Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sem-agility
#918210
Hallo allemaal,

ben nu bezig met Sem om over te gaan naar kvv.
Wie weet of er ook kvv in Oostenrijk te koop is?
Kan namelijk geen voorraad van twee weken meenemen, en daar is de diepvries in het huisje te klein voor.
Hoe lossen jullie dit op?
Door Nynke
#918362
Wanneer ga je ??

Als je hond al een paar maanden gewend is aan kvv als je gaat, kun je best bij de slager ter plekke vlees voor de hond kopen, zoals kip en rundvlees, rundergehakt enz. Succes !!
Door De Geijsjes
#918439
Of je KVV daar kunt krijgen weet ik niet, maar ga je naar een wintersportplaats of in de sneeuw, dan kun je het natuurlijk gewoon in koeltassen diepgevroren meenemen en in de sneeuw ingraven. Althans dit heb ik voor ruim een week gedaan een paar weken geleden en dat ging prima! Het was aan het eind van de lange week nog steeds bevroren. (je moet wel opletten dat het niet zomaar uitgegraven kan worden door andere beesten natuurlijk  ;))

Hopelijk heb je er wat aan  :)

Nog even ter aanvulling: ik had zowel KVV (voor mijn hond Jack) als Barfspullen (voor mijn hond Max) meegenomen en was beide ingevroren gebleven.
Laatst gewijzigd door De Geijsjes op ma 18 feb 2008, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mcSnurk
#918460
zit je ver van de grens, in duitsland krijg je in de supermarkt in ieder geval Rodi, en iets van kvv in dierenzaken, weet niet hoe dat in oostenrijk is. Ik geloof dat ze daar kvv via internetshops moeten bestellen. ???
Gebruikersavatar
Door Dian
#918462
Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat? Als het nog even duurt, zou ik de hond snel laten wennen aan iets van kippennekken en dat uitbreiden naar kippenvleugels/karkas. Kip is in iedere supermarkt te krijgen en rundergehakt ook. Een beetje groente erbij, eventueel gewoon uit de pot mee en je bent klaar voor 2 weken. Voor de eerste paar dagen zou je ook nog KVV kunnen meenemen. Als je dat goed bevroren inpakt en direct na aankomst in de koelkast legt, heb je voor de eerste dagen al eten.
Door sam123
#918596
ik vroeg me af hoe jullie over nature dieet denken?
dat kan buiten de koelkast is dat een goede vervanging?
groetjes sylvia
Door sem-agility
#918838
Hallo allemaal,

We gaan 2 weken in de zomer naar Oostenrijk en hebben een kleine koelkast tot beschikking.
Mijn ouders zijn het er niet mee eens dat ik Sem kvv geef , hun honden zijn namelijk 14 jaar geworden op brokken.(woon nog thuis en ga samen met hen op vakantie).
Dus ik wil hen er niet mee lastig vallen,ben al lang blij dat ik een plekje in de diepvries heb gekregen ;) ik ga eens informeren bij het parkje waar we heen gaan, want zij hebben een border collie, dus ze zullen vast wel weten wat voor voer je kunt kopen in Oostenrijk
Door Laura2004
#918961
[quote="sem-agility"]
Mijn ouders zijn het er niet mee eens dat ik Sem kvv geef , hun honden zijn namelijk 14 jaar geworden op brokken.(woon nog thuis en ga samen met hen op vakantie).
[/quote]
Er zijn ook mensen die heel oud worden en als een ketter roken, maar dat betekent nog niet dat roken gezond is, toch.... ::)

@Sam123: Nature diet is veredeld blikvoer, dat heeft dus niets met kvv of barf te maken en is dus in mijn ogen geen geschikte voeding voor een hond.

Ik zou als ik twee weken op vakantie ga mij niet te druk maken om het eten van de hond en idd wat barfspulletjes geven of je ouders het er mee eens zijn of niet, het is toch jouw hond en ik zie dat je 25 jaar bent, dus jij beslist wat jouw hond eet en niet jouw ouders, ik vraag me ook af hoe zij last kunnen hebben van het feit dat jij jouw hond goede voeding geeft :-\ Als ik dit zo hoor ben ik blij dat mijn ouders gewoon barfen met hun hond :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#918992
Ach, in het ergste geval zet je Sem dan gewoon die 2 weekjes op brokken en neem je voor de eerste paar dagen wat Rodi mee in een koelbox.
Door bianca1984
#919017
He,

Er bestaan ook gepasteuriseerde worsten van vers vlees. Deze zijn verhit geweest tot 75 graden waardoor de structuur veranderd in een worst die je zo kunt snijden. Deze maaltijden hoef je niet in de vriezer te bewaren. Alleen wel na openen in de koelkast bewaren.

Groetjes,

Bianca
Door sem-agility
#919120
[quote="Laura2004"]
Er zijn ook mensen die heel oud worden en als een ketter roken, maar dat betekent nog niet dat roken gezond is, toch.... ::)


geven of je ouders het er mee eens zijn of niet, het is toch jouw hond en ik zie dat je 25 jaar bent, dus jij beslist wat jouw hond eet en niet jouw ouders, ik vraag me ook af hoe zij last kunnen hebben van het feit dat jij jouw hond goede voeding geeft :-\ :)
[/quote]

Mijn ouders zijn echt schatten van mensen :-*, maar zijn niet makkelijk van hun standplaats af te helpen.
Hoop dat sem het super gaar doen op kvv en dat hun het verschil ook gaan zien, dan praten ze vast wel anders ;)
Door Laura2004
#919135
[quote="sem-agility"]
Mijn ouders zijn echt schatten van mensen :-*, maar zijn niet makkelijk van hun standplaats af te helpen.
Hoop dat sem het super gaar doen op kvv en dat hun het verschil ook gaan zien, dan praten ze vast wel anders ;)
[/quote]
Dat geloof ik zeker!! ;)
Koop een leuk informatief boekje voor je ouders (bijvoorbeeld 'voer voor carnivoren' van Tannetje Koning), misschien dat ze dan in gaan zien wat het beste voer is voor een hond :)
Door cathrien
#919267
Sommige antwoorden zit ik met verbazing te lezen.  Ik heb hier jongere van 25 jaar die alleen brok willen voeren omdat het zo goed is volgens de da.
Ik als oudere moet hun dan overtuigen. Ik heb op dit moment een nest mee pups en ziet alleen al geweldige resultaten met carnibest en vertel alle nieuwe eigenaren dat ook.
Vooral de jonge kopers zien nu ook de resultaten.
Ik denk dat je zowel de oudere als jongere hier langzaam in moet laten groeien en dan komt het allemaal goed.
Door hellenbanjerbo
#919534
hoi rianne,

ik heb een paar jaar geleden toen ik nog carnibest voerde voor een week mee kunnen nemen naar zwitserland in een koelbox. de koelkast goed hoog gezet in het huisje en na een week vonden de doggiez het nog prima. rook ook nog goed. daarna kippenpootjes en goedkoop rundvlees gekocht. er was ook rodi verkrijgbaar daar in de supermarkten. zoals het nu met sem gaat kun je hem al gauw eens wennen aan kippennekken en vervolgens aan kippenpoten. die zijn makkelijk overal verkrijgbaar. vorig jaar in frankrijk kon ik op een markt bij een poelier ook konijnvoorpoten krijgen. het is soms even zoeken maar sem hoeft heus geen honger te lijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door