Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door amber2
#911287
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes, misschien kunnen jullie mij helpen (ook een paar vragen die niet direct met versvlees te maken hebben; ik hoop dat dat mag):

-maakt het wat uit of onze hond zijn portie Carnibest in 1 of 2 maaltijden per dag krijgt?
-is het beter om te voeren uit een voerbak op een standaard? (dit vertelde de fokker ons destijds maar ik vind het eigenlijk een onding)
-maakt het wat uit van wat voor materiaal de voerbak gemaakt is? (op dit moment hebben wij een aluminium voerbak maar omdat sommigen zeggen dat het voor mensen eigenlijk ook beter is om geen aluminium pannen te gebruiken wil ik eventueel overstappen op een oude geglazuurde of gietijzeren pan oid. Onze hond likt zijn voerbak namelijk minstens 20 keer uit na het eten dus als er dan kans is dat hij aluminium binnenkrijgt lijkt me dat niet zo gezond)

Alvast bedankt! :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#911373
hier eten ze uit plastic en roestvrijstalen bakken, maakt niets uit.
eten kunnen ze 1 of 2 keer per dag, ik geef ze 1 keer per dag, je moet kijken wat jouw het beste uitkomt. Voor sommige honden is 1 keer per dag niet zo..... die gaan gal spugen-zal zeggen, even uit proberen. De bakken hier staan gewoon op de grond, is persoonlijk denk ik. Alhoewel ze het er wel eens over hebben dat het iets te maken heeft met het krijgen van een maagtorsie, maar hoe dat precies zat..............
ellen
Door Wicka
#911434
Wicka krijgt 2x per dag haar eten, maar ze is nog jong. Ik denk wel dat ik dat zo hou, lijkt mij zelf ook niet lekker om maar 1x per dag te eten  :P

Ze heeft een stenen geglazuurde bak, die is lekker zwaar en krijgt ze niet zoamar van de plaats. Ik heb ook wel gehoord dat voerbakken op een standaard beter zijn, ivm schrokken, maar die heb ik zelf niet.
Door Brecht
#911482
ik voer zelf 1x per dag omdat dat bij mijn hond (nu 15 maanden) beter werkt, als ik het in 2x voer gaat ze lopen tutten met r eten en nu eet ze het in 1x helemaal op... wat voor jou hond het beste werkt zou je zelf even uit moeten proberen ( en wat je zelf het fijnste vind natuurlijk!)

Ik voer zelf ook uit aluminium bakken, heb nooit gehoord dat dat schadelijk zou zijn maar misschien weet iemand anders daar meer van...
ik heb ze ook in een standaard staan (het zou idd maagtorsies voorkomen...) maar daar geloof ik niet zo heel erg in, ze staan bij mij ook vrij laag.. heb ze meer zodat ze niet door heel de kamer schuiven!
Door Chaos
#911631
[quote="amber2"]
-maakt het wat uit van wat voor materiaal de voerbak gemaakt is? (op dit moment hebben wij een aluminium voerbak maar omdat sommigen zeggen dat het voor mensen eigenlijk ook beter is om geen aluminium pannen te gebruiken wil ik eventueel overstappen op een oude geglazuurde of gietijzeren pan oid. Onze hond likt zijn voerbak namelijk minstens 20 keer uit na het eten dus als er dan kans is dat hij aluminium binnenkrijgt lijkt me dat niet zo gezond)[/quote]

Als je met verkeerd (te hard) gereedschap in je aluminium pannen roert kan er aluminium losraken.
Als je zure gerechten bereid (rabarber, zuurkool) in aluminium pannen, kan er ook metaal vrijkomen.

De ziekte Alzheimer wordt in verband gebracht met te veel binnen gekregen aluminium.

Hoe het voor honden is, ik heb geen idee. Maar als je voorzichtig met de bodem bent, lijkt het mij oke. Ik neem niet aan dat een hond die z'n bak grondig uitlikt het metaal beschadigd.
Door Nynke
#911779
Mijn hondjes eten uit kunststof bakken.
2 daarvan staan op een verhoging. De ene vooral omdat hij syringomyelia heeft en dan is het minder belastend voor zijn nek.

Ik voer zelf twee keer per dag, voor mij is dat praktisch en de hondjes hebben ook geen bezwaren ::) ::) ::)
Door amber2
#913442
Dankjulliewel!
Dan blijven we gewoon voeren zoals we nu doen, dat is 2x per dag en uit een aluminium bak op standaard (ik merkte nml. dat onze hond inderdaad veel meer schrokt en lucht binnenkrijgt als zijn bak op de grond staat)  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door