Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sam123
#921259
hallo,
even een vraagje over mijn westie?
moet ik ziggy eventueel wat probitica geven.?
op het ogenblik doet hij het goed met energique,
vanmorgen had hij wel een beetje diaree.
ik ben nu 2 weken bezig.
wat is goed voor een wesite(buiten het voer)
(biogarde misschien).
sylvia
Afbeelding
Door Nynke
#921370
Hoi Sylvia, ik denk niet dat je probiotica hoeft te geven. Je moet wel zorgen dat het voer op kamertemperatuur is op het moment dat je het geeft.

Ik zou buiten de Energique niet iets specifieks weten wat je kunt geven, behalve barfonderdelen zoals kippennekjes e.d. of wat gepureerde groenten.

Of bedoel je beloningskoekjes??
Door Lizzy
#921783
Als je hond diarree heeft, dan kun je best wat probiotica geven. Je kunt ook biogarde geven. Wat bedoel je met "wat is goed voor een wesite(buiten het voer)"? Wat je nog meer kunt voeren behalve Energique? Je kunt andere merken versvlees voeren, je kunt vleesbotten van (voorlopig) kleinere diersoorten voeren (te beginnen met kippennek en eendennek of karkasjes). Je kunt af en toe 1 rauw sardientje geven, heel met graat en kop en al (niet teveel sardien tegelijkertijd, zeker niet zolang je hondje nog snel diarree krijgt). Je kunt verder wat gezonde tafelrestjes van je eigen maaltijd geven. Groente bijv. Behalve prei en ui. En verder zou je 1 of 2 rauwe eitjes per week kunnen geven (met schil).
Door sam123
#921791
hoi fijn dat jullie reageren,
hij krijgt alleen maar 2 ons per dag energique
hij weegt 9kg voel net nog zijn ribbetjes.
het eten hefft hij in 5 min.op
natuurljik heeft hij ook een buffelkluif en lam en rijst snoepjes als beloning.
ik vroeg me af of dat voldoende was.
zodoende mijn vorige vraag.
groetjes sylvia.
Gebruikersavatar
Door Dian
#921793
de buffelkluif zou ik weglaten. Dat is echt troep en niet ongevaarlijk ook. Je kunt hem beter dan gedroogde pensstaafjes of bullepees geven. En naast de Energique laten wennen aan kippennekken en dan vleugels etc. Dat zal hij echt geweldig vinden!
Door sem-agility
#921841
Ik ben nu ruim een week bezig met kvv en sem doet het er super op. Sem krijgt altijd voor de maaltijd een heel klein beetje biogarde, omdat hij chinese kruiden en theepilletjes heeft voor de blaas. Toen sem nog brokken kreeg ben ik dit op die manier gaan geven en doe het nu nog.

Sem heeft zijn kvv ook zo weg, 's avonds krijgt hij de energique in een kong en dan doet hij er iig een kwartier over en dan is hij tegelijkertijd lekker bezig gweest ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#921892
[quote="sem-agility"]
Ik ben nu ruim een week bezig met kvv en sem doet het er super op. Sem krijgt altijd voor de maaltijd een heel klein beetje biogarde, omdat hij chinese kruiden en theepilletjes heeft voor de blaas. Toen sem nog brokken kreeg ben ik dit op die manier gaan geven en doe het nu nog.

Sem heeft zijn kvv ook zo weg, 's avonds krijgt hij de energique in een kong en dan doet hij er iig een kwartier over en dan is hij tegelijkertijd lekker bezig gweest ;)
[/quote]

Je kunt de chinese kruiden ook door de Energique mengen. Als Sem teminste zonder z'n voorafje kan ;).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#921893
[quote="Dian"]
de buffelkluif zou ik weglaten. Dat is echt troep en niet ongevaarlijk ook. Je kunt hem beter dan gedroogde pensstaafjes of bullepees geven. En naast de Energique laten wennen aan kippennekken en dan vleugels etc. Dat zal hij echt geweldig vinden!
[/quote]

Ja, dat zou ik ook doen. Weg met de buffelhuid kluiven! ;).
Door sam123
#922672
hoi allemaal,
even een vraagje over de bullepees.
ziggy was er gek op ik heb de buffelhuid weggedaan.
zon buffepees hoevaak moet je die eventueel geven?
ik heb ook gedroogde pensstaafjes gehaald.

ik vraag dit omdat ziggy wild was van de bullepees ik weet niet of het goed is omdat elke dag te geven. hij knauwt nou eenmaal graag.
groetjes sylvia
Gebruikersavatar
Door Dian
#922680
Rakker krijgt van mij elke dag wel een pensstaafje, bullepees moet meneer niet. Voor het knauwen kun je ook proberen of Ziggy kippennekken lust, dan kun je af en toe een kvv-maaltijd vervangen door kluifwerk zoals kip en als hij botten gewend is te verteren eend, konijn, ander gevogelte, eventueel ribben (Rakker heeft daar moeite mee, maar andere kleine honden vreten ze zo weg). Ziggy krijgt een wereldleven ;)
Laatst gewijzigd door Dian op ma 25 feb 2008, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sam123
#922848
penstaafjes heb ik ook

maar ik wil wel even weten of die bullepees elk dag gegeven mag worden?
ik weet ook niet of hij er dik van wordt.
hij is namelijk stapel op die pees.
groetjes sylvia
Gebruikersavatar
Door Dian
#922849
[quote="sam123"]
penstaafjes heb ik ook

maar ik wil wel even weten of die bullepees elk dag gegeven mag worden?
ik weet ook niet of hij er dik van wordt.
hij is namelijk stapel op die pees.
groetjes sylvia
[/quote]

ik zou het een beetje afwisselen. Het zijn natuurlijk wel extraatjes en ik denk dat Ziggy niet veel zwaarder moet worden. Je kunt eventueel ook iets minder kvv geven zodat je iets meer ruimte hebt voor extra's.
Door sam123
#922854
hai dian,

ik ben ook bezig met het voer in een kong te stoppen.
doet hij er iets langer mee.

weet jij of zon kong ook iets is om zijn tanden schoon te houden?
of is het alleen een speeltje?
groetjes sylvia
Gebruikersavatar
Door Dian
#922857
ze knagen er wel op natuurlijk, maar hoe groot het effect op de tanden is weet ik niet. Daarom heb ik Rakker in de tijd dat ik KVV gaf, ook kippennekken, vleugels ed gevoerd om zo echt te moeten knagen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door