Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pyrs4ever
#872666
Zoals sommige wel weten heb ik sind donderdag een Powder Puff puppy van nu 8 1/2 weken erbij. Hij kreeg een zak puppybrokken van een mijn onbekend Belgisch merk mee. Ik heb het dan gemengt met Rodi Kompleet omdat ik pas vrijdag a.s. Carnibest puppy voer krijg. Ik wil hem dan af en toe een kippenekje geven voor om te kluiven en als extratje. Is een nek om de 2 of 3 dagen verantwoord ?

Trouwens hij was binnen 1 dag over van de brok op Rodi, hij vond de geweekte broken niet meer interessant  :) :) Dat ging zoder problemen en met mooie stevige donkere ontlasting.
Hij weegt nu 1445 gr. en heeft vandaag een schijf rodi copleet op van 100 gr. maar dan in 6 minimaaltijden  :)

Ik was al bang voor een schlechte eter omdat ze bij de fokker vrij gevoerd werden.

Zijn er nog ander toevoegngen voor pups, kruidenmix of zalmolie ofofof ? wat huisd en vacht tengoede kommt ?

Bij de grote Pyrs weet ik het wel, mar zo'n kleine dondersteen is wel iets heel anderes
Door K&D
#872741
Ik kan je alleen vertellen wat ik gedaan heb met onze pup destijds. Ik heb ze eerst een tijd op kvv gehouden en een paar maand later ben ik begonnen met barfdingetjes toe te voegen. Ik heb niets bij de kvv gegeven aan zalmolie, kruidenmix enzo. Ze kreeg CB natuur.

Kippennekjes is prima, maar ik zou de werveltjes even fijnmeppen. Voor Kyrah mepte ik de kipkarkassen ook fijn in het begin. Sheltiepups zijn echt klein met 8 weken en kunnen niet zoveel aan, dus het was wat 'kleien' in het begin en uitproberen. Eigenlijk ben ik pas met een maand of 5 echt begonnen met het serieuzere werk. Maar wel alles platgeslagen, anders kotste madame het weer uit.
Ik gaf de eerste week 4 maaltijden, en een paar weken later ben ik naar 3 gegaan. Met 6 maand ongeveer rustig afgebouwd naar 2 en met 11 maand zat ze op 1 volledige barfmaaltijd.
Als hoeveelheid eten heb ik 2% van het volwassen gewicht van een sheltie aangehouden. (2%van 9 Kg) Nu krijgt ze 140 a 150 gram, want Kyrah is nog geen 6 kg.

Ik kan me voorstellen dat het ff wennen is, zo'n frummeltje naast die bikkels..... :)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#872899
Ik geef mijn pups (ca. 8 weken en ca. 2 kg) KVV en daarnaast ben ik nu begonnen met het introduceren van verschillende barfhapjes. Aan toevoegingen doe ik niet. De hoofdmoot van het menu bestaat uit een compleet versvlees, dus krijgen ze als het goed is alles binnen dat ze nodig hebben.
De barfonderdelen maken op dit moment nog zo'n klein deel van het menu uit dat ze de verhoudingen van de KVV niet erg kunnen verstoren.
Ik geef de pups o.a. eendagskuikentjes, kleine lapjes pens, kleine lapjes spiervlees, kippennekjes en gisteren hebben ze voor het eerst parelhoenvleugel gehad. De nekjes en vleugeltjes krijgen ze nog niet zo goed weg en daarom bewerk ik ze wat voor door ze plat te slaan.
Ze krijgen ook al recreatiebot. Het bot is te hard voor ze om weg te krijgen, maar ze zijn wel een tijdje zoet met het er af schrapen van het vlees. Om slijtage van de tandjes maak ik me nu niet druk. Dit is toch nog het melkgebitje dat binnen enkele maanden weer volledig vervangen zal zijn.
Ik vind het geweldig leuk om te zien hoe die kleine hondjes al zo goed raad weten met dat rauwe materiaal.
Door Malamoods
#873131
Ikijok kreeg brokken bij de fokker en toen hij bij ons kwam kreeg hij meteen kvv... Toen bleek dat dit prima verteerd werd, introduceerde ik wat barfhapjes. Begonnen met het makkelijke werk (en dus ook kippennekjes - even platmeppen) en zo opgebouwd... Uiteindelijk al vrij snel overgestapt op full-time barf...

Rachel.
Door RupsenStorm
#884554
Storm heeft vanaf dag 1 gebarft. Hij kreeg oa kippenvleugels (inknippen in de hoek en vasthouden in je hand), kippennekken (ook vasthouden zodat hij een stukje eraf kan knagen en zo goed leert kraken), spiervlees, kipkarkasjes (beetje kleiner geknipt) vis (panharing, zalm etc)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door