Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Kees
#898083
Hallo,
In resp. augustus en oktober jl. hebben wij 2 honden uit een asiel in Spanje geadopteerd. Sinds een paar weken krijgen ze nu Carnibest: bevalt prima. W.b. de "tandenborstel" hebben we gekozen voor Rawhide van Farmfood.
Eén van de honden heeft toch nog aardig wat tandsteen. Afgelopen zaterdag zag ik in een dierenspeciaalzaak een nieuw produkt: PlaqueOff. Zie ook www.plaqueoff.nl.
Volgens de informatie op de site verwijdert PlaqueOff ook tandsteen. Aardig wat positieve reacties ook op de site, maar ik weet niet zo goed wat die waard zijn.
Heeft iemand al ervaring opgedaan met dit produkt?

Kees.
Door Femke
#898117
Iemand van het forum in Frankrijk heeft een soortgelijk product van haar dierenarts gekregen en het heeft haar hond goed geholpen.
Toevallig hebben we net met een stel wat besteld in Frankrijk, het zal pas sinds zeer korte tijd in nederland te verkrijgen zijn, want toen wij aan het zoeken waren was het er nog niet.

Hier vind je een topic erover: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 045.0.html


Overigens vind ik rawhides niet echt geschikt als tandenborstel. Beter kun je een zacht, eetbaar bot of een flinke lap pens geven.
Door evds
#898121
He? Gaat het om prozym Plaque Off? Dan ben ik benieuwd waar in NL. dat te koop is. Ik gebruik het sinds kort(kan er nog niet zo veel van zeggen dus) en heb het ook in FR. besteld.
Gebruikersavatar
Door Kees
#898151
De volledige naam is: ProDen PlaqueOff. Op de site die ik noemde staat een telefoonnummer om te informeren waar het produkt te koop is: 0315-330711.
Kees
Door Femke
#898230
[quote="evds"]
He? Gaat het om prozym Plaque Off? Dan ben ik benieuwd waar in NL. dat te koop is. Ik gebruik het sinds kort(kan er nog niet zo veel van zeggen dus) en heb het ook in FR. besteld.
[/quote]

ik heb op de site gekeken en de samenstelling lijkt hetzelfde.
Door evds
#898475
Het lijkt inderdaad hetzefde als het Plaque Off product uit frankrijk. Interessant en bedankt voor de info. Ga daar zeker in de toekomst bestellen  :) !
Door 202Spots
#898479
Er staat bij de beschrijving ook bij,dat wanneer de hond 'n thyroid (schildklier) problem heeft of thyroid medication neemt,dan mogen deze producten niet gegeven worden.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#898717
[quote="202spots"]
Er staat bij de beschrijving ook bij,dat wanneer de hond 'n thyroid (schildklier) problem heeft of thyroid medication neemt,dan mogen deze producten niet gegeven worden.
[/quote]

Er staat bij de samenstelling genoemd dat er jodium in zit, dus het is inderdaad niet gechikt voor schilklier patienten!
Door Drijver
#898834
Ik heb eens op die site gekeken maar ik geloof er niet zoveel van. Het doet mij eerlijk gezegd meer denken aan en Tell-Sell reclame.
Maar als het wel werkt is dat mooi ;)
Laatst gewijzigd door Drijver op zo 20 jan 2008, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kees
#899067
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga 't binnenkort maar eens uitproberen, denk ik.

Kees.
Door Femke
#899340
[quote="Drijver"]
Ik heb eens op die site gekeken maar ik geloof er niet zoveel van. Het doet mij eerlijk gezegd meer denken aan en Tell-Sell reclame.
Maar als het wel werkt is dat mooi ;)
[/quote]

Bij Madelon d'r hond heeft het goed gewerkt. Dat is ook een reden dat ik het ook wil proberen. Normaal zou ik het ook niet kopen.
Door De Geijsjes
#899392
[quote="Sanyo"]
Er staat bij de samenstelling genoemd dat er jodium in zit, dus het is inderdaad niet gechikt voor schilklier patienten!
[/quote]

Kijk ... en dit is dan wel hele belangrijke informatie! (althans voor 1 van mijn 2 kanjers, want die heeft medicijnen voor schildklier!)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#900496
ben ook wel benieuwd, ik heb het besteld bij madelon en
als het goed is is het pakje onderweg.
ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door