Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wicka
#872359
Gister heb ik voor Wicka der eerste DUCK dag gehad, maar telkens na het voeren ging ze weer naast der bak zitten. Heb ik haar dan te weinig gegeven of vind ze het zo lekker? Of vult het minder dan brokken?
Ik heb gevoerd volgends de tabel op de site van DUCK.
#872374
hoeveel weegt ze, wat voor ras is het , heeft ze veel beweging, hoeveel kreeg ze van haar vorige voer, hoeveel heb je gegeven?
Maar het kan inderdaad ook zo zijn dat ze het heel lekker vondt!
Mijn honden gaan ook regelmatig terug naar de bak om te kijken of het echt wel op is!!
ellen
Door Wicka
#872471
Ze weegt ongeveer 8 a 9 kilo dus heb ik haar 6 plakken verdeeld over 3 maaltijden gegeven. Moet genoeg zijn volgens de voedingstabel.
Ze heeft normale hoeveelheid beweging, 1x per dag een wandelingetje en 1 per dag spelen met 2 andere honden en verder scharrelen in de tuin.
Door roefus
#872478
[quote="Wicka"]
Ze weegt ongeveer 8 a 9 kilo dus heb ik haar 6 plakken verdeeld over 3 maaltijden gegeven. Moet genoeg zijn volgens de voedingstabel.
Ze heeft normale hoeveelheid beweging, 1x per dag een wandelingetje en 1 per dag spelen met 2 andere honden en verder scharrelen in de tuin.
[/quote]

Hoeveel weegt zo'n plak (ik heb geen idee)?
Is het nog een pup?
#872495
[quote="Wicka"]
Ze weegt ongeveer 8 a 9 kilo dus heb ik haar 6 plakken verdeeld over 3 maaltijden gegeven. Moet genoeg zijn volgens de voedingstabel.
Ze heeft normale hoeveelheid beweging, 1x per dag een wandelingetje en 1 per dag spelen met 2 andere honden en verder scharrelen in de tuin.
[/quote]

Hou oud is je pup, want 600 gram gedeeld door 3 zijn 3 muizehapjes en dan kan het goed dat ze gewoon honger blijft houden.
Door Nynke
#872629
Ik zou denken dat het wel zo'n beetje genoeg moet zijn, 600 gram dag is toch best veel? Mijn volwassen honden(9-10 kilo)  eten gemiddeld 240-260 gram per dag, dus krijgt de pup dan 2,5 keer zoveel, dat zou toch genoeg moeten zijn ??
Door Maai
#872645
Volgens mij vind je pup het gewoon lekker en geef je wel genoeg . Onze pup weegt nu 12 kilo met 15 weken en krijgt 8 rodi schijven per dag. Dat is 800 gram. Ik hou ook een beetje de tabel aan op de verpakking.
Je moet ook een beetje voeren op het oog. Als je pup er goed uit ziet en  je kan de ribben goed voelen dan is het oke. Natuurlijk niet te mager laten worden he. Maar gewoon op het oog goed zal ik maar zeggen.
Die van ons gaat zijn bak ook nog tien keer schoon likken hoor.
Door Wicka
#873321
@ Roefus, een plak weegt 100gr. Dus dan krijgt ze 600 gr verdeeld over drie maaltijden.

@ Angelique, Wicka is geboren op 31 juli dus zeg maar 4 maanden jong.

Ik denk ook wel dat ze genoeg krijgt, maar ja ze bleef zo hoopvol naast der bak zitten ::)
#875442
Flynn gaat ook altijd nog een keer terug naar zijn bak en ook de bak van Ireen wordt nog eens grondig uitgelikt door hem.
Hij vindt het gewoon lekker en dat zal bij jouw pup ook wel zo zijn.

Groetjes Trudie
#875448
Ik denk dat je er maar op één manier achter kan komen of je te weinig geeft en dat is door goed naar je hond te kijken. Als je ziet dat ze te dun wordt dan ga je haar meer geven, maar als ze er gewoon goed uitziet zal ze het wel gewoon heel lekker vinden. ;)

Te dun is in mijn ogen dus dat je de heupbotjes kan zien en de ribben.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 06 dec 2007, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door