Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ineke
#96870
Geef ik Bas en Mufasa netjes versvlees. Na een uurtje allebei een stuk kalfsrib (moest nog ontdooien :o).

Wat denk je: Bas 'begraaft' het stuk in zijn mand (ik laat hem expres niet naar buiten, want dan begraaft hij het in de tuin) en gaat er zeer bibberend bij liggen ::) Zal weer geen Terriërstreek zijn.... ::)

Hij doet dit dus steeds en eet het stuk of niet of in de loop van de dag pas op.
Al die tijd bibberend wakend over zijn prooi.
Hij kreeg slechts 150 gr Bibi, waar hij ook nog eens de helft van liet staan.

Wat moet ik daar nu weer mee?
Wil je het goed te doen. Werkt je hond niet mee.
Door Janet
#96891
Gewoon in de tuin laten begraven, als dat mogelijk is. Kali eet ook wel eens een stuk niet en 'begraaft' het dan ook in haar mand. Of ze staat met het stuk voor de tuindeur te miepen. Misschien vindt hij een 'vers' kalfsbot niet lekker, maar wil hij liever bestorven vlees.
Laatst gewijzigd door Janet op zo 16 mei 2004, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#96898
Chooky doet dat ook met een aantal dingen, waarvan ik nu weet dat ze ze gewoon te vers vindt. Zij doet dat met verse vis (moet minstens een nachtje rijpen) en al het vlees, op orgaanvlees na, van de islamitische slager. Ook pas een kalfstong, die moest ook eerst een uurtje of twee in de tuin begraven liggen voordat ze eraan begon.
Chooky schuift met haar neus de bodembedekking (houtsnippers met wat aarde) over het vlees heen, checkt dan of haar buit nog makkelijk te vinden/ruiken is en begraaft opnieuw of trekt het eruit en begint overnieuw. het is een goeie bezigheidstherapie ;D want ze is er meestal wel een half uurtje mee bezig voordat het volgens haar goed ligt. Ze komt dan heel trots haar mooie zwarte neus laten zien ;D;D;D
Door Ineke
#96899
Het bot ligt dus inmiddels begraven in de tuin.
Mijn tuin ligt dus nu in zijn geheel over de bestrating.
Jee wat kan zo'n hondje zich druk maken.
Begraven, op graven, weer begraven, aandrukken, weer opgraven, weer terug leggen, weer aandrukken. Ruiken door de grond of het er echt nog wel ligt.
En ga zo maar door.

Hij is nu een uurtje bezig.....
Nou ja heeft hij in iedergeval iets te doen.
En ik had net mijn vloer gedweild binnen :o
Ach ja, heb ik straks ook weer wat te doen.... ;D

Probleem is wel, dat ik het bot weg moet halen.
Ik heb twee honden en dat wordt dus een probleem !
Ik heb nu al een hek tussen die twee staan :-\ Ieder aan een kant van de tuin.

Oh, de klus is geklaard. Daar komt nichie zwart gezichie... ;D
Laatst gewijzigd door Ineke op zo 16 mei 2004, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ineke
#96901
Tot wanneer kan ik hem dat bot laten eten?

Hij heeft al eens een stuk varkensoor opgegraven, dat was helemaal papperig geworden. Had een week in de grond gezeten.

Kan het kwaad als dat stuk kalfsrib er een week of langer ligt? (als Mufasa het niet opgraaft)

Zou het kunnen zijn dat hij dat met versvlees ook heeft. Bas eet slecht, maar als ik het de volgende dag voorzet eet hij het meestal wel op.
Honger kan het dan niet zijn, want ik gaf hem dan toch een maaltijd brokjes.
Laatst gewijzigd door Ineke op zo 16 mei 2004, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#96902
Zo'n oor bestaat volgens mij voornamelijk uit gedroogde huid. Als je dat nat maakt wordt het inderdaad een soepzooitje. Maar een bot smelt niet zo makkelijk ;D
Ik heb er geen problemen mee om dingen lang ter beschikking van Chooky te laten in de tuin. Bij mij is de regel, begraaf je een maaltijd in de tuin, dan krijg je geen nieuw eten voordat dat op is (na twee dagen vasten eet ze het alsnog op, of ik haal het dan weg en geef haar de volgende ochtend iets anders) Als er restjes bot blijven liggen, laat ik dat gewoon een tijdje, totdat ik weer eens grote-tuin-opruim-actie hou.
Chooky heeft er nog nooit problemen mee gehad of is er ziek van geweest.
Door Janet
#96905
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er nooit zo op let wanneer het begraven stuk vlees naar boven komt. Af en toe zie ik een gat in de tuin en dan weet ik dat er weer iets is uitgegraven.

Ik heb geloof ik iets gemist: brokjes? Als hij zijn kvv niet wil omdat het te vers is, kun je het best iets eerder uit de vriezer halen. Maar dan zou ik hem geen brokjes als vervanging geven voor die keer dat hij niet wil eten. Zo blijft ie tutten.
Door Ineke
#96907
[quote="Janet"]
Ik heb geloof ik iets gemist: brokjes? Als hij zijn kvv niet wil omdat het te vers is, kun je het best iets eerder uit de vriezer halen. Maar dan zou ik hem geen brokjes als vervanging geven voor die keer dat hij niet wil eten. Zo blijft ie tutten.
[/quote]

De brokjes zijn (bijna) verleden tijd. Het was in een periode dat ik het erg vond dat hij zo mager werd.
Nu is dat over. Eet hij niet, dan eet hij maar niet.
Als het te erg wordt met vermageren gooi ik er wel een dekentje over als ik over straat moet ;D
Ik zal zijn vlees er eens een dag van te voren uithalen. Eens kijken of dat wat uitmaakt met meneer zijn eetgedrag.
Door oebaya
#96946
[quote="Ineke"]
Het bot ligt dus inmiddels begraven in de tuin.
Mijn tuin ligt dus nu in zijn geheel over de bestrating.
Jee wat kan zo'n hondje zich druk maken.
Begraven, op graven, weer begraven, aandrukken, weer opgraven, weer terug leggen, weer aandrukken. Ruiken door de grond of het er echt nog wel ligt.
En ga zo maar door.

