Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door keetje
#944921
Keetje krijgt nu sinds een tijd kvv met groenteprutje en gekookte aardappelen.
Ze eet alles met smaak maar ik vind dat ze magerder begint te worden. Ze mag, denk ik wel iets meer eten maar dan zit ik met de verhoudingen (muts :-[)
Ze krijgt nu 300 gram kvv,
                    60 gram groentemix,
                      40 gram aardappelen.
Ze moet dus eigenlijk iets meer voer, maar moet ik nu de kvv verhogen of de aardappelen en groentemix of alles.?

Of moet ik gewoon 75%vlees, 15%groentemix en 10%aardappelen geven. (klinkt erg logisch maar ik ben een onzekere muts en ben bang dat ze dan een verkeerde verhouding krijgt, dit ivm haar nieren.

Dan kom ik ik op 400 gram vlees, 80 gram groentemix en 55 gram aardappelen. (afgerond)

Goed?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#944922
Waarom geef je haar aardappelen en groentemix?

Ik zou haar gewoon 400 gram kvv geven. Denk namelijk niet dat een hond aankomt van groentemix en aardappels. :-\
Door Brecht
#944926
mag ik vragen waarom je aardappelen voert? Ik zou als ze te mager word alleen de kvv verhogen. als je complete kvv voert heb je zover ik weet niets met percentages te maken of is dit vanwege haar nieren dat  je groentemix en aardappelen erbij voert?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#944931
[quote="keetje"]
Keetje heeft een verminderde nierfunctie.
[/quote]
OK wist ik niet. Tja... dan kan ik je weinig raad geven. Zou zelf idd geneigd zijn meer vlees te voeren, maar of dat mag met een verminderde nierfunctie....
Door keetje
#944937
Ik heb dit probleem een tijdje geleden hier voorgelegd en kreeg ook van Lizzy de raad om aardappelen en groentemix te gaan geven. (mijn dierenarts had alleen aardappelen geadviseerd.)
Ik weet niet of het lukt om hier een link te plaatsen naar het betreffende onderwerp, ben een beetje een digibeet.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg913367

Geloof dat het gelukt is, misschien is het nu wat duidelijker. :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#944941
[quote="keetje"]
Keetje krijgt nu sinds een tijd kvv met groenteprutje en gekookte aardappelen.
Ze eet alles met smaak maar ik vind dat ze magerder begint te worden. Ze mag, denk ik wel iets meer eten maar dan zit ik met de verhoudingen (muts :-[)
Ze krijgt nu 300 gram kvv,
                     60 gram groentemix,
                      40 gram aardappelen.
Ze moet dus eigenlijk iets meer voer, maar moet ik nu de kvv verhogen of de aardappelen en groentemix of alles.?

Of moet ik gewoon 75%vlees, 15%groentemix en 10%aardappelen geven. (klinkt erg logisch maar ik ben een onzekere muts en ben bang dat ze dan een verkeerde verhouding krijgt, dit ivm haar nieren.

Dan kom ik ik op 400 gram vlees, 80 gram groentemix en 55 gram aardappelen. (afgerond)

Goed?
[/quote]

Je kunt natuurlijk gewoon van alles wat meer geven in dezelfde verhouding als wat je nu geeft.
Dus ja, goed dus.
Door Brecht
#944945
ah sorry hier was ik niet van op de hoogte! misschien dan alles maar verhogen...
Door keetje
#944950
Ok, bedankt voor jullie antwoorden.
Ben nogal onzeker in deze materie en heb dan gewoon even wat bevestiging nodig! :) ;)

Ik ga morgen aan de gang met hat verhogen van de hoeveelheden vlees, groentemix en aardappelen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#944951
[quote="keetje"]
Ok, bedankt voor jullie antwoorden.
Ben nogal onzeker in deze materie en heb dan gewoon even wat bevestiging nodig! :) ;)

Ik ga morgen aan de gang met hat verhogen van de hoeveelheden vlees, groentemix en aardappelen!
[/quote]

Maakt niet uit, als je iets niet (zeker) weet, gewoon vragen.
Door Lizzy
#945123
Op zich is het niet onlogisch dat ze dunner wordt. Groente en aardappel vervangen qua energiewaarde niet de Carnibest. Je kunt van alles iets meer gaan voeren.

Je kunt ook deze hoeveelheden hetzelfde laten en wat spiervlees, vis en pens aan het menu toe gaan voegen. En dan bijv. de ene dag wat extra rundvlees, de dag erop wat extra pens, de dag erop wat extra vis (elke soort mag), de dag erop wat extra lamsvlees, de dag erop wat extra geitenvlees. Een beetje extra rauw schapenvet erbij mag ook (niet van die blokjes schapenvet: dat is verhit geweest en dat is niet goed. Maar bij sommige adressen zoals bij Bibi Diervoeding, verkopen ze rauw schapenvet uit de vriezer).
Door keetje
#945181
Ok, lizzy, bedankt voor je antwoord.
Ik kan dus alle kanten op! Ik kan haar een paar dagen ietsie meer cb geven en dan de aardappelen en groentemix aanpassen of ik kan vlees/vis toevoegen. Ik ga dat gewoon lekker allebei doen. Nu nog even zien waar ik hier in de buurt rauw schapenvet en geit kan kopen, rund, lam en pens is geen probleem. Al die enkelvoudige voeding in de diepvries van de supermarkt kan ik daar voor gebruiken.(maar als ik alleen de cb hoeveelheid zou verhogen, komt dat niet op hetzelfde neer? BlonT, je weet wel. :D)
Ik ga aan de slag. Bedankt allemaal!! :)
Door keetje
#945321
[quote="Lizzy"]


Een beetje extra rauw schapenvet erbij mag ook (niet van die blokjes schapenvet: dat is verhit geweest en dat is niet goed. Maar bij sommige adressen zoals bij Bibi Diervoeding, verkopen ze rauw schapenvet uit de vriezer).
[/quote]

Ik heb hier Smuldier schapenvetkorrels in de vriezer liggen (heeft manlief eens meegenomen ipv lamsvlees :o) Is dat wat je bedoelt?
En zoja, hoeveel zal ik haar daar dan per dag van geven? En is dat dan ipv het extra spiervlees etc. of erbij?
Door Femke
#945375
[quote="keetje"]
Ik heb hier Smuldier schapenvetkorrels in de vriezer liggen (heeft manlief eens meegenomen ipv lamsvlees :o) Is dat wat je bedoelt?
En zoja, hoeveel zal ik haar daar dan per dag van geven? En is dat dan ipv het extra spiervlees etc. of erbij?
[/quote]


ja dat kan hoor, ik deed bij Loebas (is wel een hond van 40 kilo) een klein handje per dag door het voer. Hij at toen 1 kilo vlees per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door