Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jeanne
#96210
[quote="Ollie"]
Ik vind dat een pup van 10 weken zeker om een uur of 10 s'avonds nog eten moet hebben. Anders is de tijd die er tussen zit veel te lang.
[/quote]
Ja, dat leek mij ook
Door yalla
#96289
[quote="jeanne"]Ja, maar zit zo'n jong puppeke dan niet de hele nacht met een lege maag????????? Is dat niet erg??????
Bessy is nog maar 10 weken.
[/quote]

Tuurlijk niet. Jij eet toch ook niet 's nachts?
Door yalla
#96291
[quote="jeanne"]
[quote="Ollie"]
Ik vind dat een pup van 10 weken zeker om een uur of 10 s'avonds nog eten moet hebben. Anders is de tijd die er tussen zit veel te lang.
[/quote]
Ja, dat leek mij ook
[/quote]

Ben ik het helemaal niet mee eens. Het gaat er toch om dat ze over de dag verdeeld genog krijgen. Mijn honden hebben altijd de laatste maaltijd om 1700 uur gehad. Je krijgt je hond ook veel sneller 's nachts zindelijk hiermee.
Door yalla
#96294
[quote="sylvia"]Een pup kan je niet om 5 uur al zijn laatste maaltijd geven...[/quote]

Waarom niet?
Door crutz
#96339
Umi is hier ook gelijk op 3 keer gegaan (sochtends om half 7, net voor mn werk, smiddags om 1200 in mn lunchpauze en savonds om een uur of 10 tegelijk met de heren, die eten nl maar 1 keer per dag)

met een maand of 5 ben ik overgegaan op 2 keer per dag zonder problemen
ook geen problemen snachts overigens qua zindelijkheid of er uit moeten

ze krijgt nu sinds deze week (ze is nu 7,5mnd) sochtends minder en savonds meer om haar zo geleidelijk over te schakelen op 1 keer per dag, wat ik pas ga doen als ze ong een jaar is
Gebruikersavatar
Door sylvia
#96417
[quote="yalla"]
[quote="sylvia"]Een pup kan je niet om 5 uur al zijn laatste maaltijd geven...[/quote]

Waarom niet?
[/quote]
Een hondje van 10 weken die om 5 uur zijn laatste maaltijd krijgt ...........vindt je dat niet een beetje lang tot de volgende morgen.
Door yalla
#96474
[quote="sylvia"]Een hondje van 10 weken die om 5 uur zijn laatste maaltijd krijgt ...........vindt je dat niet een beetje lang tot de volgende morgen.
[/quote]

Nee heb ik geen moeite mee.
Door Manfred
#96480
Ik kan dus mijn pup van nu 5 maanden best 2 keer per dag eten geven??
Ik heb overigens ook een Basset, net als Jeanne, ik weet niet of het ras nog uit maakt ???

Esther
Gebruikersavatar
Door sylvia
#96492
[quote="yalla"]
[quote="sylvia"]Een hondje van 10 weken die om 5 uur zijn laatste maaltijd krijgt ...........vindt je dat niet een beetje lang tot de volgende morgen.
[/quote]

Nee heb ik geen moeite mee.
[/quote]

En waarom heb je daar geen moeite mee,als ik vragen mag? En dan niet aan komen met het verhaal van in de natuur......... want in de natuur had de mens soms dagen niet te eten en dat leg je jezelf ook niet op.
Het resultaat van te lang een lege maag is bij veel honden gal spugen.Buitendat slaapt een voldane pup makkelijker de nacht door,en zindelijkheids problemen heb ik er nog nooit van ondervonden, misschien dat dat een brokkenprobleem is (veel drinken)
Ik zou er als fokker niet blij mee zijn dat mensen die een pup van mij hebben bij hun school dit advies zouden krijgen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#96493
[quote="Manfred"]
Ik kan dus mijn pup van nu 5 maanden best 2 keer per dag eten geven??
Ik heb overigens ook een Basset, net als Jeanne, ik weet niet of het ras nog uit maakt ???

