Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sem-agility
#934289
Hallo allemaal,

Sinds zondag geef ik sem carnibest, daarvoor energique, rodi en stawi.
Met die drie merken had sem geen problemen met overstappen, geen dunne ontlastind oid.

De ontlasting loopt van dik naar dun, wat kan ik sem geven? Moet ik ,om sem te laten wennen aan carnibest een beetje gekookt water eroverheen doen?
Door Lizzy
#934293
Gekookt water zou niet nodig moeten zijn. Je hond is rauw al gewend. Misschien vind Sem de Carnibest te vet? Je zou het nog even een weekje aan kunnen kijken. Of twee. Eventueel wat extra probiotica erbij. Maar als het zo blijft: zou ik terug gaan naar die andere merken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#934404
Ik zou met gekookt water nog even wachten. Maar als het te gortig wordt zou je Sem op de manier waarop je hem over hebt gezet op rauw op de CB kunnen overzetten.
Waarom het is weet ik niet, maar er zijn wel meer honden die in het begin moeite hebben met CB, en dan doel ik eigenlijk alleen op de slappere ontlasting, dit hoor ik wel vaker. Maarrr het gaat meestal binnen 2 weken ook weer vanzelf over (dus zonder gekookt water).
Door sem-agility
#934742
[quote="Red_Hunter"]
Wat is de reden dat je over wil gaan op carnibest?

Groetjes Trudie
[/quote]
Energique is niet leverbaar en carnibest is kwalitatief een goede kvv.
Ook is het voor mij belangrijk dat sem alle voedingsstoffen binnen krijgt, als ik cb zie, krijg ik daar het gevoel bij dat daar echt vlees in zit, mooi rood van structuur en je ziet echt stukjes pens enz.
Door Red_Hunter
#934836
[quote="sem-agility"]
Energique is niet leverbaar en carnibest is kwalitatief een goede kvv.
Ook is het voor mij belangrijk dat sem alle voedingsstoffen binnen krijgt, als ik cb zie, krijg ik daar het gevoel bij dat daar echt vlees in zit, mooi rood van structuur en je ziet echt stukjes pens enz.
[/quote]
Volgens mij is deze week energique weer leverbaar. Ik vind de Carnibest er ook altijd goed uitzien hoor, maar misschien kan jou hond er minder tegen. Ik meng hier de KVV ook wel doorelkaar, misschien is dat een optie?

Groetjes Trudie
Door sem-agility
#934876
[quote="Red_Hunter"]
Volgens mij is deze week energique weer leverbaar. Ik vind de Carnibest er ook altijd goed uitzien hoor, maar misschien kan jou hond er minder tegen. Ik meng hier de KVV ook wel doorelkaar, misschien is dat een optie?

Groetjes Trudie
[/quote]
Vorige week was ik bij de dierenspeciaalzaak en
die vertelden dat het nog 2 weken langer ging duren.

Kloppen dan de verhoudingen nog wel?
Door Red_Hunter
#935871
Pfff gelukkig. Hondje en baas weer blij :)

Afgelopen dinsdag was hier bij de groothandel weer energique aangekomen, helaas was het ook allemaal weer dezelfde dag verkocht dus greep ik vandaag weer mis.
Ze zeggen daar dat ze elke keer maar moeten afwachten of er weer wat komt het loopt nog niet lekker daar bij Energique.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door