Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Truus
#102439
[quote="202spots"]
Nee Truus,ik weet het niet hoor,ik heb nog nooit versvleesvanwelkmerkdanook gezien.
Maar bietjessap is rood en 't is natuurlijk,dus kan toch?
Wanneer ik bietjes door de groentemix doe dan is alles gelijk rood....rooie kool ook eigenlijk,maar biet/sap was het eerste waar ik aan moest denken.
[/quote]

Ja dat zou inderdaad kunnen Dory maar dan snap ik niet waarom het ene merk dit wel en het andere merk niet niet zouden doen.
Het ziet er WEL beter uit n.l.
Een reden waarom de koper dit eerder zou gaan kopen?
Door 202spots
#102441
Staat er op de verpakking dat het "natuurlijke" kleurstof heeft??? Of staat erop dat het bietjes bevat?
ALS dit er door gedaan word,dan zal het waarschijnlijk wel alleen om de aantrekkingskracht te doen zijn.
En er word dan gedacht dat
"Wat er mooi uit ziet zal wel betere kwaliteit zijn" toch ???
Dus misschien 'n goeie verkoop strategy???
Bietje/sap is trouwens helemaal niet ongezond of zo hoor ;)
Door Truus
#102444
[quote="202spots"]
Staat er op de verpakking dat het "natuurlijke" kleurstof heeft??? Of staat erop dat het bietjes bevat?
ALS dit er door gedaan word,dan zal het waarschijnlijk wel alleen om de aantrekkingskracht te doen zijn.
En er word dan gedacht dat
"Wat er mooi uit ziet zal wel betere kwaliteit zijn" toch ???
Dus misschien 'n goeie verkoop strategy???
Bietje/sap is trouwens helemaal niet ongezond of zo hoor ;)

[/quote]

Ik koop het in groot verpakking en er staat niks op, heb even op de site gekeken en niets over "natuurlijke kleurstoffen. Dit vlees ziet er dan ook grijs uit en niet zo smakelijk als een ander merk wat ik deze week eens kocht.
Ik zal eens op andere site's kijken...als ze het al vermelden tenminste ;)
Door Nelly
#102450
Truus, ik denk dat de merken die er wat roder uitzien meer orgaanvlees in hun product verwerken. Dus dan moet je denken aan lever, nier, long. Dat ziet er roder uit dan spiervlees, maar heeft minder voedingswaarde ::) :-\
Door 202spots
#102451
Nelly!!! DAT zal het wel wezen denk ik!!!
Wanneer je stukjes rood ziet dat tussen andere kleuren rood (en wit van de vet) zit,dan zal het wel orgaan wezen.
Wanneer ALLES dezelfde kleur heeft.....dan zit er wat anders doorheen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#102452
[quote="Nelly"]
Truus, ik denk dat de merken die er wat roder uitzien meer orgaanvlees in hun product verwerken. Dus dan moet je denken aan lever, nier, long. Dat ziet er roder uit dan spiervlees, maar heeft minder voedingswaarde ::) :-\
[/quote]

Ja hoor, en al het spiervlees is grijs ofzo. Wel vreemd, maar bij mij slager ziet al het vlees rood en niet grijs.
Wat suggereer je toch weer rare dingen.

Waarschijnlijk jagen ze die hamburgers te hard door de vriestunnel en is het vlees bekant gevriesbrand dat het er grijs van ziet.
Door Truus
#102453
[quote="Nelly"]
Truus, ik denk dat de merken die er wat roder uitzien meer orgaanvlees in hun product verwerken. Dus dan moet je denken aan lever, nier, long. Dat ziet er roder uit dan spiervlees, maar heeft minder voedingswaarde ::) :-\
[/quote]

Mmmm dat klinkt wel logisch ja.
Maar dat zou betekenen...hoe roder en smakelijker het eruit ziet,...hoe minder voedzaam .
Door Truus
#102456
[quote="Angelique"]
[quote="Nelly"]
Truus, ik denk dat de merken die er wat roder uitzien meer orgaanvlees in hun product verwerken. Dus dan moet je denken aan lever, nier, long. Dat ziet er roder uit dan spiervlees, maar heeft minder voedingswaarde ::) :-\
[/quote]

Ja hoor, en al het spiervlees is grijs ofzo. Wel vreemd, maar bij mij slager ziet al het vlees rood en niet grijs.
Wat suggereer je toch weer rare dingen.

Waarschijnlijk jagen ze die hamburgers te hard door de vriestunnel en is het vlees bekant gevriesbrand dat het er grijs van ziet.
[/quote]
:o Is niet te hopen...gevriesbrand vlees ::) ;D.
Door Nelly
#102459
[quote="Angelique"]
[quote="Nelly"]
Truus, ik denk dat de merken die er wat roder uitzien meer orgaanvlees in hun product verwerken. Dus dan moet je denken aan lever, nier, long. Dat ziet er roder uit dan spiervlees, maar heeft minder voedingswaarde ::) :-\
[/quote]

Ja hoor, en al het spiervlees is grijs ofzo. Wel vreemd, maar bij mij slager ziet al het vlees rood en niet grijs.
Wat suggereer je toch weer rare dingen.

Waarschijnlijk jagen ze die hamburgers te hard door de vriestunnel en is het vlees bekant gevriesbrand dat het er grijs van ziet.
[/quote]Is maar een suggestie hoor :-\ Je hoeft niet gelijk te bijten... :P
Door Nelly
#102461
[quote="Nelly"]
quote author=Angelique link=board=5;threadid=4427;start=15#msg102452 date=1085690963]
[quote="Nelly"]
Truus, ik denk dat de merken die er wat roder uitzien meer orgaanvlees in hun product verwerken. Dus dan moet je denken aan lever, nier, long. Dat ziet er roder uit dan spiervlees, maar heeft minder voedingswaarde ::) :-\
[/quote]

Wat suggereer je toch weer rare dingen.

[/quote]Is maar een suggestie hoor :-\ Je hoeft niet gelijk te bijten... :P
[quote][/quote]
Door Nelly
#102467
Nelly schreef: Is maar een suggestie hoor :-\ Je hoeft niet gelijk te bijten... :P
Hoezo suggereer ik "weer" rare dingen? ??? Ik ben me niet bewust dat ik hier al eerder heb gereageerd, laat staan rare dingen heb gesuggereerd?
Door Lizzy
#102500
Bij mijn weten is men verplicht het gebruik van kleurstoffen (ook natuurlijke) te vermelden. En ook natuurlijke kleurstoffen hebben een E nummer.

Maar ik vind de rund + groentenburgers van Rodi ook wel een beeeeeetje raar kleurtje hebben hoor....! Ik zou me voor kunnen stellen dat ze er inderdaad diverse rundonderdelen in verwerken EN wat groentes in doen ala paprika ofzo. Dan denk ik dat je deze kleur wel kunt bereiken, op een natuurlijke manier?

Die grijze burgers zijn waarschijnlijk inderdaad grijs door de aanwezigheid van pens. En misschien nog meer onderdelen die de grijze kleur veroorzaken?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 27 mei 2004, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door