Esther
[/quote]

Donna kreeg met 5 maanden 2 maaltijden per dag
Door yalla
#96495
[quote="sylvia"]
Ik zou er als fokker niet blij mee zijn dat mensen die een pup van mij hebben bij hun school dit advies zouden krijgen.
[/quote]

Ik geef dit advies alleen als een pup 's nachts niet zindelijk is. Als er geen probleem is, moet je dat ook niet gaan maken. Het kan heel goed zijn dat het komt omdat de pup brokken krijgt; dat heb ik nooit onderzocht.
Echter, ik heb nog steeds geen steekhoudend argument van jou gehoord waarom het niet goed zou zijn. Lijden de pups er onder? Nou ik heb nog nooit gehoord dat mensen het gevoel hadden dat hun pup te kort kwam of dat hij honger had ofzo. Wij eten toch ook niet meer 's avonds om 10 uur (nou misschien wat snacken). Bovendien is eten vlak voor het naar bed gaan helemaal niet goed. Niet voor mensen en niet voor honden. Dus ik zie nog steeds het probleem niet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#96502
[quote="yalla"]
[quote="sylvia"]
Ik zou er als fokker niet blij mee zijn dat mensen die een pup van mij hebben bij hun school dit advies zouden krijgen.
[/quote]

Ik geef dit advies alleen als een pup 's nachts niet zindelijk is. Als er geen probleem is, moet je dat ook niet gaan maken. Het kan heel goed zijn dat het komt omdat de pup brokken krijgt; dat heb ik nooit onderzocht.
Echter, ik heb nog steeds geen steekhoudend argument van jou gehoord waarom het niet goed zou zijn. Lijden de pups er onder? Nou ik heb nog nooit gehoord dat mensen het gevoel hadden dat hun pup te kort kwam of dat hij honger had ofzo. Wij eten toch ook niet meer 's avonds om 10 uur (nou misschien wat snacken). Bovendien is eten vlak voor het naar bed gaan helemaal niet goed. Niet voor mensen en niet voor honden. Dus ik zie nog steeds het probleem niet.
[/quote]

Als je geen reden gezien hebt moet je toch even nog een keer lezen,ik had al aangevoerd dat veel honden als ze te lang een lege maag hebben gal gaan spugen.
En wat betreft eten voor het slapen gaan.....pups van 10 weken slapen meer dan dat ze wakker zijn dus die slapen onderhand na iedere maaltijd.
Pups slapen trouwens bij voorkeur net na het eten.
Door Janet
#96506
[quote="yalla"]Wij eten toch ook niet meer 's avonds om 10 uur (nou misschien wat snacken). Bovendien is eten vlak voor het naar bed gaan helemaal niet goed. [/quote]Ik wel hoor :P ;D. Vaak heb ik dan pas de tijd om even rustig te gaan zitten.

Wat het gal spugen betreft: ik denk dat dat per hond verschilt. Kali doet het wel, een andere hond misschien weer niet. Als de hond gal spuugt, ga ik niet de hond 'pesten' (als je zelf misselijk van de honger bent, ben je ook blij als je iets te eten krijgt). En als de hond 's nachts droog blijft (Jeanne?), dan is er naar mijn idee ook geen probleem.
Door yalla
#96511
Inderdaad dat zeg ik: geen probleem maken als er geen is. Dus als je hond het goed doet op nog eten om 2200 uur, prima. Zo niet, dan eerder eten geven lijkt mij.
Door Ollie
#96513
[quote="yalla"]
[quote="sylvia"]
Ik zou er als fokker niet blij mee zijn dat mensen die een pup van mij hebben bij hun school dit advies zouden krijgen.
[/quote]

Ik geef dit advies alleen als een pup 's nachts niet zindelijk is. Als er geen probleem is, moet je dat ook niet gaan maken. Het kan heel goed zijn dat het komt omdat de pup brokken krijgt; dat heb ik nooit onderzocht.
Echter, ik heb nog steeds geen steekhoudend argument van jou gehoord waarom het niet goed zou zijn. Lijden de pups er onder? Nou ik heb nog nooit gehoord dat mensen het gevoel hadden dat hun pup te kort kwam of dat hij honger had ofzo. Wij eten toch ook niet meer 's avonds om 10 uur (nou misschien wat snacken). Bovendien is eten vlak voor het naar bed gaan helemaal niet goed. Niet voor mensen en niet voor honden. Dus ik zie nog steeds het probleem niet.
[/quote]

Maar hoe zit het dan met een mensen baby die krijgt toch ook niet de laatste voeding om 5 uur s'middags? ??? Nee, ik blijf erbij een pup van 10 weken moet om een uur of 10 s'avonds nog eten, dan kan ie lekker met een vol buikje gaan slapen. Anders heeft ie wel heel lang een lege maag, en dat vind ik zielig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door