Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eowyn
#91480
Hallo, :D
Sinds een paar dagen is Maggie moeilijk aan het doen met eten. >:(Ik heb haar de duck lam rijst gegeven ter afwisseling, maar die eet ze alleen als ze heel veel honger heeft, dus ik haar rodi gegeven, nee hoor, laat ze ook gedeeltelijk staan!! :o
Normaal valt ze aan op zo'n bak met vers, wat kan er aan de hand zijn??? ???

Ik heb haar de laatste dagen als tussendoortje een paar keer kippenmaag en kippenlever gegeven en dat vind ze heeeeeeerlijk, ;Dmaar gehakt met ei liet ze weer staan..... ::).(rund uiteraard en ei vind ze heerlijk normaal)

kan het zijn dat de rodi en de duck en de energique (heeft ze ook al geweigerd ???) niet ''lekker'' genoeg is voor madam??
::)

Groetjes, Eowyn
Gebruikersavatar
Door chooky
#91487
[quote="Eowyn"]
Hallo, :D
Sinds een paar dagen is Maggie moeilijk aan het doen met eten. >:(Ik heb haar de duck lam rijst gegeven ter afwisseling, maar die eet ze alleen als ze heel veel honger heeft, dus ik haar rodi gegeven, nee hoor, laat ze ook gedeeltelijk staan!! :o
Normaal valt ze aan op zo'n bak met vers, wat kan er aan de hand zijn??? ???

Ik heb haar de laatste dagen als tussendoortje een paar keer kippenmaag en kippenlever gegeven en dat vind ze heeeeeeerlijk, ;Dmaar gehakt met ei liet ze weer staan..... ::).(rund uiteraard en ei vind ze heerlijk normaal)

kan het zijn dat de rodi en de duck en de energique (heeft ze ook al geweigerd ???) niet ''lekker'' genoeg is voor madam??
::)

Groetjes, Eowyn
[/quote]

Hoi Eowyn,
Ben je toeevallig pasgeleden begonnen met alleen maar vers voeren (dus zonder brokken?) Als je dieren die eerst brrokken aten over zet op vers, dan krijgen ze meestal eerst honger en eten ze meer dan nodig is, omdat ze over moeten schakelen op het verbranden van vetten en eiwitten ipv koolhydraten en eiwitten.
Als die omschakeling geweest is volgt meestal een verzadiging. Ze voelen zich (vaak voor het eerst) vol en voldaan en laten dan, een gedeelte of in z'n geheel, staan waar ze daarvoor op aanvielen. Dit is heel noormaal en vaak helpt het om een dagje te laten vasten. Ik weet niet of dit bij jou aan de hand is hoor, maar het komt vaak voor na een volledige overschakeling op versvoer.
groetjes Eva
Gebruikersavatar
Door Nitus
#91491
Ik denk dat Maggie gewoon genoeg, misschien wel te veel te eten krijgt. Hoeveel geef je haar en hoeveel weegt ze?
De tussendoortjes zou ik dus niet meer geven en haar alleen maar 1 of 2 maaltijd(en) per dag geven.
Ze ziet er verder niet ziek of sloom uit?
Door Eowyn
#91493
Hoi!
:D
Ze ziet er hartstikke gezond uit, niet ziek of sloom. ;D
Ze krijgt wel minder beweging omdat wij eenhuis gekocht hebben en dus waanzinnig druk zijn :-\(eind mei moet de verbouwing af!)
Dus zit ze veel in de bench en wandelen we een stuk minder :-\ (sorry, maar het is ff niet anders :'()

Wel is het zo dat ze idd al een aantal maanden brok en vers krijgt en nu eigenlijk alleen nog maar vers. ;D (sinds 2 weken)

Ze is een ruwharige dwergteckel, van 6mnd oud en ze weegt denk ik 6.5 kilo.Ze ziet er goed uit, is niet dik, ribben kun je voelen, niet zien. :D

Ze krijgt van mij 4 maaltijden per dag en ik hou de richtlijnen aan, dus van rodi 4 schijven per dag (want het is een pup) energique 2 schijven.

Doe ik het verkeerd? ???

Groetjes, Eowyn
Door SemBo
#91499
Ik zit ook een beetje met hetzelfde. Raya is nu 5,5 maand oud en weegt 19 kilo. Ze zou dus nog steeds ongeveer 1 kilo per dag mogen krijgen. Ik voer haar al vanaf dag 1 Carnibest.

