Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door margreet
#7249
Hoi Paul of iedereen die me raad kan geven.
We gaan van de week met vakantie en kunnen dus niet voor 15 dagen bibi meenemen, welk merk is een goed alternatief en weet iemand dan ook hoeveel ik hiervan moet voeren???
Onze oudste krijgt nu 300 gram ze weegt 40 kilo en moet dus een beetje afvallen.Onze jongste krijgt 700 gram weegt ook 40 kilo en ziet er nog te mager uit.
Ze verkopen in de dierenwinkel op mijn vakantiebestemming wel duck.
Groetjes Margreet
Door diana
#7251
ik zou ff kijken of je bibi in de buurt van je vakantiebestemming kan krijgen anders geef je toch gewoon duck.
denk dat dat beter is dan 2 weken op brokken zetten.
Door margreet
#7252
Hoi Angelique
We gaan naar den brielle dat is wel maar 20 kilometer vanaf hoogvliet maar ik dacht als het niet nodig is en er is een goede vervanging dan hoef ik niet iedere dag heen en weer.
Natuurlijk!!!!!!ga ik niet over op brok
Door Angelique
#7253
Dan kun je toch ook om de paar dagen gaan. De meeste huisjes oid hebben wel een vriesvakje.
Door margreet
#7254
In het vriesvak van onze tourcaravan past nog geen kilo bibi en met dit warme weer durf ik het niet al te lang te bewaren
Door diana
#7255
dat is dan denk ik geen optie.
in de koelkast kan je het 2 dagen geven.
meer ook niet.
nou ik zou dan voor duck kiezen , maar nu alvast proberen hier lustte lady het destijds niet.
Door Nelly
#7256
Zou ik ook doen, Duck geven en nu al beginnen, kunnen ze al aan het verschil wennen ::)
dat is dan denk ik geen optie.
in de koelkast kan je het 2 dagen geven.
meer ook niet.
nou ik zou dan voor duck kiezen , maar nu alvast proberen hier lustte lady het destijds niet.
Door Paul_Barte
#7257
Lana,
Zou inderdaad Duck geven en ze eventueel een keertje een weekendje verwennen door naar Hoogvliet te rijden  ;D  ;D  ;D

Hou er rekening mee dat ze van Duck veel meer eten als van de Bibi en inderdaad zoals Diana al aangeeft kun je het het beste even uitproberen als je nog thuis bent!!

De hoeveelheden die je nu geeft aan je honden zou eerlijk gezegd ook niet de hoeveelheid zijn die ik zou geven.
Een hond van dat gewicht heeft ongeveer 800 gram Bibi per dag nodig. (20 gram per kilo hond per dag).
Dat je ene hond te mager blijft is dan ook niet zo gek...of bijvoeren met iets anders of de hoeveelheid Bibi verhogen naar 1 kg tot deze op gewicht is.

300 gram voor een hond van 40 kilo is erg weinig ook al is je hond te dik. Ik weet niet wat je nu voert maar zou minimaal 1 pond per dag geven en dan de Bibimix of aamvullen met groenten en andere niet dikmakers!!
Door Nelly
#7258
Fyto bijvoorbeeld :). Had er eigenlijk niet zo op gelet, maar klopt dat?  een hond van 40 kg. die 300 gr. bibi krijgt? Da's wel héél weinig, zelfs voor een hond die moet afvallen, toch? Die loopt toch de hele dag te verrekken van de honger? Of zit ik nou helemaal fout ???
Lana,
Zou inderdaad Duck geven en ze eventueel een keertje een weekendje verwennen door naar Hoogvliet te rijden  ;D  ;D  ;D

Hou er rekening mee dat ze van Duck veel meer eten als van de Bibi en inderdaad zoals Diana al aangeeft kun je het het beste even uitproberen als je nog thuis bent!!

De hoeveelheden die je nu geeft aan je honden zou eerlijk gezegd ook niet de hoeveelheid zijn die ik zou geven.
Een hond van dat gewicht heeft ongeveer 800 gram Bibi per dag nodig. (20 gram per kilo hond per dag).
Dat je ene hond te mager blijft is dan ook niet zo gek...of bijvoeren met iets anders of de hoeveelheid Bibi verhogen naar 1 kg tot deze op gewicht is.

300 gram voor een hond van 40 kilo is erg weinig ook al is je hond te dik. Ik weet niet wat je nu voert maar zou minimaal 1 pond per dag geven en dan de Bibimix of aamvullen met groenten en andere niet dikmakers!!
Door sylvia
#7259
Hoi Lana,in de buurt van zundert hebben ze heel mooie campings en zit je handig gesitueerd bij een carnibest verkoop punt ;D ;D ;D

Hoi Angelique
We gaan naar den brielle dat is wel maar 20 kilometer vanaf hoogvliet maar ik dacht als het niet nodig is en er is een goede vervanging dan hoef ik niet iedere dag heen en weer.
Natuurlijk!!!!!!ga ik niet over op brok
Door diana
#7260
weinig zeg!
ik geef lady die ooit 37 kilo woog nu netjes op 32 blijft schommelen 1 pond carnibest per dag.
1 dag in de week alleen kruidenmix noem ik het maar .
1 dag in de week carnibest light.
op de bottendagen krijgen ze allebei 1 pond light.
boy krijgt [weegt 36 kilo] iets meer dan een pond hij heeft 1 1/2 pond per dag nodig.
en dat houdt ik in de koelkast makkelijk goed tot de volgende dag.
zoals ik al zei ben ik ooit met duck begonnen , maar lady lustte het niet.
ahv wel.
rodi hebben ze ook overal, maar van al die soorten moet je echt meer voeren dan van de bibi of carnibest.
Door margreet
#7261
Iedereen bedankt voor de reacties.
Paul je schrijft ik weet niet wat je nu voert, wat bedoel je daarmee???ik schreef toch dat ik 300 gram bibi voer, dus ik begrijp je vraag niet helemaal.
Ik zal ook wat groentes bij gaan voeren misschien krijgt ze wel te weinig om af te vallen dat hoor je bij mensen ook wel eens dat ze niet afvallen omdat ze te weinig eten.
Verder denk ik toch dat ik maar eens in de drie dagen naar Hoogvliet fiets , ze zijn nu eenmaal aan bib gewend en van de andere merken moet ik toch weer meer gaan voeren.
Door ine
#7262
hoi margreet, bel even naar knuffel & co en vraag of je een stukje diepvries mag huren voor de periode, dat je daar bent!!
marian is niet zo moelijk!!
kun je misschien zelfs voor je hele vakantie stallen!! ;D ;D
Door Paul_Barte
#7263
Lana, ik bedoelde eigenlijk 'buiten de Bibi om' maar ik was inderdaad niet duidelijk  :)

Nogmaals 300 gram is te weinig voor een hond van 40 kg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door