Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door RottSenner
#6662
In het verlengde van mijn andere vraag nog even het volgende:
Tijdens onze vakantie zal Sam 4 weken aaneengesloten FF-brokken gaan eten: we gaan naar Frankrijk in een mini-sleurhut met een mini-koelkast met een mini-mini-vriesvakje.
Kan hij dan toch, om z'n tanden "bij" te houden, af en toe een lekker bot eten, en zo ja wat voor?
Hij krijgt 3x per dag eten, vanwege de niet-onaanzienlijke hoeveelheid die het monster nog steeds per dag nodig heeft, dus ik krijg niet echt ergens 8 uurtjes "omschakeltijd" tussen.
Alle suggesties zijn welkom in het kader van "Help Sam's tandjes blinkend de zomer door". 8) ;D
Door Janet
#6663
Hoi Renée,
zijn die kauwstaven van buffelhuid geen optie voor die 4 weken? Of anders 4 weken barfen? Of wat minder natuurlijk (1 x per week of zo), met 's avonds als toetje een lekker bot?
Laatst gewijzigd door Janet op za 02 aug 2003, 02:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door RottSenner
#6664
Hoi Renée,
zijn die kauwstaven van buffelhuid geen optie voor die 4 weken?
Nee, helaas niet: gaat 'ie vreselijk van aan de rees. :(
Of anders 4 weken barfen?
Buiten dat ik 't nog nooit heb gedaan (en dan gelijk 4 weken met alle mogelijke tekorten) zou het benodigde keukengerei mee moeten in extra aanhanger. Mini-mini-mini-sleurhut, weet je. ;)
Of wat minder natuurlijk (1 x per week of zo), met 's avonds als toetje een lekker bot?
Mmm, dus alleen 's ochtends brokken en 's avonds een bot met veel vlees? Zou een oplossing kunnen zijn; als ze tegen een dagje vasten kunnen (fysiek dan, want mentaal voorzie ik toch de nodige problemen :D), zou een dagje wat minder al zeker geen kwaad moeten kunnen. En in Frankrijk is prima aan botten te komen, i.t.t. tot NL. >:(
Deze ga ik onthouden!
Door Janet
#6665
Hoi Renée, met minder barfen bedoelde ik eigenlijk de hele dag barfen. Omdat ie dan al 6 dagen 'complete brok' (hoe krijg ik 't er uit  ;D) krijgt, zou die ene dag wat minder moeten uitmaken.
Maar dan het bot 's avonds, na een (kleine) vleesmaaltijd. En 's morgens een lekker hapje pens of G/F-mix met een eitje en ander lekkers, 's middags een lekker hapje vlees en zo. Dan mag het bot volgens mij 's avonds wel wat groter zijn. Of je koopt een mooi bevleesd bot en snijdt het vlees er alvast af.
Door Lizzy
#6666
In FR schijn je hele pakketten vlees voor de hond in de supermarkt te kunnen kopen (weet ik niet uit eigen ervaring hoor, dit is wat ik hoor). Nou, je zou hem twee dagen kunnen laten barfen en daarop volgend een bot kunnen geven (die je daar ook schijnt te kunnen kopen). Zou dat wat zijn? Kijk dus wel uit voor varkenvlees daar, want FR is zeker niet Aujeszky-vrij.

Groetjes, Lizzy
p.s., je kunt hem bij thuiskomst natuurlijk 1 week vers geven en dan twee of drie botten....?
Door RottSenner
#6667
Je kunt in Frankrijk inderdaad prima aan vlees voor de honden komen. Ook botten zijn geen probleem: liggen in de meeste grote supermarkten gewoon in de koeling; hebben zelfs een eigen vak. Zo kan het dus ook.
Twee dagen barfen (of zelfs één hele) brengt voor mij de volgende problemen met zich mee:
1. Ik heb geen keukenmachine (hoewel ik net 1 of ander dingie gevonden heb dat je aan je staafmixer kan hangen, maar of dat ook telt?)
2. Ik weet nul komma nul af van Barfen.
Als ik 'm 's ochtend gewoon brokken geef en 's avonds na ons eten (altijd laat, in Frankrijk/op vakantie nog later) iets "anders", dan maakt dat niet zoveel uit als het een beetje te weinig of niet zo heel erg voedzaam is. Maar 2 dagen ... Sam kan nl. erg vervelend (druk & irritant) worden als 'ie honger heeft. Heb ik zelf ook, trouwens. ;)
En dan blijft nog altijd ons probleem (in dit geval dan) van onze liliputter-koelkast. ;D
Kijk dus wel uit voor varkenvlees daar, want FR is zeker niet Aujeszky-vrij.
Ik heb o.a. hier al erg goed opgelet 8), dus hij krijgt al nooit iets des varkens.
p.s., je kunt hem bij thuiskomst natuurlijk 1 week vers geven en dan twee of drie botten....?
Dat wou ik sowieso al doen.

Sorry voor al dit gedoe, maar ik heb gewoon een "tandsteentrauma". Komt o.a. door onze Poes (in 't verleden), een hondje dat ik ooit bij een DA heb gezien en een hondje van Monique's uitlaatdienst (je weet vast wel welke ;)). En die situaties wil ik koste wat kost bij Sam voorkomen, is tenslotte beter dan genezen. Minder pijnlijk ook. :'(
Laatst gewijzigd door RottSenner op zo 03 aug 2003, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#6668
Het kan misschien aan mij liggen maar in 4 weken,daar hebben we het toch over,4 weken vakanteie zal zijn gebit echt niet in een steen fabriek veranderen.Niet te moeilijk doen hoor.Geef em zijn brokken koop af en toe een lekker kluifbotje bij de super en als je thuis komt gaat hij weer op zijn gewone verse voer.Verder genietse en een prettige vakantie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door