Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door aliesalgra
#886441
Hallo,

Ik geef mijn hondje nu ongeveer 4 jaar carnibest. Ik zit me toch af te vragen of brokken niet net zo gezond zijn. Ze zeggen nu ook dat blikgroenten eigenlijk gezonder zijn voor mensen dan verse groenten, omdat verse groenten vaak te lang blijven liggen enzo.

Mijn hond gaat de laatste tijd ook erg uit haar bek stinken, dus ja weer gezeur van mijn ouders natuurlijk.

Wat vinden jullie??
Door aliesalgra
#886469
Ik vind het geen rare vraag; het is toch logisch dat ik ga twijfelen?? Ik wil gewoon het beste voor mijn hond
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#886474
je geeft al het beste voor je hond.
Kijk even naar de site van carnibest of stuur/bel even om te vragen wat er allemaal in zit.
Daarna kijk je op een zak br*kken wat er allemaal inzit en dan is je keuze snel gemaakt denk ik!!!
Geef je ook iets tussendoor? Waardoor je hond uit z'n bekkie gaat stinken.
Is zijn gebit mooi schoon?
Heeft hij geen ontstoken tandvlees?
Of andere wondjes in zijn bekkie?
Blijf maar lekker bij de kvv, beter kan je je hond niet geven, en anders geef je toch een paar lekkere barfmaaltijden per week.
ellen
Door flin
#886481
[quote="*Alies*"]
Ze zeggen nu ook dat blikgroenten eigenlijk gezonder zijn voor mensen dan verse groenten, omdat verse groenten vaak te lang blijven liggen enzo.[/quote]


alles wat je tè lang laat liggen bevat minder voedingswaarde

vlees wat tè lang blijft liggen, loopt vanzelf wel weg....

miss kun je de hond 'ns een groot stuk vlees geven ivm de reinigend werking hiervan voor de tanden
de carnibest is prima kwa voedingsstoffen, maar wel heel fijn natuurlijk...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#886493
[quote="*Alies*"]
Ik vind het geen rare vraag; het is toch logisch dat ik ga twijfelen?? Ik wil gewoon het beste voor mijn hond
[/quote]

Het is in zoverre HIER een rare vraag omdat we op BARFplaats zijn en HIER zullen we dus niet gaan beamen dat brokken net zo gezond zijn dan vers.

Er is trouwens nog wel een heel verschil tussen verse groenten/blikgroenten en rauwvoer/brokken.
Een gekookte spercieboon, is een gekookte spercieboon en dan zal het elkaar qua voedingswaarde inderdaad niet zoveel bijten. Maar brok versus vers rauw voer is niet alleen gekookt versus rauw, de ingredieënten van brokken liggen mijlen ver af van wat biologisch verantwoord voer voor een hond/kat is.
Door dorinekok
#886498
tja ik weet wel waar je op reageert: ik zag die reclame ook: denken dat de aarde plat is, en dan blijkt het niet zo te zijn. Hoezo kunnen we niet vliegen echt wel! En verse groente.... verbannen die handel. in de vuilnisemmer. Gewoon uit blik is veel beter. Even wakker worden Alies: je wordt genept waar je bij staat.
Maar zo gaat dat in de huidige consumptie maatschappij.
gewoon logisch blijven nadenken.
Gebruikersavatar
Door Billie
#886601
Tuurlijk zijn brokken net zo gezond, daarom geeft iedereen hier rauw.  :)

Je wilt het beste voor je hond en dat doe je met rauw voeren.  Er zal wel wat anders aan de hand zijn met je hondje, z'n tandjes misschien of z'n maag?  Geef eens een kippebotje en misschien is het dan opgelost. Te veel maagzuur kan een onaangename lucht uit z'n bek geven.
Door roefus
#886647
[quote="*Alies*"]
Hallo,

Ik geef mijn hondje nu ongeveer 4 jaar carnibest. Ik zit me toch af te vragen of brokken niet net zo gezond zijn. Ze zeggen nu ook dat blikgroenten eigenlijk gezonder zijn voor mensen dan verse groenten, omdat verse groenten vaak te lang blijven liggen enzo.