Sinds een paar dagen eet ze smorgens een paar hapjes of helemaal niets. Savonds eet ze wel normaal. Ik ben maar een beetje aan het minderen want ze is verder gezond, groeit goed en is verder niet sloom of anders. Ik vermoed ook dat ze gewoon een vol gevoel heeft en niet meer zo nodig vanalles naar binnen hoeft te werken....Ik weet het anders ook niet. :D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#91513
[quote="Eowyn"]
Hoi!
:D
Ze ziet er hartstikke gezond uit, niet ziek of sloom. ;D
Ze krijgt wel minder beweging omdat wij eenhuis gekocht hebben en dus waanzinnig druk zijn :-\(eind mei moet de verbouwing af!)
Dus zit ze veel in de bench en wandelen we een stuk minder :-\ (sorry, maar het is ff niet anders :'()

Wel is het zo dat ze idd al een aantal maanden brok en vers krijgt en nu eigenlijk alleen nog maar vers. ;D (sinds 2 weken)

Ze is een ruwharige dwergteckel, van 6mnd oud en ze weegt denk ik 6.5 kilo.Ze ziet er goed uit, is niet dik, ribben kun je voelen, niet zien. :D

Ze krijgt van mij 4 maaltijden per dag en ik hou de richtlijnen aan, dus van rodi 4 schijven per dag (want het is een pup) energique 2 schijven.

Doe ik het verkeerd? ???

Groetjes, Eowyn
[/quote]
Nou je doet niet echt iets verkeerd hoor. :) Begrijp ik goed dat je 4 schijven Rodi en 2 schijven energique geeft?
Dat doet er eigenlijk niet toe, want ik denk dat je je hond rustig naar 3 misschien wel 2 maaltijden per dag kunt zetten. Verder zijn de richtlijnen voor KompleeVersVlees globaal genomen voor pups ong. 50gr. voer per KG lichaamsgewicht. Dus dat zou betekenen dat je jouw hond ongeveer 300 gr. op een dag zou kunnen geven. Ik zou haar dus als ik jouw was minder voer (300 gr.)gaan geven over minder maaltijden per dag. En geef je haar extraatjes haal dat dan van die 300 gr. af.
Door Janet
#91514
Ik denk niet dat je het verkeerd doet, maar probeer toch eens iets te minderen. Als je hond tijdelijk even minder beweging krijgt maar toch dezelfde hoeveelheid voedsel krijgt, dan raakt de hond sneller 'vol'.

Geef eens een week lang een plak rodi of een kwart plak energique minder en kijk of ze dan wel alles opeet.
Door Eowyn
#91714
hoi hoi,
ja, ik weet het, maar het lijkt altij zo weinig als ik het geef, maar 300 gram. :-\
maar goed, ik ga nu wat minder geven en kijken wat ze daarmee doet ;)

oh enne, ik wil even zeggen dat ik besloten heb dat we de brokjes nog opmaken (bodempje) en maggie vanaf dan alleen nog maar vers eet!!! ;D

Groetjes, Eowyn
Door qyan
#91754
;D hoe herkenbaar.
of je voert teveel, of......en daar heeft qyan ook een handje van ;)
als ik teveel met voer varieer met andere vleessoorten, of zoals nu met 2 dagen zelf aanrommelen, besluit meneer dat ie het liefst iedere maaltijd iets anders krijgt, dus lekkere dingen en geen compleet voer.
wanneer ik die tekenen altijd weer bij qyan bespeur, wordt er dus niet meer gevarieerd met voer, maar krijgt ie een maand lag alleen 1 soort kvv, gewoon de natuurmix van carnibest en niets anders.
dus of je voert teveel (wat best mogelijk is met minder beweging), of je hond is nu al verwend, en misschien wel een combinatie van beide ??? ;D ;)
Door Eowyn
#92236
hahaha, dat verwende kreng van kennende.... ;)

Wil je het goed doen, krijgen ze meteen praatjes ;D

Eowyn
Door Ineke
#92583
Ja. Ik heb er hier ook één lopen. BAS !! Houd erg van afwisseling.
En als je dan denkt: Mijn hond eet alles, dan gaan ze een weekend ergens anders slapen en worden ze alsnog kieskeurig >:(