Hij is nu een uurtje bezig.....
Nou ja heeft hij in iedergeval iets te doen.
En ik had net mijn vloer gedweild binnen :o
Ach ja, heb ik straks ook weer wat te doen.... ;D

Probleem is wel, dat ik het bot weg moet halen.
Ik heb twee honden en dat wordt dus een probleem !
Ik heb nu al een hek tussen die twee staan :-\ Ieder aan een kant van de tuin.

Oh, de klus is geklaard. Daar komt nichie zwart gezichie... ;D
[/quote]

Jij hebt zeker staan kijken toen hij aan het graven was. Daar kunnen ze niet tegen, want je zou het eens op kunnen graven. Als je hem het bot dus laat begraven, kijk dan ook maar de andere kant op, maakt hij er geheid minder theater van.
gr.
Nicolette
Door Ineke
#97009
[quote="oebaya"]
Jij hebt zeker staan kijken toen hij aan het graven was. Daar kunnen ze niet tegen, want je zou het eens op kunnen graven. Als je hem het bot dus laat begraven, kijk dan ook maar de andere kant op, maakt hij er geheid minder theater van.
gr.
Nicolette
[/quote]

Nee ik heb niet staan kijken. Althans niet dat Bas weet. Daar kan hij inderdaad niet tegen ;D
Dan loopt hij rustig een halve dag met dat bot in zij bek alle hoekjes, gaatjes en holletjes af om het te kunnen verstoppen.
Aan de andere kant geeft Bas het ook rustig af aan mij. Als Mufasa in de weg ligt en hij durft er niet langs, dan geeft hij zijn buit aan mij, zodat ik het veilig naar de andere kant van Fasa kan brengen en dan pakt hij het weer aan. Is dat vertrouwen of niet :D
Gebruikersavatar
Door chooky
#97031
[quote="Ineke"]
[quote="oebaya"]
Jij hebt zeker staan kijken toen hij aan het graven was. Daar kunnen ze niet tegen, want je zou het eens op kunnen graven. Als je hem het bot dus laat begraven, kijk dan ook maar de andere kant op, maakt hij er geheid minder theater van.
gr.
Nicolette
[/quote]

Nee ik heb niet staan kijken. Althans niet dat Bas weet. Daar kan hij inderdaad niet tegen ;D
Dan loopt hij rustig een halve dag met dat bot in zij bek alle hoekjes, gaatjes en holletjes af om het te kunnen verstoppen.
Aan de andere kant geeft Bas het ook rustig af aan mij. Als Mufasa in de weg ligt en hij durft er niet langs, dan geeft hij zijn buit aan mij, zodat ik het veilig naar de andere kant van Fasa kan brengen en dan pakt hij het weer aan. Is dat vertrouwen of niet :D


[/quote]

Chooky werkt dat hele circus ook altijd af. Als je dan ineens de achterdeur opendoet en ze ziet je, dan gaat ze heel onschuldig naast haar kuil liggen, met zo'n gezichtsuitdrukking van 'ik weet van niets'. Alleen verraadt dat zwarte smoelwerk van d'r haar altijd ;D ;D ;D Ik zal er eens een keer een foto van maken.
Door callas
#97111
Ik zou denken dat Bas te veel te eten krijgt. Onze Noesje ( PJR) wilde ook vaak haar brokjes begraven in haar mand. En maar schuren met haar neus over het kussen!
We zijn er toen achter gekomen dat ze gewoon teveel kreeg. ;D We hebben haar minder gegeven en toen hield het gedrag op.
Dus ik denk dat botten begraven een appeltje voor de dorst is voor honden!

groet Callas
Door Nelly
#97190
[quote="Ineke"]
[quote="oebaya"]
Jij hebt zeker staan kijken toen hij aan het graven was. Daar kunnen ze niet tegen, want je zou het eens op kunnen graven. Als je hem het bot dus laat begraven, kijk dan ook maar de andere kant op, maakt hij er geheid minder theater van.
gr.
Nicolette
[/quote]

Aan de andere kant geeft Bas het ook rustig af aan mij. Als Mufasa in de weg ligt en hij durft er niet langs, dan geeft hij zijn buit aan mij, zodat ik het veilig naar de andere kant van Fasa kan brengen en dan pakt hij het weer aan. Is dat vertrouwen of niet :D


[/quote]Haha, dat doet Ashley ook,onder het kluiven. Ik "mag" dan z'n bot vasthouden, want dat kluift zoveel makkelijker... ::)
Door Ineke
#97198
[quote="callas"]
Ik zou denken dat Bas te veel te eten krijgt.
Dus ik denk dat botten begraven een appeltje voor de dorst is voor honden!

groet Callas
[/quote]

Dat zou ik ook denken in eerste instantie. Ook omdat hij niet echt lekker eet.
Aan de andere kant is hij aan de schrale kant. Je kunt zijn ribben nu door zijn geplukte ondervacht zien. Niet dat dat erg is, ik heb hem liever zo dan te dik, maar dan zou je toch denken dat hij niet TE veel krijgt.

Ik zal zijn vlees een dag eerder uit de vriezer halen. Misschien vindt hij het lekkerder als het al een tijdje staat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door