Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#953342
[quote="Jade"]
Even dan een vraagje over de lever.
Ik heb die sinds gisterenavond 11 uur in de oven.
Hij is aardig mooi droog geworden.
Alleen, als ik erin knijp voel ik dat het van binnen nog zacht is en als ik het uit elkaar trek/scheur, dan is het dus nog nattig van binnen. MOet dit? Of moet het door en door droog zijn?
[/quote]

je kunt ze zo prima gebruiken hoor, dikke kans dat je hond ze zelfs nog lekkerder vindt.
Alleen.....ik zou ze in een bakje in de vriezer bewaren, want als ze niet helemaal droog zijn dan kunnn ze erg gauw bederven  ;)
#953458
[quote="Jade"]
Ben net terug uit Duitsland. Heb een droger gekocht. Jippie!! Ga dadelijk het plakkerige laagje er nog afdrogen en dan gedeeltelijk invriezen!
[/quote]

Wat goed joh !!!!  Wat voor plakkerig laagje  :-\ :-X  ??? ???
#953516
Ik heb vandaag de spieringen gedroogd, en volgens mij is dit de ultieme beloningssnack  :). De dallies gingen uit hun respectievelijke platen voor de vissies! Je moet wel de afzuigkap op standje hoog zetten...  :-X Maar als ze klaar zijn, ruiken ze niet sterk meer.
#953945
[quote="Nynke F"]
Goeie tip Judih !!! Op welke temp. stond de de oven ??? Hoe lang heeft het gedroogd ??
[/quote]

Ik had de heteluchtoven op 80 graden en ik denk dat ze er een uur of zes in hebben gestaan. Mag volgende keer wel iets korter, want nu worden ze vrij snel tot gruis hebben we inmiddels gemerkt...  >:(
#953985
[quote="Judith van Sam"]
Ik had de heteluchtoven op 80 graden en ik denk dat ze er een uur of zes in hebben gestaan. Mag volgende keer wel iets korter, want nu worden ze vrij snel tot gruis hebben we inmiddels gemerkt...  >:(
[/quote]
50 graden is(net als met een droogmachine) de allerbeste temperatuur om te drogen,dan blijven vrijwel alle gezonde voedingsstoffen in het vlees behouden  ;)
De oven op een heel klein kiertje openzetten geeft een nog veel beter droog resultaat.
#955338
Ik wist niet dat vlees drogen voor de hondjes zo leuk was  ::)
Ik ben vandaag ff naar de AH gegaan en ik heb runderlappen en kalkoenfilet gehaald en dit ga ik nu dus drogen, ik ben benieuwd wat ze er van vinden :)
#955533
[quote="Laura2004"]
Ik wist niet dat vlees drogen voor de hondjes zo leuk was  ::)
Ik ben vandaag ff naar de AH gegaan en ik heb runderlappen en kalkoenfilet gehaald en dit ga ik nu dus drogen, ik ben benieuwd wat ze er van vinden :)
[/quote]

Hoezo verwennen  ::) ::) ::) ::)              ;)
Door Jade
#955886
[quote="Nynke F"]
Wat goed joh !!!!  Wat voor plakkerig laagje  :-\ :-X  ??? ???
[/quote]

Nou, het was nog niet helemaal droog vanuit de oven! Dus nog even nagedroogd in de machine  ;D

Oh jongens, ik ben zo blij met dat ding!
En mijn doggies ook!
Stel je voor zeg, een heel gezin gelukkig door zo'n droger! En het was ook nog een koooooooooooopje!  ;)
#955899
[quote="Jade"]
Nou, het was nog niet helemaal droog vanuit de oven! Dus nog even nagedroogd in de machine  ;D

Oh jongens, ik ben zo blij met dat ding!
En mijn doggies ook!
Stel je voor zeg, een heel gezin gelukkig door zo'n droger! En het was ook nog een koooooooooooopje!  ;)
[/quote]

Een barferhand is gauw gevuld  ;D ;D ;D
#955986
Ik ga steeds meer twijfelen een droger te kopen
Nu droog ik in de oven, en het gaat op zich goed, maar toch :-\

Dat de hond er blij mee is, blijkt wel,....
Nadat ik div dingen gedroogd had, wilde ze ineens haar CB  niet meer  ;D
#955990
Ik denk er dus ook serieus over om een droogmachine te kopen, maar ik vraag me af hoelang het in zo'n apparaat duurt voordat het goed droog is, want als het net zo lang duurt als in de over zie ik er het nut niet zo van in, het zorgt dan alleen maar voor meer rommel in mijn huis.
#956758
[quote="Laura2004"]
Ik denk er dus ook serieus over om een droogmachine te kopen, maar ik vraag me af hoelang het in zo'n apparaat duurt voordat het goed droog is, want als het net zo lang duurt als in de over zie ik er het nut niet zo van in, het zorgt dan alleen maar voor meer rommel in mijn huis.
[/quote]

Hoi Laura, ik vind de voordelen van een droogmachine dat je er meestal meer op/in kwijt kunt dan in de oven, en dat je hem in de schuur kan zetten om de lucht niet in huis te hebben.

Ik ben er onwijs blij mee  :D :D :D :D

[quote="Beppie1"]
Ik ga steeds meer twijfelen een droger te kopen
Nu droog ik in de oven, en het gaat op zich goed, maar toch :-\

[/quote]

Je moet even goed zoeken Beppie, ik heb hier op BP al een keer gelezen dat iemand er eentje in Duitsland gekocht heeft voor maar € 15,- !!
#956784
[quote="Nynke F"]
Hoi Laura, ik vind de voordelen van een droogmachine dat je er meestal meer op/in kwijt kunt dan in de oven, en dat je hem in de schuur kan zetten om de lucht niet in huis te hebben.

Ik ben er onwijs blij mee  :D :D :D :D

[/quote]
Ok, kijk dat maakt het erg aantrekkelijk! Ik vind dat er in de oven idd heel weinig past, om een potje vol te krijgen moet ik 4 keer vlees drogen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door