Mufasa eet (at) alles. Hij krijgt nog Eukanuba (bijna op :D) en 2/3 Bibi.
Bij mijn ouders krijgen ze elke drie maanden iets anders en nu was dat Pedigree. Niet het beste voer ;), maar ze lusten er wel pap van.
Na drie dagen krijgt Mufasa hier dus weer zijn saaie Eukanuba (wat hij inmiddels al 17 maanden eet).
Niet dus..... :o

(Ik had wel zijn Bibi meegegeven, maar daar had hij niet genoeg aan met 3 dagen door de bossen rennen met zijn 4 Ierse Wolfshonden vriendjes ;D)

Trucje: een heel klein beetje kattenvoer uit blik :o erdoor. Echt een friemeltje en dan weer afbouwen. Je zou ze dan zelfs bloemaarde kunnen laten eten. Heerlijk vinden ze dat.

Ik weet het. Ik weet het :-[ Kattenvoer is niet goed. O.a. veel te hoog eiwitgehalte, maar zie het maar als de appelmoes over de spruitjes bij de kleine kinderen.

Als de brokjes op zijn, zal ik niet (nooit) meer knoeien ;)
Door Eowyn
#92599
hahahha, ja, appelmoes voor de kindjes, ::)goede tip, en vaak gata het alleen maar een beetje om de smaak, je hoeft er geen half blikje ofzo van doorheen te gooien.
maggie gapt het zodra ze de kans kreeg (vroeger toen de poezen dat nog kregen, of als ik weer een s een poging waag tijger aan de carnibest te zetten ::))

Ze is nu haar Rodi rund & groenten naar binnen aan het vreten, :oarme beestje, honger van gisteren natuurlijk, maar goed, ze eet weer! ;D

Eowyn
Door Ineke
#92608
Nee, het hoeft zeker geen grote hoeveelheid te zijn.
Bas (10,5 kg) krijgt nu dus 65 gr brokjes + 25 gram kattenblikvoer (zie je dus bijna niet liggen, maar ze staan al te springen als de deksel open gaat).
's middags krijgt hij dan nog 250 gr Bibi.
Dat wordt dus straks 120 en 250 Bibi.

Mufasa krijgt 75 gr kattenvoer op 300 gr brokken.

Bas is dus ook zo'n hond die zichzelf op gewicht houd :D
Als ik denk: Hij is mooi van dikte, eet hij een paar dagen slecht tot hij weer tegen mager aan zit en gaat dan weer lekker eten.
Terriers, ik zal ze nooit begrijpen ;D
Door Nelly
#93218
[quote="chooky"]
[quote="Eowyn"]
Hallo, :D
Sinds een paar dagen is Maggie moeilijk aan het doen met eten. >:(Ik heb haar de duck lam rijst gegeven ter afwisseling, maar die eet ze alleen als ze heel veel honger heeft, dus ik haar rodi gegeven, nee hoor, laat ze ook gedeeltelijk staan!! :o
Normaal valt ze aan op zo'n bak met vers, wat kan er aan de hand zijn??? ???

Ik heb haar de laatste dagen als tussendoortje een paar keer kippenmaag en kippenlever gegeven en dat vind ze heeeeeeerlijk, ;Dmaar gehakt met ei liet ze weer staan..... ::).(rund uiteraard en ei vind ze heerlijk normaal)

kan het zijn dat de rodi en de duck en de energique (heeft ze ook al geweigerd ???) niet ''lekker'' genoeg is voor madam??
::)

Groetjes, Eowyn
[/quote]

Hoi Eowyn,
Ben je toeevallig pasgeleden begonnen met alleen maar vers voeren (dus zonder brokken?) Als je dieren die eerst brrokken aten over zet op vers, dan krijgen ze meestal eerst honger en eten ze meer dan nodig is, omdat ze over moeten schakelen op het verbranden van vetten en eiwitten ipv koolhydraten en eiwitten.
Als die omschakeling geweest is volgt meestal een verzadiging. Ze voelen zich (vaak voor het eerst) vol en voldaan en laten dan, een gedeelte of in z'n geheel, staan waar ze daarvoor op aanvielen. Dit is heel noormaal en vaak helpt het om een dagje te laten vasten. Ik weet niet of dit bij jou aan de hand is hoor, maar het komt vaak voor na een volledige overschakeling op versvoer.
groetjes Eva
[/quote]Daar heb ik hier nou nog nooit iets van gemerkt! ::) Ben ze wel zelf minder gaan geven omdat ze te dik werden ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door