Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mariska bv Boris
#940047
Boris eet nu bijna twee weken Haaksbarf. Dit gaat erg goed, hij vindt het lekker en hij poept sindsdien echt heel weinig.

Gisteren maakte ik de Haaksbarf Rund open en er zat een heel donker stukje in wat heel erg stonk. In eerste instantie dacht ik dat het bedorven was, maar het vlees eromheen zag er goed uit. Bij nader inzien denk ik dat het vuile pens is, maar ik wil het toch even zeker weten. Het was een klein lapje, bijna zwart en het leek of er een soort vachtje op zat. Bovendien stonk het heel erg (leek wel koeienpoep). Boris rook het ook en die stond kwijlend naast me, hij wilde het wel hebben  ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje moet wennen aan dat Haaksbarf. Ik begrijp dat het anders is dan vlees voor menselijke consumptie, maar juist daardoor denk ik weleens "zal dit wel goed zijn". Het ruikt soms anders dan ons eigen gehaktballetje (ik denk dat dat komt omdat er ook groente en botten in zit) en het ziet er natuurlijk ook anders uit (in Haaksbarf zalm zit alles inclusief vel en graatjes). Ik kan me daar nog wel overheen zetten, maar mijn vriend roept al dat Boris weer brokken moet krijgen (makkelijk, stinkt niet en "daar zit ook alles in"). Gelukkig heb ik net voor 3 weken Haaksbarf gekocht, dus voorlopig mag Boris nog even smullen.

Groetjes, Mariska
Door *wendy*
#940052
haha zoals je het omschrijft zal het zo goed als zeker vuile pens zijn.
Je zegt het wel leuk.........stinken en een vachtje  :D

Ennuh geef je vriend even de tijd. Voer zelf de hond zoveel mogelijk (=een argument dat hij zich niet druk hoeft te maken want jij moet die stinktroep geven).
Wijs hem erop dat hij weinig poept, dat de hond zich goed voelt etc etc.
In het uiterste geval na een x-aantal weken een weekje terug op brok zetten (liever niet natuurlijk, maar soms moet je gewoon om je wederhelft iets duidelijk te maken weet ik uit eigen ervaring) en hem dan zeggen dat de hond zich niet lekker voelt, meer poept enz.
Weet niet hoe het zit met scheten laten, maar die van mij lieten op brok onwijs veel scheten.........nu alleen als ze lam krijgen.
Bij mijn vriend heeft het gewerkt en die raad nu zelfs andere mensen vers voeding aan  :D
Door Mariska bv Boris
#940145
Het is maar goed dat mijn vriend gisteravond al lag te slapen toen ik het stukje pens ontdekte.

Het "probleem" is een beetje dat Boris met brokken er ook al heel goed uitzag. Ik kreeg altijd van alle kanten complimenten. Het enige verschil is dat hij nu véél minder poept (maar een kwart van wat hij eerst poepte) en dat hij nu regelmatig nog even teruggaat naar zijn bak om het laatste restje op te likken (wat er natuurlijk niet meer in zit, maar je weet maar nooit of er toch nog ergens een kruimeltje verstopt zit  ;)).

Ik laat het gewoon even zo. Ik geef Boris voorlopig zijn voer en hopelijk gaat mijn vriend het ook steeds normaler vinden. En de volgende keer schrik ik niet meer van stinkende "vachtjes"  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door