeweest,  vorige donderdag zijn we nog even langst de dierenarts geweest en hij zei dat het ging, ik heb al even niet meer meegelezen omdat het wat de verkeerde richting opging en heb geen zin me dik te maken in mensen die betweterig zijn, bedankt voor de steun van sommige, heb gezien dat mijn topic erg lang is wat wel beetje raar is, ze weegt ondertussen 8 kilo, al flink gegroeid en erg actief en speels, dat is het voornaamste
#1002984
ik denk dus niet dat mensen betweterig zijn. hier worden meningen gegeven en ze maken zich gewoon zorgen om de pup. als er dan niet meer gereageert word gaan mensen ook anders denken :-\

gelukkig is de pup weer gegroeit
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door