Mijn hond gaat de laatste tijd ook erg uit haar bek stinken, dus ja weer gezeur van mijn ouders natuurlijk.

Wat vinden jullie??
[/quote]

Dus 'verse groente' zou, naar jouw mening, minder vers kunnen zijn dan die uit blik???
Tja...je moet de g(r)oeten van Hak hebben  :-\

Ik denk altijd nog dat ik EIGEN ogen heb, waarmee ik groente beoordeel.
En 'niet vers' is m.n. bij groente duidelijk zichtbaar. ;)

En geloven dat vlees in brokken of blik 'verser' is, lijkt me helemaal raar.
Mits er al 'vlees' inzit.
Maar goed, je mag geloven wat je wilt.
Door Fido
#886667
[quote="*Alies*"]
Hallo,

Ik geef mijn hondje nu ongeveer 4 jaar carnibest. Ik zit me toch af te vragen of brokken niet net zo gezond zijn. Ze zeggen nu ook dat blikgroenten eigenlijk gezonder zijn voor mensen dan verse groenten, omdat verse groenten vaak te lang blijven liggen enzo.

Mijn hond gaat de laatste tijd ook erg uit haar bek stinken, dus ja weer gezeur van mijn ouders natuurlijk.

Wat vinden jullie??
[/quote]

Je geeft het al 4 jaar en de laatste tijd gaat de hond uit zijn bek stinken? Tijd misschien om naar de da te gaan en de hond zijn bek na te laten kijken?

Tip: niet zeggen dat je rauw voert, tenzij je een da hebt die daar wel een voorstander van is ;). Gewoon je klacht op tafel gooien (niet de hond :D) en laat de da maar uitzoeken waar die stank vandaan komt.
Door Lizzy
#886857
[quote="*Alies*"]
Ik vind het geen rare vraag; het is toch logisch dat ik ga twijfelen?? Ik wil gewoon het beste voor mijn hond
[/quote]

Nee, ik vind dat dus niet logisch. Als je je een beetje in voeding verdiept (en volgens mij kan dit forum je daarbij wel van dienst zijn) dan zou je snel weten dat:

* Doodgekookt vleesmeel in brokken niet vergelijkbaar is met rauw vlees. Het is doodgekookt, het bevat vrijwel geen vitamines meer (vleesmeel dus) en het bevat geen uiterst belangrijke enzymen. Bovendien zou je zo langzamerhand moeten weten dat honden ingesteld zijn op rauw vlees en dit het enige is dat zij goed kunnen verdragen. Niet alleen vernietig je met koken voedingsstoffen, ook verander je de eiwitstructuur waardoor het vlees minder goed verteerbaar wordt.

* Brokken bevatten 20% vleesmeel. De rest is vulsel, granen, en andere troep. Hoe wil je een dier, carnivoor, fatsoenlijk laten leven op 20% doodgekookt vleesmeel en de rest kankerverwekkend/ziekmakend koolhydraat?

* Brokken bevatten allerlei onnatuurlijke stoffen zoals vitamine en mineralenpreparaten. Deze vitamines en mineralen zijn voor de hond buitengewoon slecht opneembaar. Bovendien bevatten brokken antioxidanten en conserveringsmiddelen. Al dan niet syntetisch. Waarbij we van de syntetische middelen weten dat ze in hoge doseringen ronduit kankerverwekkend zijn. Mag niet in babyvoeding voorkomen, niet in peutervoeding, wel in puppybrokken?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#886935
[quote="*Alies*"]
Ik vind het geen rare vraag; het is toch logisch dat ik ga twijfelen?? Ik wil gewoon het beste voor mijn hond
[/quote]

Nee eigenlijk vind ik het niet logisch dat je gaat twijfelen. Zeker niet als je al zo'n tijd vers voert. Als je nu nog niet weet dat dit het beste voor jouw hond is dan weet je dus niet waar je mee bezig bent.
Door judith1967
#886992
Brok is troep,blijf maar lekker bij de CB en evt nog wat kluif werk ernaast voor de tandjes,visje(rauw) eitje,nog wat andere soorten spiervlees erbij!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door